arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۰۹۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۳ - ۲۴ مرداد ۱۴۰۳

نایب رئیس فدراسیون فوتبال: عذرخواهی تاج از استقلال بزرگی او را نشان می‌دهد

نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال گفت: فرهنگ عذرخواهی باید در کشور نهادینه شود. گرچه اشتباه داور در دقایق آخر بازی ارتباط مستقیمی به تاج و فدراسیون فوتبال نداشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: نایب رئیس فدراسیون فوتبال گفت: این بزرگی تاج بود که از استقلال عذرخواهی کرد.

مهدی محمد نبی اظهار داشت: از همکاری باشگاه ذوب آهن و ریاست این کارخانه تشکر می‌کنم. به دلیل اینکه استادیوم آزادی شرایط لازم را برای بازی تیم ملی و قرقیزستان ندارد، تصمیم گرفتیم این دیدار در اصفهان برگزار شود. گزینه‌های دیگری مانند نقش جهان یا استادیوم امام رضا در مشهد وجود داشت. با اینکه ورزشگاه امام رضا شرایط استانداردی دارد ولی همزمان با حضور زائرین شده که بالای 11 میلیون خواهد بود. با توجه به مشورتی که با تاج و دیگر همکاران داشتیم، این مسابقه در اصفهان به میزبانی هیات فوتبال این استان برگزار می‌شود.

وی افزود: بخشی از استانداردهای مد نظر AFC باید در استادیوم فولادشهر رعایت می‌شد. کارهای مستمری انجام شد. کارخانه اعتباراتی تخصیص داد که باعث شد سرعت کار بالا برود. 17 مورد ایراد بود و کم کم اصلاح شد. چند مورد دیگر بیشتر نمانده که انجام خواهد شد. دوشنبه هفته آینده نماینده AFC‌ به تهران می‌رسد و به اصفهان می‌رود تا از استادیوم فولادشهر، هتل‌های محل اقامت دو تیم و همچنین مسئولین AFC بازدید داشته باشد. فکر می‌کنم 2 روز بازدید داشته باشد و چهارشنبه به مالزی بر می‌گردد.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال گفت: یک هفته قبل از بازی هم استادیوم باید در اختیار نمایندگان AFC قرار بگیرد. موضوعات مختلفی مانند بخش مارکتینگ، مدیا و امنیت AFC وجود دارد که باید دنبال شوند. یک هفته قبل از بازی با هماهنگی هیات فوتبال استان اصفهان و باشگاه ذوب آهن استادیوم در اختیار نماینده AFC قرار می‌گیرد تا امورات قبل از بازی انجام شود.

نبی ادامه داد: دیدار تیم ملی با قرقیزستان بسیار مهم است. در این مرحله تک کارت‌های زرد بخشیده شده و دست مربیان پُر است. دیدار اول برایمان بسیار مهم است.

امیدواریم با حمایت هواداران اصفهانی نتیجه خوبی بگیریم

وی با اشاره به برنامه تیم ملی عنوان کرد: تیم ملی روز دوازدهم (شهریور) از تهران به اصفهان می‌رود. چندروزی در این شهر تمرین می‌کند. روز 15 شهریور با قرقیزستان بازی دارند و ان‌شاالله هفدهم از اصفهان به العین امارات می‌روند تا 20 شهریور با تیم ملی امارات بازی کنند. بیست و یکم هم به تهران بر می‌گردند. امیدواریم مثل همیشه در این دیدار هم بتوانیم از میزبانی خوب استان اصفهان و تماشاگران فهیم‌شان استفاده کنیم تا با نتیجه خوبی کار را دنبال کنیم. از همه کسانی که در این مدت چه میدانی و چه اداری زحمت کشیدند، تشکر می‌کنم. هفته آینده هم جلساتی خواهیم داشت تا کار را در اصفهان به خوبی پیش ببریم. ان‌شاالله دیدار خوبی را از تیم ملی شاهد باشیم.

