arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۰۹۳۴۱
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۹ - ۲۵ مرداد ۱۴۰۳

سخنگوی طالبان: گزارش‌هایی که حضور داعش در افغانستان را نشان می‌دهند، به رسمیت نمی‌شناسیم/ هیچ مدرکی وجود ندارد که جسد الظواهری در افغانستان باشد

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان، اعلام کرد که هیچ مدرکی مبنی بر وجود جسد ایمن الظواهری، رهبر القاعده، در افغانستان وجود ندارد. او گفت که تحقیقات درباره کشته شدن رهبر القاعده همچنان ادامه دارد، اما هنوز به نتایجی دست نیافته‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان، در مصاحبه‌ای با «العربیه» اعلام کرد که هیچ مدرکی مبنی بر وجود جسد ایمن الظواهری، رهبر القاعده، در افغانستان وجود ندارد.

به گزارش انتخاب، او گفت که تحقیقات درباره کشته شدن رهبر القاعده همچنان ادامه دارد، اما هنوز به نتایجی دست نیافته‌اند.

مجاهد در این مصاحبه همچنین به وضعیت کنونی افغانستان پرداخت و مدعی شد که هیچ گروه افراطی در این کشور حضور ندارد. او تأکید کرد که گروه «داعش خراسان» در دوران حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان شکل گرفته و نفوذ کرده است و حکومت طالبان گزارش‌های مربوط به وجود داعش در کشور را نمی‌پذیرد.

سخنگوی طالبان درباره غیبت هبت‌الله آخندزاده، رهبر طالبان، نیز توضیح داد که این غیبت به دلایل امنیتی و مذهبی است. او همچنین تأکید کرد که طالبان از گروه طالبان پاکستان حمایت نمی‌کند و در امور دیگر کشورها دخالت نمی‌کند.

مجاهد در ادامه افزود که افغانستان به تعهدات خود در توافق دوحه عمل کرده است، اما آمریکا هنوز به تعهدات خود پایبند نبوده است.

سخنگوی طالبان همچنین گزارش‌ها در مورد نرخ خودکشی بین دختران افغانستانی را غلط دانسته و گفته به تعویق انداختن آموزش دختران برای آماده سازی برنامه‌های درسی است.

نظرات بینندگان