arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۰۴۲۴۹
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۰۰ - ۰۷ مرداد ۱۴۰۳

خاطرات هاشمی رفسنجانی، ۶ مرداد ۱۳۸۰:‍ روایت رئیس بورس از اوضاع: ‍ مشکل، کمى تعداد شرکت‌هاى پذیرفته شده در بورس است؛ حدود ۳۰۰ شرکت، از شش هزار شرکت‌کشور / گفت، تقاضاى سهام زیاد است و عرضه کم است؛ به همین جهت مرتباً قیمت سهام بالا مى‌رود و سود خریداران و کارگزاران زیاد است

خاطرات هاشمی رفسنجانی:عصر، آقاى [احمد] مطهرى، رییس بورس تهران آمد. گزارشى از عملکرد بورس داد که نسبتاً خوب است. مشکل‌شان کمى تعداد شرکت‌هاى پذیرفته شده در بورس است؛ حدود ۳۰۰ شرکت، از شش هزار شرکت‌کشور. گفت، تقاضاى سهام زیاد است و عرضه کم است؛ به همین جهت مرتباً قیمت سهام بالا مى‌رود و سود خریداران و کارگزاران زیاد است. براى تأسیس بازار بورس‌کالا، از قبیل کالاهاى نفتى، کشاورزى و فلزى، مشورت و استمدادکرد وگفت، رونق بورس هنوز هم متکى به سیاست‌ها و پشتیبانى‌هاى دوره ریاست‌جمهورى شماست که از سال ۱۳۶۸ آغاز شده بود و بورس مُرده، حیات جدیدى گرفت.  
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرویس تاریخ «انتخاب»: اکبر هاشمی رفسنجانی با دو دوره ریاست جمهوری ایران، سابقه ریاست مجلس و ریاست مجمع تشخیص مصلحت و بسیاری مناصب مهم دیگر، از مهمترین شخصیت‌های تاریخ معاصر ایران به شمار می‌رود.
 
«انتخاب» هر شب خاطرات روزنوشت هاشمی را منتشر می‌کند.
 
۶ مرداد ۱۳۸۰:‍ صبح براى افتتاح اجلاس انجمن‌اسلامى پزشكان مسلمان مقيم آمريكاى شمالى، به مركز همايش‌هاى بين‌المللى صداوسيما رفتم. دكتر [محمدحسين] نيكنام، [ریيس منطقه‌اى اجلاس دوسالانه]، خوشامد و برنامه اجلاس را گفت و من در مورد سهم اسلام و ايران، در حفظ و ارتقاى علوم و منجمله پزشكى و انتقال آن به غرب، سخنرانى مفصلى نمودم و اظهار اميدوارى كردم كه بار ديگر جهان اسلام، مركز علوم بشود و نقش انقلاب اسلامى، براي آن روند را مهم و كارساز معرفى‌كردم.  تأثير بر صدها پزشك و خانواده‌هايشان داشت. ابراز احساسات خوبى كردند. عفت هم همراه من بود.
 
به دفترم رفتم. مجمع [تشخیص مصلحت نظام] جلسه داشت. دو بند از سياست‌هاى‌كلى امنيت ملى در بخش اقتصاد را تصويب كرديم. عصر، آقاى [احمد] مطهرى، ریيس بورس تهران آمد.گزارشى از عملكرد بورس داد كه نسبتاً خوب است. مشكل‌شان كمى تعداد شركت‌هاى پذيرفته شده در بورس است؛ حدود 300 شركت، از شش هزار شركت‌كشور. گفت، تقاضاى سهام زياد است و عرضه كم است؛ به همين جهت مرتباً قيمت سهام بالا مى‌رود و سود خريداران و كارگزاران زياد است. براى تأسيس بازار بورس‌كالا، از قبيل كالاهاى نفتى،كشاورزى و فلزى، مشورت و استمدادكرد وگفت، رونق بورس هنوز هم متكى به سياست‌ها و پشتيبانى‌هاى دوره رياست‌جمهورى شماست كه از سال 1368 آغاز شده بود و بورس مُرده، حيات جديدى گرفت. 
 
سعيد [لاهوتی] و فاطى و على آمدند. از عُمره برگشته‌اند و از سفرشان راضى‌اند.
نظرات بینندگان