arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۲۶۱۶
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۲۳ - ۰۶ شهريور ۱۴۰۳

کادیلاک نسل بعدی مدل‌های اسپرت خود را نمایش داد

کادیلاک با نمایش یک کانسپت ایده‌‌اش از مدل‌های اسپرت آینده را نمایش داد. این کانسپت نامش «آپیولنت‌ ولوسیتی» (Opulent Velocity) است والگویی برای ساخت مدل‌های اسپرت سری V کارخانه در آینده خواهد بود. کادیلاک از سال ۲۰۰۴ میلادی برای رقابت با مدل‌های تقویت شده بنز و ب‌ام‌و که در زیرمجموعه‌های AMG و M این دو کارخانه آلمانی تولید می‌شوند، زیرمجموعه‌ای به نام V تاسیس کرد و مدل‌های تقویت‌شده‌اش را با این نام به بازار عرضه می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

این هفته در جهان خودرو: کانسپت جدید کادیلاک که ظاهر و امکانات مدل‌های آینده این کارخانه را نمایش می‌دهد، مدل جدید الکتریکی مزدا که با همکاری شریک چینی کارخانه تولید شده، فن‌آوری‌های جدید هیوندای و کیا برای گرم کردن و خنک کردن ماشین و ضرر شیائومی از فروش اولین ماشین الکتریکی کارخانه.
 
آینده از نگاه کادیلاک
 
کادیلاک با نمایش یک کانسپت ایده‌‌اش از مدل‌های اسپرت آینده را نمایش داد. این کانسپت نامش «آپیولنت‌ ولوسیتی» (Opulent Velocity) است والگویی برای ساخت مدل‌های اسپرت سری V کارخانه در آینده خواهد بود.
 
کادیلاک از سال ۲۰۰۴ میلادی برای رقابت با مدل‌های تقویت شده بنز و ب‌ام‌و که در زیرمجموعه‌های AMG و M این دو کارخانه آلمانی تولید می‌شوند، زیرمجموعه‌ای به نام V تاسیس کرد و مدل‌های تقویت‌شده‌اش را با این نام به بازار عرضه می‌کند.
 
کادیلاک نسل بعدی مدل‌های اسپرت خود را نمایش دادبا حذف موتور بنزینی و سیستم تعلیق، طراحان کادیلاک محدودیت کمتری داشتند
 
کادیلاک اعلام کرده که می‌خواهد تا سال ۲۰۳۰ همه مدل‌هایش را با موتور الکتریکی به بازار عرضه کند. هویت سری V بیشتر از مدل‌های معمولی کارخانه به موتورهای بنزینی وابسته است و برای همین کادیلاک باید تعریفی تازه از این زیرمجموعه ارائه دهد. کانسپت آپیولنت‌ ولوسیتی این تعریف جدید از ظاهر و امکانات مدل‌های آینده سری V را نمایش می‌دهد.
 
برایان نزبیت، مدیر طراحی کادیلاک می‌گوید در آپیولنت‌ ولوسیتی به دنبال فرمی بوده که نهایت یک ماشین اسپرت را در کنار نهایت یک ماشین لوکس نمایش دهد.
 
کادیلاک نسل بعدی مدل‌های اسپرت خود را نمایش دادمدیر طراحی کادیلاک می‌گوید به دنبال فرمی بوده که نهایت یک ماشین اسپرت را در کنار نهایت یک ماشین لوکس نمایش دهد
 
با حذف موتور بنزینی و سیستم تعلیق، طراحان کادیلاک محدودیت کمتری داشتند و در نتیجه فرم آپیولنت‌ ولوسیتی با ماشین‌های کنونی متفاوت است. ماشین کشیده و پهن است و ارتفاع بسیار کمی دارد. ظاهرش اغراق‌شده است، اما بخش‌هایی از ماشین مانند جلوپنجره و چراغ‌های جلو از طرح‌هایی است که کادیلاک در نسل بعدی مدل‌هایش استفاده خواهد کرد.
 
درهای بزرگ آپیولنت‌ ولوسیتی برای راحتی رو به بالا باز می‌شود. درها دستگیره ندارد و با نزدیک شدن راننده به طور خودکار باز می‌شود. راننده همچنین می‌تواند با لمس ستون عقب، درها را باز و بسته کند.
 
کادیلاک نسل بعدی مدل‌های اسپرت خود را نمایش دادکانسپت آپیولنت‌ ولوسیتی در سطح چهار خودران است و نیازی به راننده ندارد
 
آپیولنت‌ ولوسیتی دو حالت برای رانندگی دارد. در حالت «آپیولنت»‌ یا تجمل ماشین در سطح چهار خودران است و به جز در مواردی معدود به راننده نیاز ندارد. در این حالت فرمان در داخل داشبورد است و پدال‌ها هم به عقب می‌روند. حالت دوم «ولوسیتی» یا سرعت است که فرمان و پدال‌ها به جلو می‌آیند و کنترل ماشین در اختیار راننده است. در این حالت ماشین با نمایش اطلاعاتی روی شیشه جلو راننده را راهنمایی می‌کند تا در پیست‌ اتومبیل‌رانی عملکرد بهتری داشته باشد.
 
