arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۰۷۲۵۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۱۸ مرداد ۱۴۰۳

صبحانه خبری، ۱۸ مرداد ۱۴۰۳؛ از واکنش پلیس و دادستانی به ویدوی برخورد گشت ارشاد با دو دختر نوجوان تا ادعای آمریکا درمورد برقرار کردن ارتبایط مستقیم با ایران و اسرائیل

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

واکنش پلیس و دادستانی به ویدوی برخورد گشت ارشاد
مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت به انتشار ویدئو خیابان وطن‌پور واکنش نشان دادو اعلام کرد: این ویدئو مربوط به گذشته بوده که در تاریخ یکم تیرماه ۱۴۰۳ مأموران به دو خانمِ جوان در خصوص پوششِ نامناسب و کشف حجاب تذکر داده که متأسفانه با فحاشی و الفاظِ ناروا روبرو شدند. در تعاقب هر دو نفر در خیابانِ وطن‌پور مجدداً با پوششِ نامناسب مشاهده که در حینِ انتقال به خودرو با عوامل انتظامی مجادله و کشمکش و بر اثرِ مقاومت جراحتی جزئی در احدی از ایشان ایجاد می‌شود. پس از بروزِ حادثه، ویدئو گرفته شده توسط پلیس و فیلمِ دوربینِ مداربستهِ خیابان برایِ شفاف‌سازی به مقام قضائی تحویل داده شد. ضمن آن‌که پلیس رفتارِ این‌چنینی توسط عواملِ انتظامی را در چارچوب استانداردهایِ کُنِشی و عملیاتیِ خود ندانسته و پرونده در سیستمِ قضائی و بازرسیِ فراجا مفتوح و در حال بررسی است. همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین کرمی دادستان نظامی تهران گفت: از اولین اقدامات در نظر گرفته شده در این پرونده، شناسایی و معرفی مأموران حاضر در صحنه بود که ماموران حاضر، شناسایی و به نحو قانونی احضار شده‌اند. وی تاکید کرد: بازپرس صرفا دستور استخراج فیلم برای ثبت در پرونده را صادر کرده و هیچ دستور یا مجوزی برای تحویل آن به شاکی یا وکیل وی و یا انتشار آن در رسانه‌ها صادر نکرده است. ضمنا فیلم منتشره، از زاویه‌ای متفاوت از فیلم موجود در پرونده است.

قطعی گسترده برق در تهران در روزهای اخیر/ مردم به خودروهایشان پناه بردند!
در حالیکه توانیر مدعی است «قطعی برنامه ریزی شده برق نداریم»، تعداد بسیاری از مخاطبان در تماس با «انتخاب» از قطع چندین ساعته برق در مناطق مختلف پایتخت خبر داده اند. یکی از مخاطبان نوشت: «امروز از ساعت ۱۱/۴۵ تا ۱۳/۴۵ بدون هیچ اطلاعی برق در منطقه نارمک میدان وثوق برق رفت. دیروز به مدت دو ساعت از ساعت ۱۶ تا ۱۸ بدون اطلاع برق قطع بود. کل کشور تعطیله  ولی باز برق خونگی رو هم قطع میکنن». مخاطب دیگری نیز نوشت: «تهرانسر و اطرافش دیروز سه شنبه از ساعت ۱۱:۳۰ تا ساعت ۱۸ برق قطع بود یعنی ۶ ساعت و نیم . اداره برق تماس گرفتیم گفتند پست برق شهرک استقلال که برق تهرانسر هم تامین میکنه ظرفیتش از حد خارج شده و باید ۶ تا ۷ ساعت بدون برق باشید آنهم در اوج گرمای روز. خیلی از مردم داخل ماشینها تو خیابونها آمده بودن و کولر زده بودند. خیلی از ماشینها هم از سرکار برگشته بودند و درب پارکینگها بخاطر نبود برق باز نمیشد و کوچه ها و خیابانها پر از ماشین.»

کشف فسیل‌های ۷۰۰ هزار ساله انسان‌های اولیه
بیست سال پیش، در یکی از جزایر اندونزی، دانشمندان فسیل‌های گونه‌ای از انسان‌های اولیه را کشف کردند که حدود ۱۰۷ سانتیمتر قد داشتند و به دلیل همین قد کوتاه به آنها لقب «هابیت» داده شد، اما یافته‌های جدید وجود نیاکانی کوتاه‌ قامت تر را اثبات می‌کنند. فسیل‌های جدید در مکانی به نام ماتا منگه، حدود ۴۵ مایل دورتر از غاری که اولین باقی‌مانده‌های هابیت‌ها پیدا شده بود، کشف شده است.

پیامک تهدآمیز معاون زاکانی به اعضای شورای شهر تهران
مهدی اقراریان، عضو شورای شهر تهران، در جریان دویست‌وپنجاه‌وچهارمین جلسه شورای شهر تهران از ارسال پیامک تهدید برای عضو شورای شهر تهران خبر داد. اقراریان تاکید کرد: «به آقای فروزنده معاون مالی و اقتصادی شهر تهران توصیه می‌کنم که حواس‌شان به کار خودشان باشد و از پیامک‌پراکنی برای اعضای شورای شهر پرهیز کنند. اگر به این رفتار خود ادامه دهند و تهدید اعضای شورای شهر را بخواهند در دستور کار خود داشته باشند مجبور می‌شوم با صراحت بیشتری با مردم صحبت کنم و برای شما خیلی بد خواهد شد.»

