arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۰۴۲۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۸ - ۰۶ مرداد ۱۴۰۳

آتش‌‌سوزی گسترده در جنگل‌های کالیفرنیا هزاران خانه را تهدید می‌کند

سرعت گسترش آتش‌سوزی جنگل‌های ایالت کالیفرنیا در غرب آمریکا تا حدی است که تاکنون بیش از ۱۳۰ خانه را به خاکستر تبدیل کرده و هزاران خانهٔ دیگر در چهار شهر این ایالت را نیز تهدید می‌کند. بر اساس تازه‌ترین گزارش‌ها، شامگاه جمعه پنجم مرداد این آتش‌سوزی نزدیک به هزار کیلومتر مربع از جنگل‌های این ایالت را درگیر کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرعت گسترش آتش‌سوزی جنگل‌های ایالت کالیفرنیا در غرب آمریکا تا حدی است که تاکنون بیش از ۱۳۰ خانه را به خاکستر تبدیل کرده و هزاران خانهٔ دیگر در چهار شهر این ایالت را نیز تهدید می‌کند.
 
بر اساس تازه‌ترین گزارش‌ها، شامگاه جمعه پنجم مرداد این آتش‌سوزی نزدیک به هزار کیلومتر مربع از جنگل‌های این ایالت را درگیر کرده است.
 
فرمانده گروه‌ اطفاء حریق نیز اعلام کرد به دلیل وجود «مقدار عظیم مواد قابل اشتعال» این حریق با «سرعت زیاد»، ۲۱ کیلومتر مربع در هر ساعت، در حال پیشروی است.
 
در ایالت آیداهو هم که در غرب آمریکا قرار دارد، صاعقه‌ها باعث آتش‌سوزی‌ در جنگل و تخلیهٔ چندین منطقه شده است.
 
بر اساس این گزارش، مردمی که از آتش‌سوزی روستاهای آیداهو فرار می‌کردند، خود را در میان آتش‌های شرق واشینگتن دیدند.
 
مقامات محلی صبح روز جمعه اعلام کردند که هنوز تخمینی در مورد تعداد ساختمان‌های سوخته در آیداهو و همچنین خسارات شهرهای این ایالت وجود ندارد.
 
مرکز ملی آتش‌نشانی ایالات متحده گزارش داده که بیش از ۱۱۰ آتش‌‌سوزی هم‌اکنون در این کشور زبانه می‌کشد. این آتش‌سوزی‌ها دست‌کم مساحتی برابر با هفت‌ هزار و ۲۵۰ کیلومتر مربع را شعله‌ور کرده‌اند.
 
در میان ایالت‌های غربی آمریکا، ایالت اروگان درگیر بزرگ‌ترین آتش‌سوزی است. این آتش‌سوزی که از ترکیب دو حریق بزرگ به وجود آمده، مساحتی بیش از هزار و ۶۰۰ کیلومتر مربع را در بر گرفته است.
 
مرکز ملی آتش‌نشانی آمریکا همچنین اعلام کرده که در سال جاری میلادی بیش از ۲۷هزار آتش‌سوزی در بیش از ۱۵ هزار کیلومتر مربع در ایالات متحده رخ داده است.
 
در کانادا نیز حدود ۲۳ هزار کیلومتر مربع از جنگل‌های این کشور در بیش از سه‌هزار و ۷۰۰ حریق سوخته‌ است.
 
بسیاری کارشناسان افزایش این آتش‌سوزی‌ها را به تغییرات اقلیمی مرتبط می‌دانند؛ تغییراتی که باعث افزایش تعداد صاعقه در مناطقی می‌شود که به دلیل گرمای بی‌سابقه گیاهان آن بسیار خشک هستند.
 
تغییرات اقلیمی در سال‌های گذشته نیز آتش‌سوزی‌های متعدد و گسترده‌ای را در آمریکا و کانادا و دیگر کشورها رقم زده است.
 
در همین زمینه رسانه‌های آمریکا مرداد سال گذشته اعلام کردند شمار قربانیان آتش‌سوزی در هاوایی به دستکم ۱۰۰ نفر رسید.
 
این رویداد تا آن زمان «مرگبارترین» آتش‌سوزی جنگلی ایالات متحده آمریکا طی بیش از صد سال گذشته به‌شمار می‌رفت.
نظرات بینندگان