arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۰۹۳۶۲
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۲۱ - ۲۵ مرداد ۱۴۰۳

وال‌استریت‌ ژورنال: اوکراین پشت انفجارها در خط لوله نورد استریم بوده است

روزنامه آمریکایی «وال‌استریت‌ژورنال» در گزارشی به نقل از چهار منبع نظامی اوکراینی نوشت که کی‌یف در ماه مه ۲۰۲۲ طرح منفجر کردن خط لوله انتقال گاز روسیه به آلمان را برنامه‌ریزی کرده بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یورو نیوز: روزنامه آمریکایی «وال‌استریت‌ژورنال» در گزارشی به نقل از چهار منبع نظامی اوکراینی نوشت که کی‌یف در ماه مه ۲۰۲۲ طرح منفجر کردن خط لوله انتقال گاز روسیه به آلمان را برنامه‌ریزی کرده بود. 

در ادامه این گزارش آمده است که ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری در ابتدا با اجرای این طرح موافق بود اما پس از اینکه آژانس اطلاعاتی آمریکا، سیا از آن مطلع شد، از او خواست که عملیات منفجر کردن خطوط لوله نورد استریم را متوقف کند.

سپس رئیس‌جمهوری اوکراین دستور توقف عملیات را صادر کرد، اما والری زالوژنی، فرمانده وقت نیروهای مسلح اوکراین این عملیات را ادامه می‌دهد.

این روزنامه اعلام کرد که برای نوشتن گزارش خود با چهار مقام ارشد دفاعی و امنیتی اوکراین که یا در اجرای این طرح شرکت داشتند یا اطلاعات مستقیمی از آن داشتند، گفتگو کرده است. همه آن‌ها خطوط لوله زیردریایی نورد استریم را به عنوان یک هدف مشروع در دفاع از خود در برابر روسیه می‌دانستند.

 

نظرات بینندگان