arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۰۹۴۴۱
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۶ - ۲۶ مرداد ۱۴۰۳

مدیریت بحران مازندران: مردم و مسافران در حاشیه رودخانه‌ها اتراق نکنند

مدیرکل مدیریت بحران مازندران گفت: اتراق نکردن در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها و مناطق مرتفع، پرهیز از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع و پرهیز از حضور در ارتفاعات برای کوهنوردی و طبیعت‌گردی به‌طور جدی مورد تاکید است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: مدیرکل مدیریت بحران مازندران گفت: اتراق نکردن در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها و مناطق مرتفع، پرهیز از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع و پرهیز از حضور در ارتفاعات برای کوهنوردی و طبیعت‌گردی به‌طور جدی مورد تاکید است.

حسینعلی محمدی مدیرکل مدیریت بحران مازندران درباره هشدار نارنجی وقوع سیلاب در استان گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهارکرد: براساس هشدار سطح نارنجی هواشناسی با ورود یک سامانه بارشی به مازندران طی امروز و فردا شاهد بارش متناوب همراه با رگبار و رعد و برق، وزش باد نسبتا شدید، کاهش دما و مه‌گرفتگی هستیم.

وی افزود: با توجه به بارشی بودن این سامانه احتمال طغیان رودخانه‌ها و جاری شدن جریان‌های سیلابی به‌ویژه در مسیل‌ها و مناطق کوهستانی وجود دارد.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران خاطرنشان کرد: امروز تا اواخر فردا شنبه ۲۷ مردادماه از حضور و تردد در حاشیه و بستر رودخانه‌ها به ویژه در مناطق کوهستانی، مسیل‌ها و مناطق دامنه‌ای بپرهیزند.

محمدی با هشدار آب‌گرفتگی محلی و احتمال وقوع سیلاب نقطه‌ای و محلی، اضافه کرد: پر آب شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها از مخاطرات این سامانه بارشی عنوان شده است.

وی یاداور شد: با توجه به این هشدار اتراق نکردن در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها و مناطق مرتفع، پرهیز از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع و پرهیز از حضور در ارتفاعات برای کوهنوردی و طبیعت‌گردی به‌طور جدی مورد تاکید است.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران با اعلام آماده‌باش نیرو‌های امدادی و خدماتی، گفت: مقاوم‌سازی سازه‌های کم مقاوم و سست‌بنیان و ️سایر اقدامات پیشگیرانه ضروری است.

نظرات بینندگان