arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۰۶۶۰۴
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۳ - ۱۵ مرداد ۱۴۰۳

کره شمالی از انتقال ۲۵۰ موشک‌انداز به مرز کره جنوبی خبر داد

کره شمالی، دوشنبه ۱۵ مرداد اعلام کرد که ۲۵۰ موشک‌انداز نسل جدید را به نیرو‌های مستقر خود در مرز بین دو کره منتقل کرده است. سئول طی هفته‌های گذشته تبلیغات ضد کیم جونگ اون از طریق بلندگو‌ها در مرز را از سر گرفته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

العربیه: کره شمالی، دوشنبه ۱۵ مرداد اعلام کرد که ۲۵۰ موشک‌انداز نسل جدید را به نیرو‌های مستقر خود در مرز بین دو کره منتقل کرده است.

سئول طی هفته‌های گذشته تبلیغات ضد کیم جونگ اون از طریق بلندگو‌ها در مرز را از سر گرفته است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش داد که مراسم انتقال ۲۵۰ موشک‌انداز نسل جدید تاکتیکی به نیرو‌های نظامی در مرز بین دو کره در پیونگ یانگ و زیر نظر مستقیم کیم جونگ اون رهبر این کشور برگزار شد.

رهبر کره شمالی با بیان اینکه این موشک‌انداز‌ها سلاح‌های تهاجمی تاکتیکی مدرن هستند، تأکید کرد که خود شخصاً آن‌ها را طراحی کرده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی، کیم در سخنرانی خود افزود که رونمایی از سلاح‌های جدید در زمانی که کشور از خسارت‌های سیل رنج می‌برد، نشان دهنده اراده محکم حزب ما برای پیشبرد در تقویت توان دفاعی، است.

پیونگ یانگ در حال تلاش برای تقویت توانایی‌های نظامی خود در مرز است، این اقدام کره شمالی در واکنش به کمپین‌های تبلیغاتی سئول علیه رژیم کیم جون در کره شمالی است که اخیرا این تبلیغات از سر گرفته شده است.

کارزار تبلیغاتی از طریق بلندگو‌های مرزی که به جنگ کره بین سال‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۵۳ برمی‌گردد، خشم پیونگ‌یانگ را برانگیخته است به طوری که چند وقت پیش کره شمالی تهدید کرد که بلندگو‌های کره جنوبی را با توپخانه‌های خود هدف قرار خواهد داد.

نظرات بینندگان