arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۳۳۵۷
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۷ - ۱۰ شهريور ۱۴۰۳

صبحانه خبری، ۱۰ شهریور ۱۴۰۳؛ از عزل فرمانده انتظامی لاهیجان و فرماندهِ پاسگاه ناصر کیاده در پی فوت یک جوان در بازداشتگاه تا واکنش همتی به گزاره تحویل اسب زین شده دولت سیزدهم به دولت پزشکیان و جنجال حضور پسر عارف در جلسات دولتی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.
 
روایت رسانه‌های اسرائیلی از درگیری لفظی و فریاد بین نخست وزیر و وزیر دفاع اسرائیل
یدیعوت احارونوت نوشت: جلسه کابینه امنیتی درباره محور فیلادلفیا شاهد درگیری لفظی و فریاد بین نتانیاهو و گالانت بود. دو وزیر ارشد، تقابل نتانیاهو و گالانت را خطرناک‌ترین درگیری بین این دو تا به حال توصیف کردند.
 
کابینه امنیتی اسرائیل با وجود مخالفت وزیر دفاع، با باقی ماندن در گذرگاه فیلادلفی موافقت کرد
 یک مقام اسرائیلی می گوید که کابینه با تصویب نقشه‌هایی، به حفظ حضور ارتش در محور فیلادلفی در هرگونه توافق احتمالی، موافقت کرد.
 
عارف در مورد قیمت بنزین: دولت چهاردهم، هیچ تصمیم عجولانه‌ای نخواهد گرفت
«محمدرضا عارف»، معاون اول رئیس‌جمهور که در جلسه ای در سازمان برنامه و بودجه سخن می گفت، خواستار ارائه برنامه و نقشه راه جامعی از سوی سازمان برنامه و بودجه به دولت برای رفع ناترازی موجود در حوزه انرژی شد و گفت: به مردم اطمینان می‌دهیم که دولت چهاردهم، هیچ تصمیم عجولانه‌ای نخواهد گرفت و در هر تصمیمی، تمام پیوست‌های اجتماعی، فرهنگی و عدالت را مد نظر قرار می‌دهیم.
 
تکذیب ادعای حضور یک نظامی ایرانی در خاک اوکراین به منظور آموزش نیرو‌های روسی
ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ادعای حضور یک نظامی ایرانی در خاک اوکراین به منظور آموزش نیرو‌های روسی را بی‌اساس دانست و تکذیب کرد. وی ضمن تاکید مجدد بر موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر مخالفت با جنگ و لزوم توقف درگیری‌ها و حل و فصل مسالمت‌آمیز اختلافات روسیه و اوکراین تاکید کرد که طرح این گونه ادعا‌های بی‌اساس با اهداف و انگیزه‌های سیاسی خاص صورت می‌گیرد
 
حمله عضو جبهه پایداری به پزشکیان: با جمع کردن اغتشاشگران و حامیان آن‌ها در دولت برای اغتشاش گسترده برنامه ریزی می‌کنید؟
سید محمود نبویان، نماینده تهران در مجلس، با انتشار یادداشتی در شبکه اجتماعی ایکس، خطاب به مسعود پزشکیان نوشت: ‏جناب آقای پزشکیان، آیا جمع شدن اغتشاشگران و حامیان آن‌ها در دولت شما خبر از برنامه ریزی برای اغتشاش گسترده و به هم ریختن نظم عمومی و آرامش مردم می‌دهد؟
 
دو سوم بیمارستان‌های پایتخت پرخطر هستند
مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران در یک برنامه خبری زنده در تلویزیون اعلام کرد: دو سوم بیمارستان‌های پایتخت پرخطر هستند.
 
فرماندهِ پاسگاه ناصر کیاده  و فرمانده انتظامی لاهیجان عزل شد
مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در دومین اطلاعیه‌ای که پیرامون فوت مرحوم میرموسوی صادر شد از عزل فرمانده پاسگاه ناصر کیاده و از تعلیق خدمت عوامل دخیل خبر داد. همچنین مرکز اطلاع‌رسانی پلیس در سومین اطلاعیه خود پیرامون مرگ جوانی در بازداشتگاه پلیس لاهیجان از عزل فرمانده انتظامی این شهرستان خبرداد.
 
اطلاعیه پلیس درباره علت فوت جوان لاهیجانی در بازداشتگاه
مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه شماره ۲ خود مربوط به فوت مرحوم میرموسوی؛ گزارشی از روند وقوع حادثه بر مبنای گزارش تیم ویژه بازرسی کل فراجا مستقر در محل حادثه را منتشر کرد. در این اطلاعیه آمده است: متاسفانه به دلیل هیجان ناشی از اصطکاک صورت گرفته میان مرحوم میرموسوی و عوامل انتظامی و عدمِ کنترلِ خشم و احساسات از طرف برخی کارکنان و بی اعتنایی به وضعیت متهم این اتفاق رخ می‌دهد.
 
علم‌الهدی: دولت وفاق ملی یعنی دولت در مقام براندازی گناه قرار بگیرد
علم الهدی، امام جمعه مشهد تمسک به دو حبل معرفی شده از سوی خداوند را عامل تحقق وفاق ملی دانست و افزود: وقتی دولت می‌شود دولت وفاق ملی یعنی دولت مجری احکام قرآن باشد و در مقام براندازی گناه که مقابله با قرآن است قرار بگیرد.
 
جنجال حضور پسر عارف در جلسات دولتی
محمد فاضلی نسبت به حضور حمیدرضا عارف فرزند معاون اول در جلسه معارفه  وزیر صمت  انتقاد  کرد و نوشت: «‏آقای عارف! درباره علت حضور پسرتان در  جلسه رسمی دولتی، خیلی روشن توضیح بدهید. اگر بساط این گونه حضور‌ها - به هر دلیلی - و مداخلات امثال این آقازاده جمع نشود، عاقبتش بی‌آبرویی برای دولت است. امثال من آبرو پیش مردم گرو نگذاشتیم که امثال پسر آقای عارف در متن و حاشیه دولت جولان بدهند.»
 
واکنش همتی به مطلب تحویل اسب زین شده دولت سیزدهم
همتی، وزیر اقتصاد در واکنش به مطلب کیهان درباره اسب زین شده گفت: می‌گویند اسب زین‌شده تحویل دادیم، چه اسب زین شده ای؟ روی تورم ۴۰ درصد، روی دلار ۶۰ هزار تومانی هستیم، کسری بودجه ۳۰ درصدی داریم  نرخ بیکاری ۱۳ درصدی داریم.
 
محمدعلی بهمنی درگذشت
عباس سجادی سخنگوی ستاد پیگیری وضعیت حال استاد محمدعلی بهمنی دقایقی قبل  از جاودانه شدن استاد محمدعلی بهمنی خبر داد.
 
موافقت پزشکیان با برگزاری دیداری دوجانبه با مدیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی
مدیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفتگو با العربیه اظهار داشت: رئیس‌جمهور ایران با برگزاری دیداری دوجانبه موافقت کرد، اما زمان آن هنوز مشخص نشده است. وی افزود: توافق هسته‌ای با ایران نیازمند اصلاحات و به‌روزرسانی‌های بسیار مهم است.
نظرات بینندگان