arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۰۴۸۳۵
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۹ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۳

حملات پهپادی اوکراین به تأسیسات انرژی روسیه در دومین روز متوالی

وزارت دفاع روسیه و مقامات منطقه‌ای این کشور می‌گویند، اوکراین برای دومین روز پیاپی موجی از حملات پهپادی را در عمق خاک روسیه آغاز کرده و به تأسیسات انرژی در دو منطقه آسیب رسانده است. این حملات در ساعات نخستین روز دوشنبه هشتم مرداد ماه و تنها یک روز پس از حمله کی‌یف به یک پالایشگاه نفتی در روسیه انجام گرفته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزارت دفاع روسیه و مقامات منطقه‌ای این کشور می‌گویند، اوکراین برای دومین روز پیاپی موجی از حملات پهپادی را در عمق خاک روسیه آغاز کرده و به تأسیسات انرژی در دو منطقه آسیب رسانده است.
 
به گزارش رادیو اروپای آزاد این حملات در ساعات نخستین روز دوشنبه هشتم مرداد ماه و تنها یک روز پس از حمله کی‌یف به یک پالایشگاه نفتی در روسیه انجام گرفته است.
 
آندری کلیچکوف، فرماندار منطقه‌ای در کانال تلگرامی اعلام کرد که در غرب روسیه در استان اوریول یک نیروگاه برق در منطقه گلازونوفسکی بر اثر برخورد آوار دو پهپاد اوکراینیِ سقوط کرده آسیب دیده است.
 
او بدون اشاره به نوع خسارات وارد شده به این نیروگاه نوشت: « نیروهای امدادی در حال رسیدگی به پیامدهای حمله هوایی هستند و نیروهای انتظامی نیز در محل حادثه مشغول فعالیت‌اند».
 
الکساندر گوسف، فرماندار منطقه ورونژ نیز در تلگرام اعلام کرده که در روستای گازوپروود، در ناحیه اوستروگوژسکی در جنوب کشور، یک زیرساخت خدماتی بر اثر ریزش بقایای هواپیماهای بدون سرنشین آسیب دیده است.
 
آلکسی اسمیرنوف، دیگر فرماندار منطقه‌ای نیز گفته که در نتیجه حمله پهپادی، سه مخزن ذخیره سوخت دچار آتش‌سوزی شده‌اند.
 
همزمان وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که پدافند هوایی این کشور ۳۹ پهپاد اوکراینی را منهدم کرده است.
 
به ادعای این وزارتخانه ۱۹ فروند از آنها بر فراز منطقه کورسک، ۹ هواپیما بر فراز بلگورود، سه فروند بر فراز ورونژ، ۵ هواپیما بر فراز بریانسک و سه فروند بر فراز منطقه لنینگراد رهگیری و سرنگون شده‌اند.
 
این ادعاهای مقامات روسیه را نمی‌توان به طور مستقل تایید کرد اما به نظر می‌رسد که طی این دو روز حملات اوکراین به تاسیسات انرژی روسیه آسیب وارد کرده است.
 
در همین حال، مقامات منطقه‌ای و محلی در اوکراین نیز گزارش داده‌اند، حملات روسیه به شهرهای جنوبی اوکراین، خرسون و نیکوپول در نخستین ساعت‌های روز هشتم مرداد ماه منجر به مجروح شدن ۲۰ نفر از جمله پنج کودک شده است.
 
الکساندر سایوکا، فرماندار منطقه دنیپروپتروفسک در نیکوپول اعلام کرد که در نتیجه این حملات ۱۳ آپارتمان و همچنین خطوط لوله گاز، خطوط برق و یک ساختمان اداری نیز آسیب دیده‌اند.
 
به گفته ژنرال میکولا اولشچوک، فرمانده نیروی هوایی اوکراین، سامانه‌های پدافند هوایی اوکراین یک موشک هدایت‌شونده روسی و هر ۹ پهپاد شلیک شده توسط روسیه را در روز هشتم مرداد ماه سرنگون کرده‌اند.
 
پهپادهای نظامی اوکراین روز یکشنبه هفتم مرداد ماه نیز یک انبار ذخیره نفت در منطقه کورسک را هدف حمله قرار دادند. ویدئوهای منتشر شده در فضای مجازی نشان می‌دهد پس از این حمله شعله‌‌های بزرگ آتش به آسمان کشیده می‌شود.
 
نیروهای روسی از ماه مارس حملات موشکی و پهپادی به زیرساخت‌های انرژی اوکراین را افزایش داده‌اند و حدود نیمی از تولید انرژی موجود را از بین برده و میلیون‌ها نفر را مجبور به تحمل خاموشی طولانی‌مدت کرده‌اند.
 
اوکراین که زیرساخت‌های انرژی و غیرنظامی‌اش ماه‌ها است بر اثر حملات پهپادها و موشک‌های شدید روسیه ویران شده، متقابلاً حمله به تأسیسات صنعتی در خاک روسیه را آغاز کرده و عمدتاً پالایشگاه‌های نفتی را که برای نیروهای نظامی روسیه کار می‌کنند، هدف قرار داده است.
نظرات بینندگان