arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۳۶۸۸
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۷ - ۱۱ شهريور ۱۴۰۳

صبحانه خبری، ۱۱ شهریور ۱۴۰۳؛ از سهم ناچیز مدارس دولتی از رتبه‌های برتر کنکور تا بررسی مجدد پرونده جذب‌های اخیر دانشگاه‌ها و واکنش پلیس تهران به انتشار ویدئو رفتار خشن مأموران با یک شهروند و اظهارات مادر علی انصاریان از بالا کشیدن اموال پسرش و تهدیدش به مرگ

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.
 
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ: برخی سارقان فقط به خاطر شرایط اقتصادی دست به سرقت می‌زنند
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: عوامل مختلفی روی افزایش یا کاهش سرقت‌ها تاثیر گذارند که یکی از آنها وضعیت اقتصادی است که در این‌باره دولت ها می‌توانند در زمینه بهتر شدن شرایط موثرتر عمل کنند.
 
سهم مدارس دولتی از رتبه‌های برتر کنکور؛ فقط ۷ درصد
بررسی نوع مدارس در 3 گروه اصلی آزمایشی کنکور امسال هم نشان می‌دهد که باز دست برتر با دانش‌آموزانی بوده که در مدارس سمپاد و تیزهوشان درس خوانده‌اند به‌طوری‌که 73 درصد از برترین‌های این سه گروه را سمپادی‌ها تشکیل داده‌اند. جالب اینجاست که در گروه علوم تجربی حتی یک نفر هم از مدارس غیرسمپادی‌ها وجود ندارد!
 
اظهارات مادر علی انصاریان از بالا کشیدن اموال پسرش و تهدید او به مرگ
این ۲ نفر از اعتماد مادر علی انصاریان بهره برده و اموال علی انصاریان را به نام خود سند زده‌اند. در حالی که پرونده شکایت سادات شاه ولایتی، مادر علی انصاریان از این ۲ فرد که بسیاری از اهالی فوتبال با آن‌ها آشنا هستند در جریان است، یکی از آن‌ها به گفته مادر علی انصاریان شروع به تهدید کرده است.
 
اجلاس سران بریکس با حضور «پزشکیان» در روسیه برگزار می‌شود
سرکنسول ایران در کازان در دیدار با دستیار رئیس جمهوری تاتارستان در خصوص هماهنگی‌های اجلاس سران بریکس که با حضور رئیس جمهور ایران برگزار می‌شود، تبادل نظر کرد.
 
پزشکیان گفته‌ بحث اینترنت در حال حل است
معاون علمی ریاست جمهوری تأکید کرد: خوشبختانه رییس جمهور گفته بحث اینترنت در حال حل است و با این پیگیری ها و تحقق آن ، دیگر اینترنت طبقاتی وجود نخواهد داشت.
 
علی باقری عضو شورای راهبردی روابط خارجی شد
رهبر انقلاب اسلامی در حکمی آقای علی باقری را به عضویت در شورای راهبردی روابط خارجی منصوب کردند.
 
پرونده جذب‌های اخیر دانشگاه‌ها مجدد بررسی می‌شود
وزیر علوم از بررسی مجدد پرونده جذب‌های اخیر دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی خبر داد و گفت: در این زمینه بر اساس قانون تصمیم‌گیری خواهد شد. حسین سیمایی صراف ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: حتما باید بررسی شود تا ببینیم اخیرا در خصوص جذب و جابجایی اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی چه اتفاقاتی افتاده است و در صورت مشاهده تخلف برخورد خواهد شد.
 
حمله حسین شریعتمداری به پزشکیان درباره بازگشت اساتید اخراجی
حسین شریعتمداری در کیهان در واکنش به دستور دستور پزشکیان مبنی بر بازگشت اساتید اخراجی نوشت:  اولاً؛ مگر چه تعداد اخراج شده‌اند؟ ثانیاً؛ باید دید به چه علت اخراج شده‌اند؟ ثالثاً؛ بازگرداندن کسانی که اخراج آن‌ها مطابق قانون بوده است یک اقدام غیر‌قانونی است.
 
وزیر ارتباطات: فیلترینگ در وضعیت فعلی به نفع هیچکس نیست
سید ستار هاشمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه فیلترینگ در وضعیت فعلی به نفع هیچکس نیست، توضیح داد:  هم حاکمیت ما را نقض کرده، هم امنیت سایبری را زیر سئوال برده، هم امنیت خانواده‌ها را دچار مشکل کرده، هم کسب و کار‌ها آسیب دیدند و هم مردم ناراضی شدند. این چیزی نیست که اسناد بالادستی و رهبری انقلاب از ما خواسته بودند.
 
واکنش پلیس تهران به انتشار ویدئو رفتار خشن مأموران با یک شهروند
 مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به جهت پاکسازی نقاط آلوده مصرفِ موادمخدر در معابر عمومی شهر و نارضایتی شهروندان؛ واحد گشت انتظامی در تاریخ ۵ شهریور ۱۴۰۳ قصد انتقال یکی از معتادان متجاهر به کمپ ترک اعتیاد را داشت که در حین انتقال فردِ متجاهر با هدف عدم انتقال به کمپ خود را به داخلِ جوی آب می‌اندازد. در ادامه عواملِ واحد گشت در اقدامی غیر حرفه‌ای و نامتعارف به جهت آلوده نشدن درون خودرو، قصد انتقال وی به صندوق عقب را داشتند.
 
 پزشکیان: «می‌گفتند ما وارث چیز خوبی شدیم اما پول توش نیست»
پزشکیان در واکنش به اسب زین شده دولت سیزدهم اظهار داشت: می‌گفتند ما وارث چیز خوبی شدیم اما پول توش نیست.
 
ضرغامی: مسائل اجتماعی به حضرت عباس شاقول نمی‌خواهد؛ اینقدر وارد حریم شخصی مردم نشویم
ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی دولت سیزدهم با انتشار ویدیویی در صفحه ایکس خود گفت: مسائل اجتماعی به حضرت عباس شاقول نمی‌خواهد، یک کم کوتاه بیایید. آنقدر وارد حریم شخصی مردم نشوید. یک کم خوش‌بین باشید، اصلا خوش‌بینی جمع شده و رفته. با خطرات و تهدیداتی که داشتیم نگاه امنیتی زیاده شده و به آرامی تبدیل به سبکی از زندگی و قوانین نانوشته اجتماعی شد.
نظرات بینندگان