arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۴۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۰۸ - ۱۶ شهريور ۱۴۰۳

هانتر بایدن در آغاز محاکمه مربوط به فرار مالیاتی اتهامات خود را پذیرفت

هانتر بایدن در پرونده فرار از پرداخت مالیات فدرال اقرار به گناه کرده است که به نظر می‌رسد باعث غافلگیری دادستان‌هایی شده که روز پنجشنبه برای شروع محاکمه او در دادگاه حاضر شده بودند. پسر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، قبلا اتهامات دادستانی دایر بر پرهیز عمدی از پرداخت یک میلیون و ۴۰۰ هزار دلار مالیات بر درآمد از ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ را رد کرده بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بی بی سی: هانتر بایدن در پرونده فرار از پرداخت مالیات فدرال اقرار به گناه کرده است که به نظر می‌رسد باعث غافلگیری دادستان‌هایی شده که روز پنجشنبه برای شروع محاکمه او در دادگاه حاضر شده بودند.
 
پسر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، قبلا اتهامات دادستانی دایر بر پرهیز عمدی از پرداخت یک میلیون و ۴۰۰ هزار دلار مالیات بر درآمد از ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ را رد کرده بود.
 
تصمیم او که همزمان با آغاز فرآیند انتخاب اعضای هیات منصفه در دادگاهی در لس آنجلس اعلام شد، ممکن است به دومین محکومیت کیفری او در سال جاری بیانجامد.
 
زمانی که قاضی مارک اسکارسی از هانتر بایدن پرسید آیا درک می‌کند که حداکثر مجازات او ۱۵ سال حبس خواهد بود، او پاسخ داد: «بله».
 
قاضی در دادگاه همچنین به بایدن هشدار داد که جریمه او ممکن است به ۵۰۰ هزار دلار تا یک میلیون دلار برسد.
 
جو بایدن قبلا گفته است که از اختیارات ریاست جمهوری برای عفو پسرش استفاده نخواهد کرد.
 
آبه لوئِل وکیل آقای بایدن گفت که موکلش می‌خواهد محاکمه در همین روز پنجشنبه پایان یابد، که دلیل آن را «حفظ حریم خصوصی» و معاف کردن دوستان و خانواده از دادن شهادت درباره حوادث مربوط به دوره‌ای «که او به مواد مخدر معتاد بود» عنوان کرد.
 
هانتر بایدن ابتدا گفته بود مایل است از سازوکار «اعتراف الفورد» استفاده کند که براساس او اتهامات را می‌پذیرد اما همچنان بر بی‌گناهی خود پافشاری می‌کند.
 
دادستان‌های پرونده که نماینده وزارت دادگستری دولت بایدن هستند گفتند که استفاده از «اعتراف الفورد» برای آنها «شوک آور» است. آنها گفتند اگر این روش به هانتر بایدن اجازه دهد همچنان مدعی بی‌گناهی شود مایل به پذیرش آن نیستند.
 
لئو وایز دادستان ارشد این پرونده در دادگاه گفت: «هانتر بایدن بی‌گناه نیست. ما امروز به دادگاه آمدیم تا او را براساس این پرونده محاکمه کنیم.»
 
بعد از آنکه دادستان‌ها کلیه ۵۶ صفحه ادعانامه علیه او را قرائت کردند، هانتر بایدن رسما اتهامات خود را پذیرفت.
 
او قبلا به دنبال بسته شدن این پرونده بود و استدلال می‌کرد که وزارت دادگستری با انگیزه سیاسی درباره او تحقیق می‌کند و او هدف گرفته شده چون قانون‌گذاران جمهوری‌خواه برای استیضاح پدرش تلاش می‌کنند.
 
او همچنین گفت که دادستان ویژه این پرونده، دیوید وایس، به طور غیرقانونی منصوب شده است.
 
این استدلال‌ها را قاضی اسکارسی که ناظر بر این پرونده است رد کرد.
 
پسر رئیس جمهور آمریکا در ماه دسامبر به ارتکاب سه جرم مالیاتی و ارتکاب شش تخلف متهم شد. اینها شامل ناکامی در پرداخت مالیات، فرار مالیاتی و تحویل برگه مالیاتی کذب بود.
 
براساس این پرونده او از ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ هفت میلیون دلار از معاملات خارجی خود درآمد داشت.
 
این ادعانامه می‌گوید که او در این مدت ۵ میلیون دلار را «صرف همه چیز جز پرداخت مالیات کرد.»
 
دادستان‌ها گفتند که او پول خود را از جمله صرف مواد مخدر، اسکورت (اصطلاحی که می‌تواند شامل کارگران گران‌بهای جنسی باشد) و هتل‌های مجلل کرد درحالی که آنها را به عنوان هزینه کسب و کار ثبت کرده بود.
 
آنها گفتند که او در طول این چهار سال «وجوه کافی در دسترس داشت... تا برخی یا همه مالیات‌های معوقه خود را در زمان مقرر پرداخت کند»، اما تصمیم گرفت چنین نکند.
 
هانتر بایدن در پرونده دیگری در ماه ژوئن در ارتباط با مالکیت سلاح و استفاده از مواد مخدر مجرم شناخته شد. او اولین پسر یک رئیس جمهور آمریکاست که مجرم شناخته می‌شود.
 
او متهم شده بود که به هنگام خرید سلاح در سال ۲۰۱۸ اعتیاد خود به مواد مخدر را پنهان کرده، و به این ترتیب با دروغگویی هنگام پر کردن یک فرم دولتی، مرتکب خرید و حمل غیرقانونی سلاح هم شده است.
نظرات بینندگان