نبی درمورد اینکه در مدتی که تیم ملی در اصفهان اردو دارد آیا تمرین یا مسابقه دیگری در فولاد شهر برگزار می‌شود، گفت: از 7 روز قبل هیچ دیداری نباید برگزار شود. ذوب آهن دوم شهریور و در هفته دوم لیگ برتر میزبان است. بعد از آن استادیوم در اختیار AFC‌ قرار می‌گیرد. البته هر دو تیم ملی ما و قرقیزستان می‌توانند یک جلسه تمرین داشته باشند و همچنین یک ساعت قبل از بازی هم می‌توانند در این استادیوم تمرین کنند.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال درمورد اینکه آیا فولادشهر ظرفیت حضور بانوان را دارد، عنوان کرد: تیم ملی در تاریخ مسابقاتش 6-5 بار خارج از تهران مانند تبریز یا مشهد بازی کرده است. تلاش می‌کنیم در شهرهایی که می‌توانند استانداردهای میزبانی را داشته باشند مسابقه تیم ملی را برگزار کنیم. خوشبختانه اصفهان به دلیل تجربه خوب مسابقات آسیایی، این استانداردها را دارد.

نبی ادامه داد: اصفهان تماشاگران فوتبالی و خوبی دارد. امیدواریم با حضور خوبشان روز خوبی را داشته باشیم. برای حضور بانوان در ورزشگاه مشکلی نیست. در لیگ قبلی، بانوان اصفهانی حضور داشتند و مشکلی نبود. حتی بازی اخیر سپاهان در آسیا هم بانوان حضور داشتند و مرتب از گیت‌های خودشان وارد و خارج شدند. این مسیر را فدراسیون فوتبال با هماهنگی مسئولان استان به خوبی پیش برده است.

وی درخصوص آخرین وضعیت بازیکنان سرباز، اظهار داشت: چندین جلسه فدراسیون فوتبال، والیبال و بسکتبال به همراه نماینده وزارت ورزش به میزبانی تربیت بدنی نیروهای مسلح برگزار کردند. آیین نامه اجرایی آن ان‌شاالله نوشته می‌شود و از طریق تربیت بدنی نیروهای مسلح اعلام خواهد شد.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: حضور اصحاب رسانه مکمل زحمات ورزش کشور است. از طاهری و عارف نیا و مسئولان استان اصفهان که میزبان تیم ملی هستند تشکر می‌کنم. ان‌شاالله با برد مقابل قرقیزستان همراه باشد. 

نبی درمورد اینکه تمرینات تیم ملی در مجموعه باغ فردوس برگزار می‌شود یا مجموعه در اختیار ذوب آهن، عنوان کرد: 2 استادیوم ملت و آرارات مد نظر است. باید ببینیم وضعیت نورشان چگونه است و قبل از غروب آفتاب تمرینات برگزار می‌شوند یا بعد از آن، هفته آینده یکشنبه در اصفهان جلسه‌ای برگزار می‌شود که طاهری بررسی می‌کند و اعلام می‌شود.

فرهنگ عذرخواهی در کشور ما باید نهادینه شود

وی درخصوص اینکه مهدی تاج روز گذشته از باشگاه استقلال بابت اشتباه داوری دیدار پرسپولیس-مس رفسنجان عذرخواهی کرد، گفت: بزرگی تاج بود که عذرخواهی کرد. این فرهنگ عذرخواهی در کشور ما باید نهادینه شود. اگرچه آن موضوع ارتباط مستقیمی به تاج و فدراسیون فوتبال یا مجموعه دیگر نداشت ولی بزرگی کرد. فرهنگ عذرخواهی باید در کشور ما بیشتر جا بیفتد و دوستان در هرکجا در سطح ورزش مسئولیت دارند قدم‌های مثبتی بردارند. در آن بازی VAR نبود و دقایق آخر اشتباه داوری رخ داد که تاج بزرگی و عذرخواهی کرد.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: در یورو 2024 که خود آلمان هم میزبان بود، اگر داور اشتباه نمی‌کرد این تیم به مرحله بعدی می‌رفت. این مساله ربطی به فوتبال ما ندارد و همه جا هست. درمورد استادیوم‌هایی که صاحب VAR می‌شوند دوسه بحث وجود دارد. باید دوارنی آموزش ببینند. ممبینی و کمیته داوران جلساتی را گذاشتند و آموزش دادند تا در این فصل شاهد مشکلات کمتری باشیم.

