arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۰۸۲۹۵
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۸ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۳

فرمانده حشد الشعبی: حمله به مقر نیرو‌های ما از سوی آمریکا، پاسخی به محور مقاومت است / کار این گروه‌های مقاومت متفاوت از نیرو‌های ما است / آن‌ها اصالتا از تشکل‌های حشد الشعبی نیستند و رهبری دیگری دارند / ما تابع فرمانده کل نیرو‌های عراق هستیم

یکی از فرماندهان سازمان حشد الشعبی در عراق گفت: حمله به مقر نیروهای حشد الشعبی از سوی ایالات متحده آمریکا پاسخی به محور مقاومت است. ما در عراق گروه‌های مقاومتی داریم که در عملیات‌های پشتیبانی محور مقاومت از فلسطین شرکت می‌کنند. اما کار این گروه‌ها متفاوت از نیروهای حشد الشعبی است زیرا آنها اصالتا از تشکل‌های حشد الشعبی نیستند و رهبری دیگری دارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: یکی از فرماندهان سازمان حشد الشعبی در عراق اعلام کرد این سازمان، یک سرویس امنیتی است و تحت رهبری فرمانده کل نیروهای عراق قرار دارد.
 
«ابوعلی البصری» معاون رئیس ستاد امور نظامی در سازمان حشد الشعبی تاکید کرد حشد الشعبی یک سازمان امنیتی است و تنها به دستور فرماندهی کل نیروهای عراق وارد جنگ می‌شود. بنابراین، در صورت وقوع تشدید نظامی، به دستور فرماندهی نظامی وارد خواهد شد.
 
وی در حاشیه دومین کنفرانس علمی بین‌المللی بسیج پزشکی که در دانشگاه السبطین شهر کربلا برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: حمله به مقر نیروهای حشد الشعبی از سوی ایالات متحده آمریکا پاسخی به محور مقاومت است. ما در عراق گروه‌های مقاومتی داریم که در عملیات‌های پشتیبانی محور مقاومت از فلسطین شرکت می‌کنند. اما کار این گروه‌ها متفاوت از نیروهای حشد الشعبی است زیرا آنها اصالتا از تشکل‌های حشد الشعبی نیستند و رهبری دیگری دارند.
 
البصری در مورد اظهارات فرماندهی مرکزی آمریکا درباره امکان بازگشت مجدد گروه تروریستی داعش به عراق گفت هیچ شانسی برای بازگشت داعش به عراق وجود ندارد. بقایای این سازمان عناصری هستند که تعداد آنها از پنج نفر فراتر نمی‌رود و در غارهای پوشیده از درخت پناه گرفته‌اند اما نیروهای امنیتی و حشد الشعبی در حال انجام عملیات نظامی پیش‌دستانه و غافلگیرکننده برای از بین بردن آنها هستند.
 
وی در پایان سخنان خود درباره خروج نیروهای آمریکایی از عراق اظهار داشت: به زودی شاهد خروج این نیروها خواهیم بود. آمریکا در داخل و خارج دچار نوسان شده است.
نظرات بینندگان