arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۲۳۰۵
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۰۷ - ۰۶ شهريور ۱۴۰۳

صبحانه خبری، ۶ شهریور ۱۴۰۳؛ از بازگشت استاد اخراجی به دانشگاه شریف تا جنجال نمایش فیلم کارتونی ساخت ایران در سینماهای اسرائیل

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

دیدار نخست‌وزیر قطر با پزشکیان
مسعود پزشکیان در دیدار شیخ «محمد آل‌ ثانی» نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر، سطح روابط سیاسی دو کشور را ممتاز توصیف و بر ضرورت ارتقای سطح روابط دو کشور در سایر عرصه‌های متناسب با این روابط تاکید کرد. نخست‌وزیر قطر تصریح کرد: قطر به تلاش‌های خود برای تحقق آتش‌بس در غزه ادامه خواهد داد و در این زمینه روی نقش‌آفرینی سازنده جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک بازیگرِ همواره حکیم و مسئول حساب می‌کند.

جنجال نمایش فیلم کارتونی ساخت ایران در سینماهای اسرائیل
در پی جنجال خبری بر سر اکران انیمیشین بلند ایرانی با عنوان «بچه زرنگ» در سینما‌های کودک اسرائیل، شرکت پخش‌کننده فیلم مجبور به واکنش شد و ایرانی بودن این محصول را زیر سوال برد. انیمیشن «بچه زرنگ» در اسرائیل با نام «ببر سخنگو» به روی اکران رفته است. به نوشته شبکه کان اسرائیل، این فیلم انیمیشن تاکنون بیش از ۱۵ میلیون دلار درآمد داشته و غیر از ایران و اسرائیل، در ترکیه و روسیه نیز اکران شده است. شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل نوشت فیلم ایرانی که درآمد آن برای غزه است، در اسرائیل به روی اکران است. 

پزشکیان: بنا نداریم همه مدیران را با برچسب‌های مختلف تغییر دهیم
پزشکیان ملاک و معیار انتخاب مدیران در دولت چهاردهم را شایسته‌گزینی بر اساس شاخص‌های تعیین شده عنوان کرد و افزود: ما بنا نداریم همه مدیران کشور را با برچسب‌های مختلف تغییر دهیم، بلکه معیار ما شایسته‌گزینی بر اساس شاخص‌های تعیین شده است و طبیعتا اگر مدیری در ارزیابی‌ها رتبه قابل قبولی کسب کرد، باقی خواهد ماند و مدیرانی که بدون تخصص و شایستگی منصوب شده‌اند، کنار گذاشته خواهند شد. 

بازگشت استاد اخراجی به دانشگاه شریف
شریفی زارچی، استاد اخراجی نوشت: «بازگشت من به دانشگاه شریف قطعی شد و پس از یک سال وقفه، از ترم پاییز درس خواهم داد. خداوند را به خاطر خدمت به مردم عزیز ایران شکر می‌کنم. از حمایت جامعه‌ی دانشگاهی به خصوص همکارانم در شریف و دانشجویان عزیز سراسر ایران سپاس‌گزارم. پیگیر بازگشت سایر همکارانم خواهم بود.» 

موج جدید شلیک موشک‌های مافوق صوت روسیه به سمت اوکراین
 الجزیره از شلیک موج جدیدی از موشک‌های مافوق صوت به سوی چند استان غربی اوکراین از جمله لویو و لوتسک خبر داد. الجزیره گزارش داد که در پی این حملات، صدای انفجار در کی‌یف، پایتخت اوکراین شنیده شده است. در همین حال، شهردار کی یف گفت که برق در چندین منطقه از پایتخت اوکراین در پی حملات هوایی روسیه قطع شده است. اداره نظامی در سومی اوکراین نیز حداقل ۶۰ انفجار در صبح امروز در این استان را ثبت کرده. مقامات اوکراینی می گویند دست‌کم ۳ نفر در حملات هوایی روسیه به مناطق مختلف اوکراین کشته شدند.

