arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۰۹۴۴۳
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۶ - ۲۶ مرداد ۱۴۰۳

رشد قابل توجه سهام شرکت‌های تولیدکننده واکسن آبله میمون

در پی اعلام وضعیت اضطراری جهانی توسط سازمان بهداشت جهانی به دلیل شیوع ویروس آبله میمون در آفریقا، سهام شرکت‌های تولیدکننده واکسن با رشد قابل توجهی مواجه شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

العربیه: در پی اعلام وضعیت اضطراری جهانی توسط سازمان بهداشت جهانی به دلیل شیوع ویروس آبله میمون در آفریقا، سهام شرکت‌های تولیدکننده واکسن با رشد قابل توجهی مواجه شده است.

شرکت دانمارکی «باوارین نوردیک» (Bavarian Nordic) که یکی از معدود شرکت‌هایی است که واکسن تأیید شده آبله میمون را تولید می‌کند، شاهد افزایش ۱۷ درصدی ارزش سهام خود در بازار‌های مالی بوده است. این افزایش ارزش سهام همچنین به دلیل اعلام این شرکت مبنی بر توانایی آن در پاسخگویی به تقاضای فزاینده واکسن بود که باعث شد سهام آن طی روز‌های اخیر بیش از ۱۳ درصد رشد کند.

در همین حال، سهام شرکت‌های دیگر مرتبط با تولید واکسن‌ها و محصولات پزشکی نیز رشد قابل توجهی را تجربه کردند. سهام شرکت «امرجنت بایوسلوشنز» (Emergent Biosolutions)، که واکسن ACAM۲۰۰۰ را تولید می‌کند و یکی از دو واکسنی است که توسط مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) توصیه شده، در بازار نیویورک افزایش یافت. همچنین، سهام شرکت «پرسیشن سیستم ساینس» Precision System Science Co در توکیو با افزایش ۴۰ درصدی مواجه شد.

نظرات بینندگان