arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۰۹۷۵۷
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۲۰ - ۲۷ مرداد ۱۴۰۳

زلنسکی از استحکام مواضع ارتش اوکراین در استان کورسک روسیه خبر داد

پس از گذشت بیش از ده روز از آغاز حمله بزرگ نیرو‌های اوکراینی به عمق خاک روسیه، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین شنبه ۲۷ مرداد تایید کرد که ارتش اوکراین در حال استحکام بخشیدن به مواضع خود در منطقه «کورسک» است. اظهارات زلنسکی یک روز پس از آن بیان شد که مقامات روسیه اوکراین را به تخریب یک پل اصلی بر روی رودخانه «سیم» که از منطقه مرزی می‌گذرد، متهم کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
العربیه: پس از گذشت بیش از ده روز از آغاز حمله بزرگ نیروهای اوکراینی به عمق خاک روسیه، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین شنبه 27 مرداد تایید کرد که ارتش اوکراین در حال استحکام بخشیدن به مواضع خود در منطقه «کورسک» است.
 
اظهارات زلنسکی یک روز پس از آن بیان شد که مقامات روسیه اوکراین را به تخریب یک پل اصلی بر روی رودخانه «سیم» که از منطقه مرزی می‌گذرد، متهم کردند.
 
این در حالی است که ارتش اوکراین در تلاش است تا حرکت نیروهای روسیه در این منطقه را مختل کند.
 
رئیس جمهوری اوکراین پس از جلسه‌ای که با فرمانده عالی ارتش کشورش در «تلگرام» داشت، گفت که ژنرال (الکساندر) سیرسکی از تقویت مواضع نیروها در منطقه کورسک و گسترش دامنه منطقه امن خبر داده است.
 
او با اشاره به نیروهای روسی اسیر گرفته شده توسط اوکراین گفت که نیروهای اوکراینی از صبح امروز [شنبه] صندوق مبادله را مجددا پر کرده‌اند.
 
از سوی دیگر، زلنسکی تأیید کرد که وضعیت در جبهه شرقی اوکراین نزدیک شهرهای «پوکروفسک» و «تورتسک» «تحت کنترل» است. این در حالی است که روسیه گزارش داد در هفته‌های اخیر پیشرفت چشمگیری به سمت این مناطق داشته است.
 
در مقابل، روسیه اعلام کرد که یک سامانه دفاع هوایی از نوع «ایریس-تی» را در منطقه «سومی» در شمال شرق اوکراین منهدم کرده است.
 
وزارت دفاع روسیه افزود که نیروهایش یک سامانه موشکی دفاع هوایی از نوع «ایریس-تی» و یک ایستگاه راداری را در منطقه سومی در شمال شرق اوکراین منهدم کرده‌اند.
 
این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که خسارات نیروهای اوکراینی در محور کورسک طی روز گذشته شامل حدود 300 سرباز، 31 خودروی زرهی، 3 تانک و یک سامانه دفاع هوایی از نوع «ایریس-تی» بوده است.
 
درگیری‌های شدیدی نیروهای روسیه و اوکراین در منطقه مرزی کورسک، در غرب روسیه، از شش اوت آغاز شد و همچنان ادامه دارد. این درگیری‌ها پس از یک حمله غافلگیرانه توسط نیروهای اوکراینی رخ داد که به عنوان بزرگ‌ترین حمله به خاک روسیه از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون شناخته می‌شود.
نظرات بینندگان