غرق شدن معلم فداکار در رودخانه
معلم فداکار سردشتی برای نجات دانش آموز خود را به رودخانه زاب انداخت و پس از نجات آن جان خود را از دست داد.  براساس گفته شاهدان عینی این معلم حین نجات یکی از دانش آموزان افتاده داخل رودخانه جان خود را ازدست داده است. رودخانه زاب از دامنه‌های زاگرس سرچشمه گرفته و با ورود به خاک عراق سرانجام به دجله می‌ریزد. این رودخانه دارای جریان آب دائمی است و در سرتاسر سال خشک نمی‌شود.

ادعای آمریکا درمورد برقرار کردن ارتبایط مستقیم با ایران و اسرائیل
آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا تصریخ کرد: ما مستقیماً با ایران و اسرائیل ارتباط برقرار کردیم و به آنها اطلاع دادیم که هیچکس نباید تنش ها را در خاورمیانه افزایش دهد. 

شاگرد مصباح، شریعتی را کافر، خاتمی را غیر شیعه و هاشمی را ملعون خواند
ویدیویی از غلامرضا فیاضی، نماینده خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری را ببینید که دکتر علی شریعتی را «لعنت الله علیه» می خواند و می گوید او یقینا کافر است. فیاضی همچنین می گوید سیدمحمد خاتمی شیعه نیست و آیت الله هاشمی رفسنجانی هم ملعون است و اگر او ملعون نباشد کس دیگری ملعون نیست. غلامرضا فیاضی، عضو هیأت مدیره موسسه آموزشی امام خمینی، از شاگردان و همفکران مرحوم آیت الله مصباح و از راهبران عقیدتی ‎جبهه پایداری است.

نیاز مصرف برق برای بیست‌وهفتمین بار رکورد شکست
برای بیست‌وهفتمین بار میزان تقاضای مصرف برق کشور از حداکثر تقاضای مصرف برق سال گذشته عبور کرد. 

واکنش فتاح به شایعات درباره حضورش در کابینه پزشکیان
در پی انتشار شایعاتی مبنی بر دعوت رئیس‌جمهور از پرویز فتاح برای حضور در دولت، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در پیامی نوشت: «از حسن نظر و اعتماد رئیس‌جمهور محترم جناب آقای دکتر پزشکیان قدردانی می‌کنم. إذن ادامه خدمت در سنگر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) موجب افتخار است.»

واکنش دفتر روحانی به ادعای کارشناس صداوسیما
در نامه روابط عمومی دفتر روحانی به جبلی آمده است: اخیراً در یکی از برنامه‌های زنده شبکه اول، یکی از میهمانان به‌اصطلاح کارشناس، مدعی مذاکره حسن روحانی با مشاور نخست‌وزیر وقت اسرائیل در سال ۱۳۶۵ شده و استناد ایشان نیز به مقاله روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونوت است. کار صداوسیما و «کارشناسان»! به کجا کشیده که یک روزنامه اسرائیلی منبع مورد وثوق آن‌ها شده است! خبری چنین مهم چرا فقط در یک منبع اسرائیلی نوشته شده و در طی این سال‌ها کسی نتوانسته آن را حتی تأیید کند؟ اینکه برای به زعم خود تخریب دکتر روحانی و تفکر اعتدالی و تعامل‌گرایانه، به اسرائیلیات توسل جسته‌اند، عیار واقعی مدعیان را آشکار می‌کند. 

شاهکار دختر ایرانی در المپیک

بانوی تکواندوکار وزن ۴۹- کیلوگرم ایران با برتری مقابل نماینده عربستان به مدال ارزشمند بازی‌های المپیک دست یافت. پیش از این امین میرزازاده در کشتی فرنگی به مدال برنز دست یافت.

نخستین طلای ایران در المپیک پاریس

هادی ساروی کاپیتان تیم ملی کشتی فرنگی با شکست حریف نامدار ارمنستانی خود به مدال طلای وزن ۹۷ کیلوگرم رسید. ساروی پیش از این دیدار سابقه ۳ شکست برابر آلکسانیان در جهانی ۲۰۱۹، جهانی ۲۰۲۲ و المپیک توکیو را برابر این فرنگی‌کار باهوش و نامدار را داشت.

پزشکیان: دلمان می‌خواهد از همه دولت‌ها در هیات وزیران حضور داشته باشند

مسعود پزشکیان رئیس جمهور امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار گفت: باید دست از اختلاف‌ها برداریم. نگوییم [این فرد]از دولت رئیسی است و فرد دیگری از دولت روحانی، هر کدام از این افراد مزیت‌هایی داشتند و معایبی، دستاورد‌هایی داشتند و اشکالاتی، مشکل ما وحدت و انسجام است. نور را اگر متمرکز کنید می‌شود لیزر و هرکاری می‌تواند بکند.

نظرات بینندگان