arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۰۵۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۰۰ - ۱۳ مرداد ۱۴۰۳

خاطرات هاشمی رفسنجانی، ۱۲ مرداد ۱۳۸۰: از مقایسه انقلاب مشروطه با انقلاب اسلامی تا انتقاد از حمایت‌هاى بى‌قید و شرط آمریکا از تخلف‌هاى اسراییل

خاطرات هاشمی رفسنجانی: نمازجمعه را در دانشگاه تهران اقامه‌کردم. خطبه اول را دربارة ذکر و یقظه، در مقابل غفلت خواندم و در خطبه دوم، از حمایت‌هاى بى‌قید و شرط آمریکا، از تخلف‌هاى اسراییل و نیز از مخالفت آمریکا با مطرح‌شدن نژادپرست‌بودن اسراییل و پرداخت خسارت به کسانى‌که از طریق برده‌دارى خسارت دیده‌اند، انتقادکردم و مقایسه‌اى بین [انقلاب]مشروطه و انقلاب اسلامى ایران کردم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس تاریخ «انتخاب»: اکبر هاشمی رفسنجانی با دو دوره ریاست جمهوری ایران، سابقه ریاست مجلس و ریاست مجمع تشخیص مصلحت و بسیاری مناصب مهم دیگر، از مهمترین شخصیت‌های تاریخ معاصر ایران به شمار می‌رود.

 

«انتخاب» هر شب خاطرات روزنوشت هاشمی را منتشر می‌کند.

 

۱۲ مرداد ۱۳۸۰: نمازجمعه را در دانشگاه تهران اقامه‌كردم. خطبه اول را دربارة ذكر و يقظه ، در مقابل غفلت خواندم و در خطبه دوم، از حمايت‌هاى بى‌قيد و شرط آمريكا، از تخلف‌هاى اسرایيل و نيز از مخالفت آمريكا با مطرح‌شدن نژادپرست‌بودن اسرایيل و پرداخت خسارت به كسانى‌كه از طريق برده‌دارى خسارت ديده‌اند، انتقادكردم و مقايسه‌اى بين [انقلاب] مشروطه و انقلاب اسلامى ايران كردم.   

آقاى [جواد] مقصودى، [رییس ستاد برگزاری نمازجمعه تهران]، مراسم تنفيذ [رییس‌جمهور] را معنادار خواند و رسانه‌هاى خارجى هم آن را به معناى تقويت من و تضعيف آقاى [سیدمحمد] خاتمى تفسيركرده‌اند؛با اينكه مراسم درست مثل مراسم چهار سال پيش برگزار شد.  

اعلام شد كه [عبدالرحمن] وحيد، ریيس‌جمهور معزول اندونزى، از آمريكا به اندونزى برگشته؛ فكر مى‌شد براى ماندن رفته است و برخلاف انتظار است.

نظرات بینندگان