arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۳۵۷۶
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۵ - ۱۰ شهريور ۱۴۰۳

چرا ستاد انتخاباتی کامالا هریس بر باز بودن میکروفون در مناظره با ترامپ اصرار دارد

کامالا هریس و دونالد ترامپ قرار است ماه آینده در اولین مناظره انتخابات ریاست جمهوری خود با هم رقابت کنند اما ستادهای انتخاباتی آنها هنوز بر سر موضوعات تدارکاتی – و مشخصا نحوه به کارگیری میکروفون‌ها - با هم درگیر هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بی‌بی‌سی: کامالا هریس و دونالد ترامپ قرار است ماه آینده در اولین مناظره انتخابات ریاست جمهوری خود با هم رقابت کنند اما ستادهای انتخاباتی آنها هنوز بر سر موضوعات تدارکاتی – و مشخصا نحوه به کارگیری میکروفون‌ها - با هم درگیر هستند.

ستات انتخاباتی ترامپ در حال حاضر اصرار دارد که وقتی یکی از دو طرف صحبت می‌کند، میکروفون طرف دیگر بسته شود. این مقرراتی است که با اصرار جو بایدن، نامزد مستعفی حزب دموکرات، در مناظر با ترامپ مطرح شد.

در آن زمان ستاد ترامپ با این درخواست موافقت کرد. انگیزه ستاد بایدن این بود که مانع از آن شود که طرفین صحبت همدیگر را قطع کنند.

مناظره جنجالی این دو در مبارزات انتخاباتی ۲۰۲۰ با وقفه‌های مکرر همراه بود و بایدن به رقیب خود گفت: «دهانت را ببند، مرد!»

برخی تحلیلگران می گویند تمایل ستاد آقای ترامپ برای حفظ قاعده خاموش کردن میکروفون در مناظره با هریس در ۱۰ سپتامبر ممکن است به این دلیل باشد که در مناظره با بایدن باعث شد عملکرد او ملایم‌تر از آن باشد که پیش بینی می‌شد زیرا این قاعده مانع از وقفه‌های مکرر در مناظره شد و استقبال مثبت شنوندگان از ترامپ را در پی آورد.

با این حال، به نظر می‌رسد که خود رئیس‌جمهور سابق کمتر نگران حفظ این قاعده است و اظهارات او تا حدی باعث تضعیف موضع ستاد انتخاباتی او در مورد حفظ این رویه شده است.

او روز دوشنبه گفت: «[این قاعده] برای من مهم نیست. من ترجیح می‌دهم [میکروفون] احتمالا روشن باشد.»

وی افزود: «اما توافق بر این بوده که مثل دفعه قبل باشد که در آن مورد، میکروفون بسته می‌شد.»

ترامپ بعدازظهر سه‌شنبه در شبکه‌های اجتماعی اطلاع رسانی کرد که با شبکه ای بی سی برای مناظره ۱۰ سپتامبر «به توافق رسیده است.»

او در این پست به وضعیت میکروفون اشاره نکرد، اما دوباره گفت که «قاعده مناظره مانند آخرین مناظره در شبکه سی ان ان خواهد بود» که شامل بسته بودن میکروفون‌ها بود.

او همچنین در پستی، شبکه خبری ای بی سی را به اطلاع‌رسانی «غیرمنصفانه» متهم کرد، اما گفت که ستاد او اطمینان حاصل کرده است که مناظره «به شکلی منصفانه و عادلانه» برگزار خواهد شد.

تا روز سه شنبه مشخص نشده بود که آیا ستاد هریس شرایطی را که ترامپ با ای بی سی توافق کرده، پذیرفته است یا نه.

به طور کلی، آنها معتقدند که اگر میکروفون‌ها باز باشد شاید تلویزیون آقای ترامپ را بدون فیلتر و حتی شاید بدخلق نشان دهد که اظهارات تندش هنگام حرف زدن خانم هریس ادامه دارد.

سخنگوی هریس در بیانیه‌ای گفت: «استنباط ما این است که مدیران برنامه انتخاباتی ترامپ میکروفون خاموش را ترجیح می‌دهند، زیرا فکر نمی‌کنند نامزد آنها بتواند به تنهایی به مدت ۹۰ دقیقه نقش رئیس جمهور را به درستی ایفا کند.»

آمیشیا کراس، استراتژیست حزب دموکرات و تحلیلگر سیاسی به بی‌‌بی‌سی گفت: «دلیل اینکه او می‌گوید میکروفون‌ها را ببندید این است که ترامپ کنترل‌ناپذیر است.»

خانم کراس گفت که اظهارات ترامپ در گردهمایی‌های انتخاباتی و پست‌هایی که در رسانه‌ اجتماعی خود به نام تروث سوشال منتشر می‌کند و در آنها خانم هریس را هدف حملات شخصی قرار می‌دهد، نمونه اظهاراتی است که در مناظره در ای بی سی ابراز خواهد کرد.

