arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۰۹۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۲۲ - ۲۷ مرداد ۱۴۰۳

مصر: اگر اراده سیاسی وجود داشته باشد، امکان دستیابی به آتش‌بس در غزه وجود دارد / تلاش می‌شود که با ازسرگیری مذاکرات، شکاف‌ها از بین بروند

بدر عبدالعاطی، وزیر خارجه مصر، روز شنبه ۲۷ مرداد گفت: اگر اراده سیاسی وجود داشته باشد، امکان دستیابی به آتش‌بس در غزه وجود دارد. او اشاره کرد که برخی شکاف‌ها در مذاکرات وجود دارد و افزود: تلاش می‌شود که با ازسرگیری مذاکرات، این شکاف‌ها از بین بروند و توافق حاصل شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بدر عبدالعاطی، وزیر خارجه مصر، روز شنبه ۲۷ مرداد گفت: اگر اراده سیاسی وجود داشته باشد، امکان دستیابی به آتش‌بس در غزه وجود دارد.
 
به گزارش روزنامه «جروزالم پست»، او اشاره کرد که برخی شکاف‌ها در مذاکرات وجود دارد و افزود: تلاش می‌شود که با ازسرگیری مذاکرات، این شکاف‌ها از بین بروند و توافق حاصل شود.
 
اظهارات وزیر خارجه مصر درباره احتمال دستیابی به توافق آتش‌بس، ساعاتی پس از آن مطرح شد که مقامات حماس گفتند که اسرائیل مسئول تاخیر در نهایی‌شدن مذاکرات است.
 
همچنین اعضای تیم مذاکره‌کننده مصر در دوحه، پایتخت قطرٖ، به روزنامه لبنانی «الاخبار» گفتند که در مذاکرات آتش‌بس با «مشکلات شدیدی» روبرو هستند.
 
آنها مذاکرات را همچون «مین در حال برچیده شدن» توصیف کردند.
 
پیشتر جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده، روز جمعه ۲۶ مرداد با انتشار بیانیه‌ای، مذاکرات جاری آتش‌بس غزه را «رو به رشد» دانست و به همه طرفهای درگیر در منطقه نسبت به «هر گونه اقدام برای تضعیف این روند» هشدار داد.
نظرات بینندگان