کادیلاک با سری V در بیست سال گذشته علاوه بر رقابت با ماشین‌های تقویت‌شده بنز و ب‌ام‌و، توجه مشتریان جوان‌تر و پولدارتر را به خود جلب کرده است. ظاهر آپیولنت‌ولوسیتی نشان می‌دهد که ماشین‌های سری V ممکن است در نسل‌های بعدی به جای رقابت با خودروسازان آلمانی با محصولات کارخانه‌هایی مانند فراری و لامبورگینی رقابت کند.
 
کادیلاک نسل بعدی مدل‌های اسپرت خود را نمایش دادمزدا مدل EZ-6 را در نمایشگاه پکن رونمایی کرد
 
مزدای چینی
 
مزدا اعلام کرده مدل EZ-6 خود را در بازارهای جهانی خواهد فروخت. خودروساز ژاپنی این سدان الکتریکی را چند ماه پیش در نمایشگاه خودروی پکن رونمایی کرد و قرار بود آن را فقط در چین بفروشد.
 
EZ-6 با همکاری چانگان، شریک چینی مزدا تولید می‌شود. فن‌آوری الکتریکی ماشین از شرکت چینی دیپال گرفته شده که از زیرمجموعه‌های چانگان است. ظاهر ماشین توسط طراحان مزدا در ژاپن طراحی شده است.
 
دو مدل از EZ-6 تولید می‌شود. مدل کاملا الکتریکی که با هر بار شارژ می‌تواند حدود ۶۰۰ کیلومتر حرکت کند و مدل هیبرید-الکتریکی که با باک پر و باتری شارژ شده بیش از هزار کیلومتر حرکت می‌کند.
 
کادیلاک نسل بعدی مدل‌های اسپرت خود را نمایش دادمزدا EZ-6 در ژاپن طراحی شده و در چین تولید می‌شود
 
کادیلاک نسل بعدی مدل‌های اسپرت خود را نمایش داد
 
اطلاعات دیگری از EZ-6 منتشر نشده، اما با توجه به اشتراک فنی ماشین با مدل SL03 شرکت دیپال، انتظار می‌رود مدل الکتریکی مزدا ۲۵۵ اسب بخار نیرو داشته باشد. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت این مدل هم احتمالا حدود شش ثانیه است.
 
EZ-6 در کارخانه‌ای در چین تولید می‌شود که با همکاری چانگان و مزدا تاسیس شده است. محصول بعدی که در این کارخانه تولید خواهد شد یک شاسی‌بلند الکتریکی است. مزدا کانسپتی از این ماشین را در پکن نمایش داد و قرار است آن را سال آینده رونمایی کند.
 
کادیلاک نسل بعدی مدل‌های اسپرت خود را نمایش دادمزدا سال آینده با همکاری چانگان یک شاسی‌بلند الکتریکی تولید می‌کند
 
فروش مزدا EZ-6 از پاییز امسال در چین و اروپا آغاز می‌شود. قیمت ماشین هنوز اعلام نشده، اما انتظار می‌رود از مدل مشابه دیپال گران‌تر باشد. قیمت پایه گران‌ترین مدل دیپال SL03 در چین ۱۷۳ هزار و ۹۰۰ یوان (۲۴ هزار و ۴۰۰ دلار) است.
 
EZ-6 دومین مدل الکتریکی مزدا است. این شرکت در سال ۲۰۱۹ یک شاسی‌بلند کوچک الکتریکی به نام MX-30 به بازار عرضه کرد که فروش چندانی نداشت. مزدا مانند دیگر خودروسازان ژاپنی در ساخت ماشین‌های الکتریکی از رقیبان کره‌ای و اروپایی‌اش عقب افتاده است. مزدا امیدوار است با کمک شریک چینی‌اش این عقب‌ماندگی را جبران کند.
 
کادیلاک نسل بعدی مدل‌های اسپرت خود را نمایش دادبا استفاده از ورق‌های شفاف نانو دمای اتاق تا ۱۲ درجه کمتر می‌شود
 
بخاری مادون قرمز
 
هیوندای و کیا سه فن‌آوری جدید نمایش داده‌اند که با استفاده از آنها می‌توان ماشین را با مصرف انرژی کمتری گرم یا خنک کرد. دو کارخانه می‌گویند این فن‌آوری‌ها به مرحله تولید انبوه نزدیک است و در مدل‌های آینده به کار گرفته خواهد شد.
 
یکی از این فن‌آوری‌های ورقی شفاف است که با فن‌آوری نانو ساخته شده و روی شیشه‌ها چسبانده می‌شود. این ورق جلوی ورود گرما از بیرون را می‌گیرد و همزمان اجازه می‌دهد تا گرمای ماشین به بیرون منتقل شود. مهندسان هیوندای و کیا می‌گویند با استفاده از این فن‌آوری دمای اتاق در روزهای گرم تا ۱۲ درجه خنک‌تر است.
 
