arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۰۲۳۳۸
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۰ - ۳۱ تير ۱۴۰۳

توقف فرنگی کاران جوان ایران در روز دوم

در روز دوم مسابقات کشتی فرنگی جوانان آسیا، ایران شانس کسب دو طلا و دو برنز را خواهد داشت
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مسابقات پنج وزن دوم رقابت‌های کشتی فرنگی جوانان قهرمانی آسیا، از صبح امروز (یکشنبه) در شهر سیراچا تایلند در حال برگزاری است.

در پایان مسابقات مقدماتی و نوبت صبح، احمدرضا محسن‌نژاد در وزن 67 کیلوگرم و حمیدرضا کشتکار در وزن 97 کیلوگرم به دیدار فینال راه یافتند. اهورا بویری در وزن 72 کیلوگرم و محمد ارجمند در وزن 82 کیلوگرم راهی دیدار رده‌بندی شدند و محمدمهدی غلامپور در وزن 60 کیلوگرم نیز از دور رقابت‌ها کنار رفت.

برخلاف روز نخست که ایران بدون شکست موفق به کسب 5 مدال طلا شده بود، در روز دوم فرنگی کاران جوان ایرانی بالاخره برابر رقبا متوقف شدند، اما شانس کسب 2 طلا و 2 برنز را خواهند داشت.

* در وزن 60 کیلوگرم، محمدمهدی غلامپور در دور اول با نتیجه ۶ بر ۵ مغلوب علیشیر گانیف از ازبکستان شد و با توجه به شکست این حریف در مرحله نیمه نهایی، از دور رقابت‌ها کنار رفت.

* در وزن 67 کیلوگرم، احمدرضا محسن‌نژاد در دور اول ژانتورو میرزالیف از قرقیزستان را با نتیجه ۸ بر صفر مغلوب کرد می رود وی در دور دوم کمال کاکابایف از ترکمنستان را با نتیجه ۹ برصفر از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد.  محسن‌نژاد در این دیدار با نتیجه 8 بر صفر مقابل کانگ ژن از چین به برتری رسید و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار به مصاف یوسف اشرف اف از قزاقستان می‌رود.

* در وزن 72 کیلوگرم، اهورا بویری در دور اول کمال بردیلی اف از ترکمنستان را با نتیجه ۹ بر صفر شکست داد. وی در دور دوم ونهائو هیو از چین را با نتیجه ۹ بر صفر مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. بویری در این مرحله با نتیجه 6 بر 1 مقابل کوتمان تمیربکوف از قرقیزستان مغلوب شد و به دیدار رده‌بندی رفت. وی در این دیدار با گونهی لی پیکار می‌کند.

* در وزن 82 کیلوگرم، محمد ارجمند پس از استراحت در دور اول، در دور دوم مسلم مامیروف از قرقیزستان را با نتیجه ۴ بر ۱ مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این دیدار با نتیجه 3 بر 2 مغلوب شیچانگ ژنگ از چین شد و به دیدار رده‌بندی رفت. ارجمند در این دیدار با محمود حاوساوی از عربستان کشتی می‌گیرد.

* در وزن 97 کیلوگرم، حمیدرضا کشتکار پس از استراحت در دور اول، در دور دوم بهرام کوربانوف از قرقیزستان را با نتیجه ۴ بر ۱ از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 8 بر صفر مقابل شیانی سان از چین به برتری دست یافت و به دیدار فینال رفت. کشتکار در این دیدار به مصاف برنده کشتی‌گیران قزاقستان و ازبکستان می‌رود.

نظرات بینندگان