arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۴۰۰۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۸ - ۱۲ شهريور ۱۴۰۳

معاون وزیر آموزش و پرورش: ۱۶۴ هزار کودک بازمانده از تحصیل داریم

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: ۱۶۴ هزار کودک بازمانده از تحصیل داریم که از این میان برخی بیماری صعب‌العلاج دارند. وی ادامه داد: درصد اندکی از کودکان فوت می‌کنند و این آمار در وزارت بهداشت ثبت می‌شود و هنوز سامانه‌های وزارت بهداشت و آموزش و پرورش با هم مرتبط نیستند بنابراین آمار به طور دقیق مشخص نمی‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 ایرنا: معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: ۱۶۴ هزار کودک بازمانده از تحصیل داریم که از این میان برخی بیماری صعب‌العلاج دارند.
 
 رضوان حکیم زاده در گفت‌ وگویی درباره کودکان بازمانده از تحصیل افزود: در سال تحصیلی ۱۴۰۲ _ ۱۴۰۳ حدود ۲۱۶ هزار کودک بازمانده از تحصیل در دوره ابتدایی داشتیم که پیگیری شده‌اند و حدود ۳۱ هزار نفر از این کودکان طی سال تحصیلی جذب شده‌اند.
 
وی ادامه داد: تعداد موالید، منبع اصلی شناسایی کودکان واجب‌التعلیم است، ما براساس شماره ملی، کودکانی را که به سن ۶ سالگی می‌رسند با آمار ثبت‌نام تطبیق می‌دهیم و تعدادی که خارج از سیستم ثبت‌نام هستند را جزو بازماندگان می‌دانیم.
 
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: درصد اندکی از کودکان فوت می‌کنند و این آمار در وزارت بهداشت ثبت می‌شود و هنوز سامانه‌ های وزارت بهداشت و آموزش و پرورش با هم مرتبط نیستند بنابراین آمار به طور دقیق مشخص نمی‌شود.
 
حکیم زاده یادآورشد: آمار سال گذشته ۵۱۳۹ کودک با اینکه جزو موالید ثبت احوال بودند که در مدارس ثبت‌نام نکرده‌ بودند اما پس از پیگیری معلوم شده که فوت شده‌اند و برخی هم دارای معلولیت خاص بودند که امکان حضور در مدرسه را نداشته اند.
نظرات بینندگان