arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۰۲۵۸۵
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۰۷ - ۰۱ مرداد ۱۴۰۳

صبحانه خبری، ۱ مرداد ۱۴۰۳؛ از کناره گیری بایدن از انتخابات تا آغاز حمله به دولت چهاردهم از تریبون مجلس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

نرجس سلیمانی، مدیریت شهرداری تهران را به ماجرای «دعوای دو کچل» تشبیه کرد
نرجس سلیمانی، عضو شورای شهر تهران با شبیه کردن مدیریت شهر تهران به دعوای دو کچل یک شعر خواند که باعث شد بعضی صحن را ترک کنند. او گفت: مرد لجوج لج کند با هزار رسوایی، هر چه دارد ز مال و دارایی، همه را مصرف وکیل کند، صرف فریاد و قال و قیل کند؛ تفسیر شعر را به جمع می‌سپارم.

رهبر انقلاب: یک نمونه خوب از حضور مجلس قانون اقدام راهبردی است
رهبر معظم انقلاب گفتند: حضور مجلس در مسائل سیاسی و دیپلماسی مهم است، یکی از کار‌های بسیار خوب قانون «اقدام راهبردی» است؛ البته بعضی‌ها عیب‌جویی کردند که مطلقا این عیب‌جویی وارد نیست. 

واکنش چمران، به انتقادات نرجس سلیمانی و حامیان زاکانی
رئیس شورای شهر تهران گفت: امروز همه اهل نصیحت شدند؛ نصیحت کردن ساده ‌است اما عمل کردن مشکل است؛ در شورای شهر مثقال خیر و شر اعمال‌مان حساب می‌شود.  دلمان باید برای خودمان بسوزد؛ عمر خود را اینجا می‌گذرانیم که مثقال و ذره آن را هم حساب می‌کنند.

ظریف: آنهایی که از مذاکره می‌ترسند خودشان را باور ندارد
ظریف با بیان اینکه با شکستن سد اف ای تی اف و هسته‌ای می‌توانیم موفق باشیم، گفت: آنهایی که از مذاکره می‌ترسند خودشان را باور ندارد. نگاه تهدید محور ناشی از عدم خودباوری است. دولت آقای پزشکیان دولت صلح و دولت فرصت محور است نه دولت تهدید محور. همه چیز باید برای ما فرصت باشد. برای اینکه مردم به فرصت تبدیل شوند باید همه جناح‌ها پای کار باشند. همه ما اشتباه کردیم و فقط یک جناح مقصر نبوده است. همه باید خودمان را اصلاح کنیم. 

کناره گیری بایدن از انتخابات
جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا روز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای از کاندیداتوری حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کناره‌گیری کرد. او گفته که معتقدم که به نفع حزب و کشورم است که از سمت خود کناره گیری کنم و تنها بر انجام وظایف خود به عنوان رئیس جمهور برای باقی مانده دوره خود تمرکز کنم.

پادکستر ایرانی بعد از قتل هولناک همسرش، به زندگی خود پایان داد
مهدی پورباقی که علاقمندان به پادکست فارسی او را با صدایش در پادکست جنایی آخرین شاهد می‌شناسند، با رقم زدن جنایتی هولناک، دست به خودکشی زد و پلیس جسدش را در منزلش کشف کرد. این رویدادی است که در استان «نیوفاندلند و لابرادور» در شرق کشور کانادا رخ داده و پلیس محلی تاکید کرده که در حال تحقیق درباره آن است. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، ماجرای قتل مربوط به همسر مهدی است که به صورت مثله شده در چمدانی خاکستری در منطقه‌ای در حومه شهر پیدا شده است؛ جسد تکه تکه زنی ۳۳ ساله که ظاهرا دو ماه قبل به کانادا مهاجرت کرده بود!

زاکانی: با ۷ ساله شدن دوره ششم شورا‌های شهر مخالف هستم
شهردار تهران در یادداشتی نوشت: با برخی تلاش‌ها در مجلس شورای اسلامی برای هفت‌ساله شدن دوره ششم شوراهای شهر مخالف هستم. 

در سه ماه ابتدایی سال‌های ۱۴۰۱، ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ دست کم ۸۵ زن توسط مردان خانواده کشته شدند
روزنامه اعتماد نوشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که طی سه ماهه نخست سال‌های ۱۴۰۱، ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ دست‌کم ۸۵ زن و دختر توسط شوهر، پدر، برادر و… که جزو مردان نزدیک به آنها بوده، کشته شده‌اند. 

 کامالا هریس: قصد دارم در این انتخابات پیروز شوم
 کامالا هریس معاون رئیس جمهور امریکا پس از کناره گیری بایدن از انتخابات و حمایت از او گفت: من از حمایت رئیس جمهور مفتخرم و قصد دارم در این انتخابات پیروز شوم.

آغاز حمله به دولت چهاردهم از تریبون مجلس
مهدی کوچک زاده نماینده مجلس در صحن علنی در نطقی خطاب به مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب، اظهار داشت: رئیس جمهور محترم شما دعوت به وحدت می‌کنید ولی نمی‌شود با سمبل اختلاف و نفاق، محمدجواد ظریف این مملکت را به وحدت رساند. وی افزود: محمدجواد ظریف که در کارگروه‌هایش آدم‌هایی که اصل روحانیت و جمهوری اسلامی را نفی می‌کنند را انتخاب کرده که وزیر معرفی کنند.

 

نظرات بینندگان