arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۰۲۵۰۸
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۶ - ۳۱ تير ۱۴۰۳

رهگیری بمب‌افکن‌های آمریکایی توسط جنگنده‌های روسی

وزارت دفاع روسیه، یکشنبه ۳۱ تیر اعلام کرد، جنگنده‌های «میگ ۲۹» و «میگ ۳۱» روسیه از نقض حریم هوایی این کشور در ناحیه مرزی قطب شمالی و بر فراز دریای بارنتس، توسط بمب افکن‌های استراتژیک آمریکایی «ب ۵۲ اچ» جلوگیری کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

العربیه: وزارت دفاع روسیه، یکشنبه ۳۱ تیر اعلام کرد، جنگنده‌های «میگ ۲۹» و «میگ ۳۱» روسیه از نقض حریم هوایی این کشور در ناحیه مرزی قطب شمالی و بر فراز دریای بارنتس، توسط بمب افکن‌های استراتژیک آمریکایی «ب ۵۲ اچ» جلوگیری کردند.

جنگنده‌های ارتش ایالات متحده معمولا هر چند گاهی عملیاتی را که به گفته مقامات نظامی این کشور مطابق با قوانین بین المللی در حریم هوایی بی‌طرف انجام می‌شود، پرواز‌های هوایی را بر فراز آب‌های بین المللی انجام می‌دهد.

با این حال، مسکو در چند ماه گذشته به شدت به رزمایش‌ها پاسخ داده و در ماه ژوئن هشدار داد که پرواز پهپاد‌های آمریکایی بر فراز دریای سیاه می‌تواند منجر به درگیری نظامی «مستقیم» شود.

وزارت دفاع روسیه امروز در بیانیه‌ای تاکید کرد، جنگنده‌های «میگ ۲۹» و «میگ ۳۱» را برای رهگیری «یک هدف هوایی» که در حال نزدیک شدن به مرز‌های هوایی فدراسیون روسیه بود، فرستاد.

این وزارت افزود: «خدمه جنگنده روسی هدف هوایی را دو بمب افکن استراتژیک «ب ۵۲ اچ» نیروی هوایی آمریکا شناسایی کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: «با نزدیک شدن جنگنده‌های روسی، دو بمب افکن استراتژیک آمریکایی مسیر خود را اصلاح کرده و از مرز روسیه دور شدند.

در ماه ژوئن، مسکو ایالات متحده را متهم کرد که از پرواز‌های شناسایی خود بر فراز آب‌های بی‌طرف در دریای سیاه برای کمک به اوکراین برای حمله به جزیره کریمه که روسیه در سال ۲۰۱۴ ضمیمه خاک خود کرد، استفاده می‌کند.

در این بیانیه آمده است که این نوع پرواز‌های آمریکایی خطر «رویارویی مستقیم» بین ناتو و روسیه را افزایش می‌دهد.

مسکو گفته است که به ارتش این کشور دستور داده شده تا خود را برای «پاسخ عملیاتی» آماده کند.

نظرات بینندگان