افراد مسلح در پاکستان ۲۳ نفر را کشتند
مقامات پاکستانی اعلام کردند که در پی حمله افراد مسلح به خودروهای عبوری در جنوب غربی این کشور، ده‌ها نفر کشته شدند. به گفته «ایوب اچکزی» از مقامات ارشد پلیس پاکستان، مهاجمان ۲۳ نفر را به قتل رساندند و ۱۰ خودرو را به آتش کشیدند. 

پزشکیان: ناگزیر باید به اصلاحاتی تن دهیم
رئیس جمهور اظهار داشت: اگر قرار باشد همان مسیری که تا امروز طی شده را ادامه دهیم و فقط تعدادی از مدیران و افراد تغییر کنند، به مقصد سند چشم‌انداز نخواهیم رسید. بنده در یکی از نشست‌های انتخاباتی خود به صراحت گفتم که بنده در ابتدا یک اصولگرا هستم که به اصولی پایبندم، اما باور دارم که برای رسیدن به این اصول ناگزیر باید به اصلاحاتی تن دهیم تا عدالت و حق در جامعه اجرا شود. 

آیت‌الله سبحانی: تعطیلی «شنبه» برخلاف قانون اساسی است
آیت الله سبحانی از مراجع تقلید در نامه ای به محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی نوشت: تعطیلی شنبه بر خلاف قانون اساسی است که می‌گوید تعطیلی هفته روز جمعه است و این عبارت مفید حصر است. چنانکه دو اصلی که در کنار آن آمده است نیز مفید حصر است: «زبان فارسی» که زبان رسمی کشور است (اصل ۱۵). آیا می‌توان عبری را هم به رسمیت شناخت؟! پرچم کشور اسلامی از سه رنگ تشکیل شده (اصل ۱۸) آیا می‌توان رنگ چهارمی به آن افزود.

همتی: دشواری معیشت مردم از حد معمول خارج شده
وزیر امور اقتصادی و دارایی با تشریح ابعاد مختلف مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم تاکید کرد: شرایط اقتصادی سخت است اما اراده اصلاح در دولت چهاردهم وجود دارد. همتی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه تلاش‌های تیم اقتصادی دولت چهاردهم به نتیجه بخشی در این چهار محور منتج شود، تاکید کرد: اولین جلسه ستاد اقتصادی دولت با همین محوریت برگزار شد و به این نتیجه رسیدیم که شرایط اقتصادی به وضعیت سخت و دشواری رسیده و دشواری معیشت مردم از حد معمول خارج شده است و باید برای آن چاره‌اندیشی شود.

توضیح سرلشکر باقری درباره انتقام ترور هنیه
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در آیین تکریم و معارفه وزیر دفاع با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در دام بازی و تحریکات رسانه ای دشمن نمی افتد، گفت: جمهوری اسلامی ایران خودش برای انتقام تصمیم می گیرد و محور مقاومت نیز در این راستا همانطور که در روز گذشته دیدیم به صورت جداگانه عمل خواهد کرد. 

معاون اجرایی رئیس‌جمهور: در گزینش افراد با گذشت برخورد کنید
قائم‌پناه، معاون اجرایی رئیس‌جمهور اظهار کرد: همه کسانی که در این سرزمین هستند حق دارند. رد کردن یا عدم گزینش افراد باید بر مبنای حق و عدالت باشد. از وزیر آموزش و پرورش تشکر می‌کنم که پیگیر این قضیه هستند و کسانی که کد ۵ و ۱۹ خوردند اعتراض خود را اعلام کنند. عزیزان با جوانان کشور با زبان احترام صحبت کنند. اگر جوانی استوری یا پیامی گذاشته یا لباسی پوشیده که شاید مورد نظر شما نبوده، با گزینش این افراد که فرزندان این کشور هستند  با گذشت برخورد کنید و معلمانی را که دانش بیشتری دارند را انتخاب کنید. 

نظرات بینندگان