arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۰۴۱۰
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۰۸ - ۳۰ مرداد ۱۴۰۳

صبحانه خبری، ۳۰ مرداد ۱۴۰۳؛ از آخرین وضعیت سلامت «آرزو بدری» تا حمله رسایی به عراقچی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

درباره ضرورت آتش بس در غزه تردیدی وجود ندارد
سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات آتش بس میان حماس و اسرائیل و وجود اخبار دوگانه در جهت نزدیکی و دور بودن این مذاکرات به توافق و همچنین ضرورت آتش بس گفت: درباره ضرورت آتش بس در این جنگ تردیدی وجود ندارد و قافیه جهان بعد از ده ماه جنایت رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع به تنگ آمده است. این موضوع جنایت علیه بشریت و تهدیدی برای صلح منطقه‌ای و بین المللی به شمار آمده و بنابراین در مورد ضرورت آتش بس هیچ کس تردیدی ندارد. 

صاد: وامدار کسی نیستم
فرزانه صادق وزیر پیشنهادی راه گفت: اگر وامدار کسی بودم باید در این ۲۵ سال به سهم‌خواهی آن‌ها هم جواب می‌دادم.

بلینکن: تصمیم نهایی با حماس است
 بلینکن، وزیر خارجه امریکا که به اسرائیل سفر کرده است با بیان اینکه  ایران نباید هیچ اقدامی که منجر به افزایش تنش در منطقه شود، انجام دهد افزود:   ما توان نظامی خود را در خاورمیانه برای بازدارندگی از هرگونه حمله، مستقر کرده‌ایم.  نتانیاهو به من اطلاع داد که اسرائیل با پیشنهاد ما برای نزدیک کردن مواضع طرفین موافقت کرده است و ما منتظر موافقت حماس هستیم.

آخرین وضعیت سلامت «آرزو بدری»
 تسنیم با انتشار ویدیویی از «آرزو بدری» که در تیراندازی در نور زخمی شد، در بیمارستان نوشت که او سلامت و تحتِ درمان است. این خبرگزاری نوشت: در حالی که برخی رسانه‌هایِ خارج از کشور به دروغ از شرایطِ نامساعدِ سلامتی آرزو بدری سخن گفته بودند؛ در گزارش تصویری که اخیرا منتشر شده وضعیت سلامتی آرزو بدری مطلوب و تحتِ درمان‌ است.

تعلیق پرواز‌ها به تل آویو، تهران، بیروت، امان و اربیل
شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا آلمان می‌گوید تا ۲۶ اگوست از حریم هوایی اسرائیل، ایران و عراق استفاده نخواهیم کرد. 

حمله رسایی به عراقچی
حمید رسایی در مجلس گفت: دیروز آقای عراقچی با خطاب قرار دادن آقای ثابتی طوری صحبت کرد که انگار نقد برنامه و کارنامه ایشان یعنی زیر سوال بردن ولایت‌مداری مجلس. قالیباف هم که ریاست جلسه را بر عهده داشت پاسخ داد: در دستور صحبت کنید. 

فرزند هنیه: پدرم از واتساپ استفاده می‌کرد
فرزند اسماعیل هنیه گفت: پدرم از واتساپ استفاده می‌کرد و مدام با ما در ارتباط بود و گروه خانوادگی هم داشتیم؛ به همین خاطر رهگیری او کار دشواری نبود. 

بخشایش: اگر در زمان تبلیغات، لیست کابینه ارائه می‌شد، جلیلی کنار می‌کشید
بخشایش اردستانی، نماینده مخالف وزیر پیشنهادیِ کشاورزی در اظهارات خود گفت: امیدوارم در سنوات آتی اعتبار مولا علی نزد مردم ایران به‌واسطۀ استفادۀ زیاد آقای پزشکیان از نام و کلام امام علی خدشه‌دار نشود. 

 

نظرات بینندگان