نبی درمورد اینکه 4 اصل برای برگزاری بازی‌ها مانند حضور تماشاگران روی صندلی‌های خودشان اعلام شده، گفت: 3-2 موضوع داریم. یکی سامانه فروش بلیت الکترونیک است که از سال‌های گذشته انجام شد. این سامانه را داریم اما بعضی از استادیوم‌ها شماره صندلی ندارند که وقتی من با بلیت الکترونیک وارد می‌شوم روی صندلی خودم بنشینم. دیروز وبیناری با حضور تاج و مسئولین سازمان لیگ داشتیم. اطلاعیه‌ای صادر شد که مواردی را اعلام کردیم تا رعایت کنند. از جمله شماره گذاری صندلی‌ها، به استادیوم‌هایی که این کار را انجام ندادند تا هفته سوم مهلت دادیم تا با شروع هفته چهارم صندلی‌های استادیوم‌ها شماره دار باشد.

چمن استادیوم‌ها هر 6-5 سال یکبار باید جمع آوری شوند

وی افزود: در جلسات ستاد استاندارد سازی استادیوم‌ها، فدراسیون فوتبال باید فقط به عنوان یک تسهیل گر وارد ماجرا می‌شود ولی بعد از اتمام فصل قبل لیگ برتر وقت گذاشت. بعضی از استادیوم‌ها 43 ایراد داشتند که با پیگیری مضاعف کمتر شدند. همین الان بعضی از استادیوم‌ها به 6-5 ایراد رسیده که باید برطرف شوند تا حداقل از هفته چهارم پنجم به بعد شاهد ایرادات دیگری نباشیم. نقش جهان فصل پیش بهترین استادیوم بود ولی به دلیل اشکالاتی که به وجود می‌آید و گرمای شدیدی هم که امسال بود، برخی از زمین‌ها آفت بزنند و خراب شوند.

نبی تصریح کرد: نقش جهان 15 سال پیش ساخته شده، بعد از هر 6-5 سال چمن باید جمع شود، لایروبی شود، زه‌کشی و آبدهی درست شود. آنقدر مسابقات در این استادیوم زیاد بود که فرصت برای ترمیم وجود نداشت. حالا این فرصت را مسئولین خواسته‌اند تا ترمیم شود.

شرکت توسعه هنوز پولی برای تهیه VAR نداده است

نایب رئیس فدراسیون فوتبال درمورد پرداخت پول برای تهیه دستگاه‌های VAR‌، اظهار داشت: از اعتباری که خود فدراسیون دارد، کم کم این سیستم را وارد می‌کنیم. اولین دستگاه در اراک نصب شد. تفاهم نامه‌ای بین فدراسیون فوتبال و شرکت توسعه امضا شده و خزانه دار هم پیگیر است. تا یکی دو ساعت پیش که پرداختی نداشته‌اند. کارهای اداری انجام شده و وزیر هم مرتب پیگیر است. مراحل اداری و مالی آن باید طی شود.

وی درمورد اینکه تاخیر در نصب VAR‌در دیگر ورزشگاه‌ها، ممکن است حواشی مسابقات را بیشتر کند، گفت: بحث AVR‌ را در 8 استادیوم برای برگزاری مسابقات لیگ برتر داریم. آزادی این سیستم را دارد ولی خود استادیوم باید آماده شود. چند استادیوم دیگر مانند نقش جهان هم مشکل پیدا کرده‌اند. مجبوریم تا نیم فصل به تدریج این سیستم‌ها که نصب می‌شوند هم تست کارآمدی دستگاه‌ها را داشته باشیم و هم اینکه کمک داوران ویدئویی ما چون در سال اول هستند، به خوبی آشنا شوند. این کار بالاخره باید انجام شود.

نظرات بینندگان