خانم کراس اضافه کرد که این نوع حملات «رای‌دهندگان» به ویژه رای دهندگان زن، رای دهندگان رنگین پوست و رای دهندگان جوان را از حلقه حامیان او «خارج می کند.»

استراتژیست‌ها همچنین معتقدند که توهین‌های ترامپ ممکن است رای‌دهندگان مردد را از تردید در آورد.

کوین مدن، استراتژیست قدیمی جمهوریخواه، به نیویورک تایمز گفت: «راه جلب نظر رأی دهندگان مردد حملات شخصی نیست چون آنها اساسا به سیاست حزبی علاقمند نیستند.»

او گفت: «اگر هنگام صحبت هریس، میکروفون ترامپ خاموش نباشد، احتمال شنیده شدن توهین‌ها یا اظهار نظرهای او افزایش می‌یابد و ستاد هریس ممکن است احساس کند ترامپ تهاجمی‌تر که مرتبا حرف طرف مقابل را قطع می‌کند نظر رای‌دهندگان مردد را به نفع او تغییر دهد.»

این تغییر در انتخاباتی که سرنوشت آن توسط گروه نسبتاً کوچکی از رای‌دهندگان مردد در تعداد انگشت شماری از ایالت‌های حساس مانند پنسیلوانیا – محل برگزاری مناظره – تعیین می‌شود مهم است.

یکی از افراد آگاه از مذاکرات در مورد مناظره در این هفته به پولیتیکو گفت: «او بسیار مستعد ابراز نظرهای غیرمنتظره است و... من فکر می‌کنم ستاد [هریس] می‌خواهد بینندگان [اینها] را بشنوند.»

بر اساس گزارش‌ها، ستاد انتخاباتی ترامپ مشتاق است که نامزدشان بر مسایل کلیدی تمرکز کند و نه حملات شخصی.

یکی از حامیان رئیس جمهوری سابق که هر هفته با او تماس دارد اخیرا به کتی کی خبرنگار بی‌بی‌سی گفت که اگر ترامپ به ابراز نظر درباره شرایط اقتصادی، وضعیت ورود مهاجران غیرقانونی از مرز و گسترش دامنه جرم وجنایت پایبند باشد، در ماه نوامبر پیروز خواهد شد.

اگر نظرات کاندیداها فقط در طول زمان اختصاص داده شده به هریک از آنها قابل شنیدن باشد، آن‌وقت مناظره بیشتر بر روی موضوعات اصلی متمرکز می‌شود که منصفانه‌تر خواهد بود و این چیزی است که ستاد انتخاباتی ترامپ می‌خواهد زیرا اگر میکروفون‌ها باز باشد امکان دارد که مناظره دستخوش درگیری‌های پرتنش و بگومگوهای مکرر ‌شود.

فورد اوکانل، از استراتژیست‌های جمهوریخواه، به بی‌بی‌سی گفت که او معتقد است اصرار ستاد هریس برای باز بودن میکروفون‌ها به منزله تلاش برای این است که مناظره از حوزه بحث درباره موضوعات اصلی خارج و به صحنه پرخاشگری و لحظات هیجانی تبدیل شود.

او گفت: «آنها مطمئن نیستند که بتوانند در زمینه مسایل اساسی برنده شوند، بنابراین آنچه آنها به دنبال آن هستند این است که به هر طریق ممکن یک لحظه هیجانی و پرجنجال تولید کنند.»

خانم هریس در گذشته هم این چنین لحظاتی را داشته است. در طول مناظره سال ۲۰۲۰ با مایک پنس، معاون رئیس جمهور وقت، ستاد انتخاباتی هریس واکنش او را به قطع مکرر صحبت‌هایش توسط پنس به طور گسترده منتشر کرد که در آن، هریس به پنس می‌گفت: «آقای معاون رئیس جمهور، من دارم حرف می‌زنم.»

آقای اوکانل گفت که ستاد ترامپ باید به شدت روی بسته بودن میکروفون‌ها پافشاری کند به خصوص اینکه این قاعده‌ای است که در ابتدا خود دموکرات‌ها آن راعنوان و بر رعایت آن تاکید کردند.

با این حال، خانم کراس معتقد است که ستاد هریس از بلوف ترامپ آگاه است و دست بالا را دارد.

او گفت: «اگر ترامپ نخواهد میکروفون‌ها باز باشد، ضعیف به نظر می‌رسد چون این به معنی آن است که او نمی‌تواند خودش را کنترل کند.»

خانم کراس معتقد است که ترامپ تلاش دارد با انتقاد از شبکه ای بی سی به نحوی «از زیر مناظره شانه خالی کند» اما آقای اوکانل تاکید دارد که نامزد جمهوریخواه بدون توجه به شرایط، برای این لحظه مهم در مبارزات انتخاباتی آماده است.

او گفت: « مناظره ۱۰ سپتامبر می‌تواند مهم ترین لحظه مبارزات از حالا تا روز رای‌گیری باشد.»

نظرات بینندگان