arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۰۵۱۴۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۸ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۳

صبحانه خبری، ۱۰ مرداد ۱۴۰۳؛ از اعلام امادگی پزشکیان برای گفت‌وگو با غرب بعد از ادای سوگند ریاست جمهوری تا فرصت ۲ هفته ای برای معرفی وزرا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

پزشکیان به عنوان رییس‌جمهور ایران سوگند یاد کرد
 مسعود پزشکیان نهمین رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر سه‌شنبه ۹ مرداد در مراسم تحلیف در مجلس شورای اسلامی و در حضور رئیس‏ قوه‏ قضائیه‏ در راستای اجرای اصل ۱۲۱ قانون اساسی سوگند یاد کرد. 

اعلام امادگی پزشکیان برای گفت‌وگو با غرب بعد از ادای سوگند ریاست جمهوری
پزشکیان بعد از ادای سوگند ریاست جمهوری گفت: فرصت برآمده از انتخابات میدان جدید همکاری و همراهی ملی در درون حکومت، میان حکومت و جامعه و در درون جامعه است. وی بیان کرد: کشورهای غربی به درک واقعیات و ایجاد روابط مبتنی بر احترام متقابل و جایگاه برابر فرا می خوانیم. آماده‌ایم مدیریت تنش با دولت هایی که هنوز شان و جایگاه ایران را درک نکرده‌اند گفتگو کنیم.

رهبر انقلاب: ایران مسیر زنگزور را به ضرر ارمنستان می‌داند
رهبر انقلاب اسلامی ضمن تشکر از حضور آقای پاشینیان در مراسم تحلیف آقای پزشکیان رئیس جمهور و همچنین مراسم تشییع شهید رئیسی، بر حفظ تمامیت ارضی ارمنستان تاکید کردند و گفتند: جمهوری اسلامی ایران مسیر زنگزور را به ضرر ارمنستان می‌داند و همچنان بر این موضع خود ایستادگی دارد.

 قالیباف: باب گفتگو با کشور‌ها را باز نگاه خواهیم داشت
رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم تحلیف ریاست جمهوری گفت: مجلس شورای اسلامی از تمام ابزارهای خود در راه کمک به دولت به منظور پیشبرد دیپلماسی و مذاکرات استفاده خواهد کرد. ما دست دوستانمان را به گرمی خواهیم فشرد و باب گفت‌وگو را با سایرین باز نگاه خواهیم داشت اما اجازه نخواهیم داد که عزت مردم ما پایمال شود، در این میان نقش همسایگان و آن‌هایی که در سختی ها در کنار ما بودن نیز قابل چشم پوشی نیست.

آمریکا از طریق عراق دو پیام به تهران مخابره کرده
منابع عراقی امروز سه‌شنبه اعلام کردند در میانه نگرانی‌ها از بروز جنگ احتمالی میان حزب الله و اسرائیل، واشنگتن طی ۴۸ گذشته دو پیام از طریق میانجیگران به تهران ارسال کرده است.

فرصت ۲ هفته ای پزشکیان برای معرفی وزرا
علیرضا سلیمی سخنگوی هیات رئیسه مجلس گفت: رئیس جمهور از روز تحلیف ۲ هفته فرصت دارد تا هیأت وزیران خود را به مجلس معرفی کند و سپس مجلس نیز یک هفته فرصت دارد تا در کمیسیون های تخصصی برنامه ها و صلاحیت وزرای پیشنهادی را بررسی کرده و در نهایت جلسات رای اعتماد به وزرا در صحن مجلس برگزار شود. 

ظریف: در پیشنهاد‌های ارائه‌شده به رئیس جمهور شماری از جوانان و زنان توانا و شایستگانِ اقوام و مذاهب حضور دارند
رئیس شورای راهبری دولت چهاردهم از پایان فعالیت این شورا خبر داد و نوشت: خروجی نهایی فرآیند پیشنهاد کابینه به رئيس جمهور در مجموع قابل دفاع و افتخار و همسو با راهبرد توافق‌گرا و عدالت‌خواهانهٔ پزشکیان شد. مفتخریم که در پیشنهادهای ارائه‌شده به رئيس جمهور شماری از این جوانان و زنان توانا و شایستگانِ اقوام و مذاهب حضور دارند. بخشی از سرمایه‌های انسانیِ شناسایی‌شده در این فرآیند می‌توانند در مدیریت‌های دیگر نقش‌آفرینی کنند. به زودی گزارش جامع‌تری از فرآیند تقدیم خواهم کرد.

مسابقه شمشیرباز مصری در المپیک در ماه هفتم بارداری
ندا حافظ، شمشیرباز مصری در حالی برابر حریف آمریکایی خود قرار گرفت که در ماه هفتم بارداری قرار داشت. او در نهایت این دیدار را واگذار کرد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. این ورزشکار مصری با انتشار پستی در صفحه رسمی‌اش در اینستاگرام نوشت: «در حالی که به نظر می‌رسید تنها دو ورزشکار روی صحنه حضور دارند، در واقع آنها سه نفر بودند! من، حریفم و فرزند متولد نشده‌ام! من و فرزندم چالش‌های بسیاری را پشت سر گذاشتیم که فیزیکی و احساسی بودند.

واکنش ایران به اتهامات درباره دخالت در انتخابات آمریکا
نمایندگی ایران در سازمان ملل در نیویورک در پاسخ به رسانه‌های‌ آمریکایی در مورد صحبت‌های مقام‌های اطلاعاتی آمریکا پیرامون هدف ایران برای بر هم زدن انتخابات آمریکا و تاثیرگذاری منفی بر کمپین‌های انتخاباتی ترامپ پاسخ داد: ایران هیچ هدف و فعالیتی برای تاثیرگذاری بر انتخابات آمریکا ندارد. 

نظرات بینندگان