arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۳۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۲۳ - ۱۱ شهريور ۱۴۰۳

اعتصاب و تظاهرات سراسری در اسرائیل در پی کشته شدن ۶ اسیر؛ نتانیاهو: از محور فیلادلفیا عقب نشینی نمی کنیم

نخست وزیر اسرائیل بدون هیچ گونه توجهی به اعتصاب و تظاهرات سراسری در اسرائیل، گفت که در خصوص مذاکرات تبادل اسرا، هیچ نرمشی نشان نخواهد داد.نتانیاهو گفت من برای عقد توافق تبادل اسرا در ۲۷ ماه می و ۱۶ آگوست به آمریکایی‌ها پاسخ مثبت دادم و در مذاکرات نرمش نشان دادم، ولی در خصوص یک مسئله مهم مانند محور فیلادلفیا هیچ‌گونه عقب نشینی در کار نخواهد بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فارس: نخست وزیر رژیم صهیونیستی بدون هیچ گونه توجهی به اعتصاب و تظاهرات سراسری در اراضی اشغالی، گفت که در خصوص مذاکرات تبادل اسرا، هیچ نرمشی نشان نخواهد داد.
 
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی شامگاه امروز یکشنبه بدون هیچ اعتنایی به معترضان صهیونیست تاکید کرد که در خصوص مسئله باقی ماندن در محور فیلادلفیا هیچ عقب نشینی در کار نخواهد بود.
 
در حال حاضر نظامیان اسرائیلی در محورهای فیلادلفیا و نتساریم واقع در مرز نوار غزه و مصر حضور دارند. نتانیاهو مدعی است که حضور این نظامیان، باعث قطع کمکهای ادعایی به حماس خواهد شد.
 
بسیاری از کارشناسان تأکید دارند که شخص نتانیاهو، صرفا بنا بر ملاحظات سیاسی و حفظ جایگاه خود، مانع از توافق تبادل اسرا/آتش‌بس در غزه می‌شود و باقی ماندن این نظامیان در محورهای مذکور، هیچ توجیهی ندارد.
 
نتانیاهو: عقب‌نشینی نخواهم کرد
 
نتانیاهو گفت من برای عقد توافق تبادل اسرا در ۲۷ ماه می و ۱۶ آگوست به آمریکایی‌ها پاسخ مثبت دادم و در مذاکرات نرمش نشان دادم، ولی در خصوص یک مسئله مهم مانند محور فیلادلفیا هیچ‌گونه عقب نشینی در کار نخواهد بود.
 
 وی با بیان اینکه این محور به منزله کپسول اکسیژنی برای جنبش حماس است، مدعی شد: لغو مصوبه باقی ماندن در فیلادلفیا پاداشی برای حماس خواهد بود و من در این زمینه هیچ‌گونه نرمشی نشان نخواهم داد.
 
 روزنامه اسرائیلی ها هاآرتض به نقل از یکی از رهبران حزب لیکود گزارش داد: نتانیاهو فقط زمانی اجازه خواهد داد که توافق تبادل منعقد شود که خیابان‌ها شعله ور شوند
نظرات بینندگان