arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۱۸۲۷
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۲۲ - ۰۳ شهريور ۱۴۰۳

کاهش ابتلای زائران اربعین به بیماری‌های مختلف

رئیس جمعیت هلال‌احمر از کاهش بیماری‌ها میان زائران اربعینی با توسعه مسایل بهداشتی و ارتقای خدمات درمانی در عراق خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: رئیس جمعیت هلال‌احمر از کاهش بیماری‌ها میان زائران اربعینی با توسعه مسایل بهداشتی و ارتقای خدمات درمانی در عراق خبر داد.

 پیرحسین کولیوند در دیدار با وزیر بهداشت عراق تاکید کرد: اربعین امسال، زائران حسینی از خدمات بهداشتی و درمانی ارائه شده، کاملا رضایت دارند.

کولیوند افزود: از خدمات وزیر بهداشت کشور عراق و تمام همکاران ایشان در راهپیمایی اربعین حسینی تشکر می‌کنیم، کشور عراق در نجف کربلا، سامرا، کاظمین و تمام محورهای مواصلاتی و مرزها از تمام ظرفیت های خود برای خدمات رسانی به زائران در اربعین حسینی استفاده کرد.

وی ادامه داد: با همکاری و هم افزایی هلال احمر و وزارت بهداشت عراق، خدمات در سطح بالایی به زائران ارائه شده و تاکنون هیچ گزارشی از شیوع بیماری‌های واگیردار بین زائران گزارش نشده است. مسائل بهداشتی به صورت گسترده‌ای توسعه پیدا کرده و زائران هم رعایت می‌کنند.

همکاری هلال‌احمر ایران و وزارت بهداشت عراق برای خدمت به زائران اربعین

الحسناوی، وزیر بهداشت عراق با اشاره به اینکه خدمات سلامت به زائران حسینی در ایام اربعین امسال، حاصل همکاری و برنامه‌ریزی مشترک میان هلال‌احمر ایران و وزارت بهداشت عراق بوده است، از این همکاری مشترک برای خدمت شایسته به زائران اباعبدالله قدردانی کرد.

وی گفت: به مناسبت مراسم اربعین شهادت امام حسین(ع)، امروز با رئیس جمعیت هلال احمر ایران و هیئت همراه ایشان دیدار کردیم و گفت‌وگویی در مورد همکاری مشترک در مراسم اربعین و تلاش ها و خدمات ارائه شده هلال احمر ایران با همکاری وزارت بهداشت عراق برای درمان زائران ایرانی عزیز از زمانی که وارد کشورمان عراق می‌شوند تا زمانی که با سلامت و بی خطر کشور عراق را ترک کنند، داشتیم.

الحسناوی افزود: بدون شک همکاری برای خدمت به زائران در اربعین امسال با یک طرح از قبل برنامه ریزی شده میان وزارت بهداشت عراق و هلال احمر جمهوری اسلامی انجام شد.

وی با ابراز امیدواری که زیارت اربعین و طرح خدمات سلامت زائران به صورت عالی پیش برود، گفت: خدمات درمانی ایام اربعین که با همکاری طرفین در حال انجام است، به تمام زائران از جمله زائران ایرانی و زائران کشورهای عربی و عراقی ارائه می‌شود.

وزیر بهداشت عراق در پایان با قدردانی از خدمات و زحمات اعضای هلال احمر ایران، دکتر کولیوند، رئیس این جمعیت و هیئت همراه وی در سفر به عراق، از ایجاد این همکاری دو جانبه پربار در راه ارائه خدماتی که شایسته زائران ابا عبدالله حسین (ع) است، تقدیر و تشکر کرد.

نظرات بینندگان