arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۰۷۳۸
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۰۰ - ۳۱ مرداد ۱۴۰۳

یادداشت‌های علم، دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۴۸: شاه گفت کلاه بزرگی بر سرمان رفت

یادداشت‌های اسدالله علم: شرفیابی صبح طولانی نبود فقط گزارش خط لوله اهواز - اسکندرون را که ۶۰۰ ملیون دلار است عرض کردم. شاهنشاه استعجاب فرمودند. فرمودند: یا این دروغ است یا در لوله گاز که نصف این لوله طول دارد و ۶۵۰ تا ۷۰۰ ملیون دلار خرج شده کلاه بزرگی بر سر ما رفته است. 
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرویس تاریخ «انتخاب»: اسدالله علم (۱ مرداد ۱۲۹۸ بیرجند – ۲۵ فروردین ۱۳۵۷ نیویورک)، یکی از مهم‌ترین چهره‌های سیاسی دوران محمدرضا شاه، وزیر دربار از ۱۳۴۵ تا ۱۳۵۶ و نخست‌وزیر ایران از سال ۱۳۴۱ تا ۱۳۴۲ بود.  
 
«انتخاب» هر شب یادداشت‌های روزنوشت علم را منتشر می‌کند.
 
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۴۸: [روز] قبل از حرکت بود و آن قدر سر ما کار ریخته بود که قابل تصور نیست. شرفیابی را زود انجام دادم. ناهار خداحافظی خدمت مادرم رفتم .خانم هم صبح به فرانسه پیش بچه ها رفت - بچه ها در [موژو] Megeve هستند اسکی می کنند. جز دختر بزرگم [که] آبستن است. 
 
شرفیابی صبح طولانی نبود فقط گزارش خط لوله اهواز - اسکندرون را که ۶۰۰ ملیون دلار است عرض کردم. شاهنشاه استعجاب فرمودند. فرمودند: یا این دروغ است یا در لوله گاز که نصف این لوله طول دارد و ۶۵۰ تا ۷۰۰ ملیون دلار خرج شده کلاه بزرگی بر سر ما رفته است. 
 
سر شب حضور علیاحضرت شهبانو و علیاحضرت ملکه پهلوی شرفیاب شدم و خداحافظی کردم. شب خیلی کار داشتم. هر کس کوچکترین کاری فکر می کرد با من دارد مراجعه کرده بود. مثل این که به سفر آخرت می روم!
نظرات بینندگان