arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۰۶۲۶۳
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۲ - ۱۴ مرداد ۱۴۰۳

بازگشت هیئت مذاکره کننده اسرائیلی از مصر در پی اختلاف با نتانیاهو

روزنامه یدیعوت احارانوت نوشت که هیئت مذاکره کننده اسرائیلی ساعاتی پس از ورود به مصر، به دلیل اختلافات شدید با بنیامین نتانیاهو، قاهره را ترک کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: روزنامه یدیعوت احارانوت نوشت که هیئت مذاکره کننده اسرائیلی ساعاتی پس از ورود به مصر، به دلیل اختلافات شدید با بنیامین نتانیاهو، قاهره را ترک کرده است.

در حالیکه هیئت مذاکره کننده اسرائیلی روز شنبه با اصرار آمریکا وارد مصر شده بود تا گفت‌وگوها بر سر تبادل اسرا و آتش‌بس در غزه را ادامه دهد، اما به نظر می‌رسد اختلافات این هیئت با نتانیاهو موجب بازگشت آن‌ها به تل آویو شده است.

روزنامه یدیعوت احارانوت در این باره نوشت که «دیوید بارنیا» رئیس موساد و «رونین بار» رئیس شیت بت، اعضای اصلی این هیئت بودند.

طبق این گزارش، مذاکره کنندگان قطری نیز حاضر به همکاری با هیئت اسرائیلی نشده‌اند، یدیعوت احارانوت نوشت که دوحه از ترور شهید اسماعیل هنیه در تهران، عصبانی است.

مقامات مطلع اسرائیلی نیز به این روزنامه گفتند که تل آویو تلاش کرده تا به کمک مصری‌ها، به پیشرفت در مذاکرات دست یابد، اما فضای مذاکرات بسیار ناامید کننده است و نمی‌توان بر مذاکرات کنونی میان طرفها حساب باز کرد.

نظرات بینندگان