کادیلاک نسل بعدی مدل‌های اسپرت خود را نمایش دادیخ شیشه جلوبا فن‌آوری جدید با سرعت بیشتری آب می‌شود
 
دو خودروساز کره‌ای همچنین سیستم گرمایشی جدیدی ساخته‌اند که در کف ماشین نصب می‌شود و با تابش مستقیم اشعه مادون قرمز به پای سرنشینان آنها را گرم می‌کند. این روش از سیستم‌های تهویه کنونی که هوا را گرم می‌کند سریع‌تر است و به گفته خودروساز کره‌ای ۱۷ درصد انرژی کمتری مصرف می‌کند.
 
فن‌آوری سوم سیستم جدید گرم‌کن شیشه است. در این سیستم یک لایه نازک فلزی روی شیشه جلو کشیده شده که به سیستم الکتریکی ماشین وصل است. این سیستم بسیار سریع‌تر از سیستم‌های کنونی یخ و بخار روی شیشه را آب می‌کند.
 
در سیستم‌های کنونی بخار و یخ با دمیدن هوای گرم پاک می‌شود. هیوندای و کیا می‌گویند حتی در هوای منهای ۱۸ درجه هم پاک کردن شیشه با این سیستم حدود پنج دقیقه طول می‌کشد.
 
کادیلاک نسل بعدی مدل‌های اسپرت خود را نمایش دادهیوندای و کیا فن‌آوری‌های جدید خود را در شهر سئول نمایش دادند
 
شرکت نیسان هم به تازگی از تحقیقاتش درباره رنگ جدیدی خبر داده که باعث می‌شود دمای اتاق در تابستان دیرتر گرم شود.
 
این فن‌آوری‌هایی جدید کمک می‌کند ماشین‌های الکتریکی برای سرد یا گرم کردن اتاق انرژی کمتری مصرف کنند. در نتیجه بیشتر انرژی باتری‌ها برای حرکت ماشین استفاده می‌شود و مسافتی که می‌تواند با هر بار شارژ حرکت کند افزایش می‌یابد.
 
کادیلاک نسل بعدی مدل‌های اسپرت خود را نمایش دادشیائومی می‌خواهد ظرفیت تولید مدل SU7 را به ۲۶۰ هزار دستگاه در سال برساند
 
هزینه محبوبیت
 
گزارش مالی شرکت شیائومی نشان داده که این شرکت به ازای فروش هر دستگاه از اولین مدل الکتریکی‌اش حدود ۹ هزار و دویست دلار ضرر می‌دهد.
 
شیائومی مدل SU7 را بهار امسال در چین عرضه کرد. ایده شرکت ساخت ماشینی بود که توانایی فنی پورشه را داشته باشد، با تسلا مدل ۳ رقابت کند و قیمتش برای طبقه متوسط در چین مناسب باشد.
 
استقبال از ماشین خوب بود و شیائومی می‌گوید در چند ماه گذشته بیش از صد هزار دستگاه پیش‌فروش کرده است.
 
قیمت شیائومی در چین ۲۱۵ هزار و ۹۰۰ یوان (حدود سی هزار دلار) است. شیائومی می‌گوید با وجود تحویل ۲۷,۳۰۷ دستگاه ماشین به مشتریان در سه ماه دوم امسال معادل ۲۵۲ میلیون دلار ضرر کرده است.
 
کادیلاک نسل بعدی مدل‌های اسپرت خود را نمایش دادشیائومی می‌گوید بیش از صد هزار دستگاه مدل SU7 پیش‌فروش کرده است
 
تحلیلگران بانک آمریکایی سیتی‌بانک در گزارشی پیش‌بینی کرده‌اند که بخش خودروسازی شیائومی تا زمانی که تولیدش به سیصد تا چهارصد هزار دستگاه در سال برسد زیان‌ده خواهد بود.
 
شیائومی می‌گوید برنامه‌اش در حال حاضر تولید صد هزار دستگاه در سال است و تا سال ۲۰۲۶ ظرفیت تولید را به ۲۶۰ هزار دستگاه در سال خواهد رساند. این شرکت همچنین قصد دارد SU7 را به بازارهای جهانی صادر کند و در سال‌های آینده مدل‌های جدیدی هم عرضه خواهد کرد.
 
لی جون، میلیاردر چینی و موسس شیائومی می‌گوید قصد دارد در سال‌های آینده ده‌ میلیارد دلار در بخش خودروسازی سرمایه‌گذاری کند.
 
شیائومی سومین تولیدکننده تلفن‌های هوشمند در جهان است و لوازم الکترونیکی و خانگی‌اش در چین محبوب است. عملکرد مالی شیائومی در سه ماه دوم سال ۲۰۲۴، به جز خودروسازی در بخش‌های دیگر خوب بود. فروش شرکت در این مدت ۳۲ درصد بیشتر از سال گذشته بود و به ۸۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون یوان رسید.
 
منبع: بی بی سی
نظرات بینندگان