arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۰۰۹۱
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۲۳ - ۲۸ مرداد ۱۴۰۳

خاطرات هاشمی رفسنجانی، ۲۸ مرداد ۱۳۸۰

خاطرات هاشمی رفسنجانی: آقاى مسيح مهاجرى، [مشاور اجتماعی رییس‌جمهور و مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی] آمد. پيشنهادهاى سابق و نامه‌اش را در مورد اقدام براى اصلاح وضع پيگيرى‌كرد و نام گروهى از همفكرانش را بُرد كه پيشنهاد دارند، من محور اقدامات باشم.  
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس تاریخ «انتخاب»: اکبر هاشمی رفسنجانی با دو دوره ریاست جمهوری ایران، سابقه ریاست مجلس و ریاست مجمع تشخیص مصلحت و بسیاری مناصب مهم دیگر، از مهمترین شخصیت‌های تاریخ معاصر ایران به شمار می‌رود.
 
«انتخاب» هر شب خاطرات روزنوشت هاشمی را منتشر می‌کند.
 
 ۲۸ مرداد ۱۳۸۰:‍ مسئولان بسيجى امر به معروف و نهى از منكر در سراسركشور آمدند. آقاى [سیدمحمد] حجازى، مسئول نيروى مقاومت [بسیج]، گزارشى از وسعت اقدامات بسيج، به عنوان ضابط قوه قضایيه و نيز به عنوان ناصح و نيز از وسعت جريان‌هاى مبتذل در جامعه داد.  
 
سخنرانى مفصلى در مورد وظيفه عمومى امر به معروف و نهى از منكر و نيز وظيفه دولت داشتم و مظاهر فساد اخلاقى، سياسى، اقتصادى و ادارى موجود را به عنوان بخشي از آثار توطئه‌هاى دشمنان معرفى نمودم و تشبيه به جنگ ترياك در چين و مفاسد اخلاقى در اندلس‌كردم.   
 
آقاى مسيح مهاجرى، [مشاور اجتماعی رییس‌جمهور و مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی] آمد. پيشنهادهاى سابق و نامه‌اش را در مورد اقدام براى اصلاح وضع پيگيرى‌كرد و نام گروهى از همفكرانش را بُرد كه پيشنهاد دارند، من محور اقدامات باشم.  
 
عصر اخوان [باقری] بنابى از تبريز و بناب آمدند و درخواست داشتند كه در سفر تبريز براى بازديد حوزه علميه نوبنياد، به بناب سفركنم و از كمك‌هايى كه به حوزه كرده‌ام، قدردانى‌كردند؛ حدود 400 طلبه دارد. 
 
به بخشى از مذاكرات مجلس، در مورد [رأی اعتماد] كابينه جديد، گوش دادم. مسأله فلسطين، روز به روز داغ‌تر و گستاخى اسرایيل هم بيشتر مى‌شود. اگر روند امور چنين باشد، احتمال جنگ،كم نيست.
نظرات بینندگان