arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۰۹۲۱۴
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۰۰ - ۲۵ مرداد ۱۴۰۳

یادداشت‌های علم، چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۴۸: قوام خانواده اش را از اتاق خارج و وصیت‌های خود را با من کرد؛ بی اندازه پیش آن‌ها خجالت کشیدم، ولی اعتماد را نمی‌شود به زور ایجاد کرد، تقصیر من چیست؟

یادداشت‌های اسدالله علم: امروز یک پیش آمدی باعث خجلت زیاد من شد. زیرا قوام با آن که دو پسر و دو دختر و یک داماد دیگر، شوهر خواهر زنم (دکتر نفیسی) دارد و خانم قوام هم هستند، آنها را از اتاق خارج و وصیت های خود را با من کرد. بی اندازه پیش آنها خجلت کشیدم، ولی اعتماد را نمی شود به زور ایجاد کرد. تقصیر من چیست؟
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس تاریخ «انتخاب»: اسدالله علم (۱ مرداد ۱۲۹۸ بیرجند – ۲۵ فروردین ۱۳۵۷ نیویورک)، یکی از مهم‌ترین چهره‌های سیاسی دوران محمدرضا شاه، وزیر دربار از ۱۳۴۵ تا ۱۳۵۶ و نخست‌وزیر ایران از سال ۱۳۴۱ تا ۱۳۴۲ بود.  
 
«انتخاب» هر شب یادداشت‌های روزنوشت علم را منتشر می‌کند.
 
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۴۸: صبح زود با وزیر اقتصاد ملاقات داشتم که اوامر شاهنشاه را انجام بدهم. بعد رفتم قوام پدرزنم را راه انداختم که به لندن برود. به این جهت افتخار شرفیابی نصیب نشد.
 
امروز یک پیش آمدی باعث خجلت زیاد من شد. زیرا قوام با آن که دو پسر و دو دختر و یک داماد دیگر، شوهر خواهر زنم (دکتر نفیسی) دارد و خانم قوام هم هستند، آنها را از اتاق خارج و وصیت های خود را با من کرد. بی اندازه پیش آنها خجلت کشیدم، ولی اعتماد را نمی شود به زور ایجاد کرد. تقصیر من چیست؟
 
... سر شام به شاهدشت رفتم. علیا حضرت ملکه پهلوی در کاخ تازه خودشان برای آقاخان مهمانی داده بودند. جریان صبح را به شاهنشاه عرض کردم. فرمودند: خجلت ندارد...
نظرات بینندگان