arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۰۲۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۳ - ۰۱ مرداد ۱۴۰۳

عبدالکریم حسن را جدا شده بدانید!/ چراغ سبز پرسپولیسی‌ها به پیشنهاد وسوسه‌انگیز

به نظر می‌رسد مسئولان باشگاه العربی در زمینه صدور رضایت‌نامه عبدالکریم حسن توانسته‌اند به توافقات چشمگیری با مدیران باشگاه پرسپولیس برسند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فوتبال ۳۶۰: به نظر می‌رسد مسئولان باشگاه العربی در زمینه صدور رضایت‌نامه عبدالکریم حسن توانسته‌اند به توافقات چشمگیری با مدیران باشگاه پرسپولیس برسند.

عبدالکریم حسن همان‌طور که در بازار نقل‌وانتقالات زمستانه در کانون توجهات قرار داشت و در انتقالی جذاب به فوتبال ایران آمد و بازیکن پرسپولیس شد، حالا در نقل‌وانتقالات تابستانه هم یکی از چهره‌های ویژه بازار محسوب می‌شود؛ چرا که با وجود آنکه این مدافع قطری هنوز یک فصل دیگر با پرسپولیس قرارداد دارد، خواهان جدایی از جمع سرخ‌پوشان پایتخت است و بحث بازگشت عبدالکریم حسن به لیگ ستارگان قطر مطرح است.

حسن که بعد از حواشی پرشمار نه‌تنها از تیم ملی قطر کنار گذاشته شد، بلکه از فوتبال باشگاهی این کشور هم رفت و در الجهرا کویت کار خود را دنبال کرد و سپس به پرسپولیس پیوست، حالا با توجه به عملکرد خوبی که در جمع سرخ‌پوشان پایتخت داشته، تیم‌های قطری را خواهان جذب خود می‌بیند. در روزهای گذشته تیم‌هایی همچون العربی، الغرافه و الوکره برای جذب عبدالکریم حسن پا پیش گذاشتند اما موضوع تحت‌قرارداد بودن این مدافع قطری معادلات انتقال او به لیگ ستارگان را پیچیده کرد.

عبدالکریم تمایلی به برگشتن ندارد!

مدافع چپ 30 ساله سرخ‌پوشان پایتخت در شرایطی که تمرینات پیش‌فصل پرسپولیس آغاز شده، هنوز به تهران بازنگشته است؛ آن‌هم در حالی‌که مدیران باشگاه برای بازگشت عبدالکریم حسن به تهران برای او بلیت تهیه کرده بودند اما مدافع قطری ترجیح داد تا در کشورش بماند و مذاکرات خود برای جدایی از پرسپولیس را دنبال کند! جالب آنکه آن روز گذشته، عبدالکریم حسن دیداری با مسئولان باشگاه السد شد و این جلسه به منظور رفع اختلافات گذشته به انجام رسید!

1.3 میلیون دلار، هزینه صدور رضایت‌نامه حسن!

پرسپولیسی‌ها در طول یک‌ماه اخیر بارها مخالفت خود با جدایی عبدالکریم حسن را اعلام کرده‌اند و در شرایطی‌که تیم‌های العربی و الغرافه از جذب مدافع قطری منصرف شده‌اند، همچنان مسئولان باشگاه الوکره به دنبال خرید عبدالکریم حسن هستند. در این مسیر، پیشنهاد اولیه سرخ‌پوشان پایتخت، پرداخت 1.5 میلیون دلار برای صدور رضایت‌نامه مدافع قطری بود که حالا گفته می‌شود بعد از رایزنی‌های انجام شده این رقم به 1.3 میلیون دلار تقلیل پیدا کرده و طرفین در آستانه توافق نهایی هستند.

تفاهم‌نامه‌ای که به‌زودی امضا می‌شود

سرخ‌پوشان پایتخت در شرایطی روز گذشته با افزایش سقف بودجه مخالفت کردند که از انتقال عبدالکریم حسن حدود 70 میلیارد تومان عایدی‌شان خواهد شد و این رقم به سقف بودجه پرسپولیس هم اضافه خواهد شد. گفته می‌شود با توجه آنکه توافقات در مرحله نهایی‌شدن قرار دارد، احتمالاً طی روزهای آتی تفاهم‌نامه لازم تنظیم و میان دو باشگاه پرسپولیس و الوکره به امضا می‌رسد تا با پرداخت 1.3 میلیون دلار، عبدالکریم حسن از پرسپولیس جدا شود و برای امضای قراردادی 3 ساله پای میز مذاکره نهایی با مدیران باشگاه قطری بنشیند.

جانشین عبدالکریم خارجی است

مسئولان باشگاه پرسپولیس حالا در حالی موافق فروش عبدالکریم حسن شده‌اند و درآمدزایی چشمگیری هم از این راه دارند که باید جای خالی او را در ترکیب تیم‌شان پر کنند؛ به‌ویژه آنکه علی نعمتی هم از پرسپولیس جدا شده و محمدمهدی احمدی، تنها مدافع چپ تخصصی حاضر در فهرست پرسپولیس است. در شرایطی‌که گفته می‌شود وحید امیری هم می‌تواند در پست دفاع چپ برای سرخ‌پوشان به میدان برود اما پرسپولیسی‌ها قصد دارند بعد از نهایی‌شدن انتقال عبدالکریم حسن، از مبلغ دریافتی بابت صدور هزینه رضایت‌نامه او برای جذب مدافع چپ خارجی هزینه کنند و به نظر می‌رسد طی روزهای آتی مذاکرات در زمینه تقویت سمت چپ خط دفاعی پرسپولیس جدی‌تر دنبال خواهد شد.

نظرات بینندگان