arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۰۳۵۰۹
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۲۳ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۳

یادداشت‌های علم، شنبه ۶ دی ۱۳۴۸: نتیجه مذاکرات درمورد بودجه آستان قدس چه شد؟

یادداشت‌های اسدالله علم: صبح پیرنیا استاندار و نایب التولیه خراسان را پذیرفتم که به بودجه آستان قدس رضوی رسیدگی کنم. معلوم شد متأسفانه امسال هم باید بودجه را در ۴۵ ملیون تومان ببندیم، زیرا هنوز درآمدها بر پایه پارسال است. خیلی نگران شدم. البته زمین هایی که در کرمان و خود مشهد به دست می آوریم، علیحده خواهد بود. انشاءالله رقم قابل ملاحظه ای خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرویس تاریخ «انتخاب»: اسدالله علم (۱ مرداد ۱۲۹۸ بیرجند – ۲۵ فروردین ۱۳۵۷ نیویورک)، یکی از مهم‌ترین چهره‌های سیاسی دوران محمدرضا شاه، وزیر دربار از ۱۳۴۵ تا ۱۳۵۶ و نخست‌وزیر ایران از سال ۱۳۴۱ تا ۱۳۴۲ بود.  
 
«انتخاب» هر شب یادداشت‌های روزنوشت علم را منتشر می‌کند.
 
شنبه ۶ دی ۱۳۴۸: صبح پیرنیا استاندار و نایب التولیه خراسان را پذیرفتم که به بودجه آستان قدس رضوی رسیدگی کنم. معلوم شد متأسفانه امسال هم باید بودجه را در ۴۵ ملیون تومان ببندیم، زیرا هنوز درآمدها بر پایه پارسال است. خیلی نگران شدم. البته زمین هایی که در کرمان و خود مشهد به دست می آوریم، علیحده خواهد بود. انشاءالله رقم قابل ملاحظه ای خواهد شد.
 
بعد شرفیاب شدم... پیام تلفنی سفیر آمریکا داده بود که دوشنبه خواهد آمد مرا ببیند، تا بعضی مطالب که شاهنشاه خواسته اند، روشن شود. به عرض رساندم. بقیه کارهای جاری بود، من جمله تلگرافات تبریک سال نو که سران دول مخابره کرده بودند. از آن جمله تلگرافی از پرنس و پرنسس [رنیه] Rainier موناکو بود. چون برف می آمد و شاهنشاه سرحال بودند، فرمودند: من بیست و سه سال پیش در آمریکا با این پرنسس (گریس کلی) آشنا شدم. تو بودی یا نبودی؟ عرض کردم: خیر، آن وقت حسب الامر فرماندار کل بلوچستان بودم.
نظرات بینندگان