arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۰۸۰۶۵
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۰۸ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۳

حماس: حتی یک نظامی هم در بین نمازگزاران مدرسه التابعین حضور نداشت

جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه‌ای ادعای ارتش اسرائیل مبنی بر حضور رزمندگان حماس و جهاد اسلامی در مدرسه التابعین را به شدت رد کرد و آن را سراسر کذب دانست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه‌ای ادعای ارتش اشغالگر اسرائیل مبنی بر حضور رزمندگان حماس و جهاد اسلامی در مدرسه التابعین را به شدت رد کرد و آن را سراسر کذب دانست.

در حالی که ده‌ها کشور از صبح دیروز جنایت حمله به مدرسه «التابعین» را محکوم کرده‌اند، ارتش اشغالگر اسرائیل مدعی شده است که در این حمله رزمندگان حماس و جهاد اسلامی را مورد هدف قرار داده است؛ ادعای تکراری که در تمامی جنایت این رژیم بیان می‌شود.

در این خصوص، اما جنبش مقاومت اسلامی حماس در یک بیانیه مطبوعاتی گفت که در بین شهدای جنایت روز گذشته حتی یک فرد مسلح نیز وجود نداشت و تمامی شهدا غیرنظامیان نمازگزار بودند.

در بیانیه حماس آمده است: «از بین بیش از ۱۰۰ غیرنظامی که رژیم اشغالگر با خونسردی در مدرسه التابعین به قتل رساند، ارتش اشغالگر فهرست ۱۹ نفره‌ای را منتشر کرده و مدعی شده است که آن‌ها از اعضای مقاومت بودند تا در میانه انتقادات گسترده جهانی، جنایت خود را توجیه کرده باشد».

در این بیانیه همچنین آمده است که در بین شهدا، کودکان و کارمندان غیرنظامی، اساتید دانشگاه‌ها و علمای دین بودند و رژیم اشغالگر اسرائیل پس از هر جنایت چنین اکاذیبی را با هدف توجیه آن بیان می‌کند که برای تمامی ناظران کذب بودن آن روشن و واضح است. حماس تأکید کرد که «اشغالگر نازیسم» عامدانه غیرنظامیان را هدف قرار داد و جنایت محله الدرج، یکی از هزاران جنایت این رژیم بود.

نظرات بینندگان