arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۰۹۴۹۶
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۰۷ - ۲۷ مرداد ۱۴۰۳

صبحانه خبری، ۲۷ مرداد ۱۴۰۳؛ از درخواست قطر از ایران برای عدم حمله به اسرائیل تا تکذیب پذیرش بدون کنکور مبینا نعمت زاده در رشته پزشکی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

درخواست قطر از ایران برای عدم حمله به اسرائیل
روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت: قطر به ایران اطلاع داده است که در مذاکرات برای آتش‌بس در غزه پیشرفت حاصل شده و سعی کرده است ایران را متقاعد کند که به حملات اسرائیل پاسخ ندهد. 

شهرک‌نشینان اسرائیلی یک روستا را به آتش کشیدند
ده‌ها شهرک‌نشین اسرائیلی، خانه‌ها و خودرو‌های فلسطینی‌ها را در روستایی در کرانه باختری اشغالی به آتش کشیدند. مقامات بهداشتی فلسطینی گفته‌اند که دست کم یک نفر نیز در این حوادث شهید شده است. 

می گفتند کرونا را بهانه کنید که زنان وارد ورزشگاه نشوند
سینا کلهر معاون وزیر ورزش گفت: برخی اعضای جلسات کارشناسی گفتند کرونا را بهانه کنید که زنان وارد ورزشگاه نشوند! گفتیم تا کی‌ این روش را می‌توانید ادامه بدهید؟ 

درگیری اشرار با عوامل انتظامی و  شهادت یک سرباز
 عوامل انتظامی پاسگاه قلعه بید زاهدان با اشرار مسلح  درگیر شدند و در این درگیری یک نفر سرباز وظیفه به نام علی رئوفیان به فيض عظمای شهادت نائل شد. 

تصادف اتوبوس زائران ایرانی در عراق با ۲ کشته
پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر اعلام کرد: ساعت ۴ صبح امروز جمعه، «۲۶ مردادماه»، یک دستگاه اتوبوس حامل زائران ایرانی و یک کامیون حمل قیر در جاده برگشت از دیوانیه به ناصریه در کشور عراق تصادف کردند. این حادثه ۶۱ نفر مصدوم و ۲ فوتی داشته است که یک نفر از آنها، زائر کشورمان و نفر دیگر راننده اتوبوس عراقی بوده است. 

تکذیب پذیرش بدون کنکور مبینا نعمت زاده در رشته پزشکی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در پاسخ به ادعای موافقت دانشگاه علوم پزشکی تهران با پذیرش بدون کنکور مبینا نعمت زاده در رشته پزشکی این دانشگاه گفت: پذیرش دانشجو در این دانشگاه طبق ضابطه خواهد بود. بنابراین پذیرش او بدون کنکور در رشته پزشکی تکذیب می‌شود. 

دیدار ظریف با پزشکیان 
ظریف درباره دیدار شب گذشته با رئیس جمهور گفت: ما همیشه علاقه‌مند به دکتر پزشکیان بودیم و و هستیم و خواهیم بود. 

برگزاری دور تازه مذاکرات آتش‌بس غزه در دوحه
نمایندگان کشورهای درگیر در مذاکرات آتش‌بس غزه روز جمعه در دوحه برای دومین روز متوالی با یکدیگر دیدار می‌کنند در حالی که یک مقام آمریکایی آگاه از مذاکرات، نتایج گفت‌وگوهای روز اول را «سازنده» توصیف کرده است. 

اوکراین در داخل روسیه دفتر نظامی ایجاد کرد
به گفته فرمانده ارشد نظامی اوکراین، این کشور یک دفتر اداری نظامی در منطقه کورسک در غرب روسیه ایجاد کرده است، جایی که حمله غافلگیرانه به خاک روسیه ادامه دارد. ژنرال الکساندر سیرسکی گفت که وظیفه این دفتر «حفظ نظم و قانون» و رسیدگی به «نیاز‌های فوری» ساکنان منطقه خواهد بود. 

تهدید ترامپ علیه چین در صورت خرید نفت از ایران
دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در اظهاراتی گفت که  من به دنبال این نیستم که با ایران بد باشیم. امیدوارم روابط ما با ایران دوستانه بشود. البته شاید [اینگونه]بشود و شاید هم نه، اما امیدوارم [روابطمان]دوستانه شود. ولی در هر حال ایران نمی‌تواند سلاح هسته‌ای داشته باشد. من کاری می‌کنم که اطمینان حاصل شود ایران سلاح هسته‌ای نخواهد داشت.

اظهارات پسر اسماعیل هنیه درباره ردیابی مکان پدرش با موبایل او توسط موشک
عبدالسلام، فرزند اسماعیل هنیه به العربیه فارسی گفت: موشک، تلفن همراه پدرم را ردیابی کرده بود؛ این موشک هدایت‌شونده از طریق دنبال‌کردن تلفن همراهی که در اتاق پدرم و در نزدیکی سر او قرار داشت، هدایت شد. 

نظرات بینندگان