arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۰۱۸۴۹
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۸ - ۲۹ تير ۱۴۰۳

فیفا تصمیم‌گیری در مورد تعلیق احتمالی اسرائیل را به تعویق انداخت

فدراسیون بین‌المللی فوتبال تصمیم‌گیری در باره درخواست تشکیلات خودگردان فلسطینی برای تعلیق اسرائیل از فوتبال در صحنه جهانی را به تعویق انداخت. تعویق در تصمیم فیفا که روز پنج‌شنبه ۲۸ تیر اعلام شد، راه را برای حضور تیم فوتبال اسرائیل در مسابقات المپیک پاریس هموار کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فدراسیون بین‌المللی فوتبال تصمیم‌گیری در باره درخواست تشکیلات خودگردان فلسطینی برای تعلیق اسرائیل از فوتبال در صحنه جهانی را به تعویق انداخت.
 
تعویق در تصمیم فیفا که روز پنج‌شنبه ۲۸ تیر اعلام شد، راه را برای حضور تیم فوتبال اسرائیل در مسابقات المپیک پاریس هموار کرد.
 
قرار بود فیفا روز شنبه ۳۰ تیر در یک نشست فوق‌العاده خود در باره ارزیابی حقوقی مستقلی در خصوص پیشنهاد تشکیلات خودگردان فلسطینی برای اخراج اسرائیل از رقابت‌های جهانی فوتبال تصمیم بگیرد.
 
فیفا پنج‌شنبه اعلام کرد جدول زمانی خود را به عقب انداخته، زیرا این روند نیازمند دقت و بررسی بیشتر است.
 
به گفته فیفا، هر دو طرف اسرائیلی و فلسطینی نیز برای ارائه مواضع خود نیازمند زمان بیشتری بوده‌اند و این فدراسیون گزارش مستقل خود را حداکثر تا شش هفته دیگر ارائه خواهد کرد.
 
فدراسیون فوتبال فلسطین از مدت‌ها پیش برای طرد اسرائیل از مسابقات جهانی فوتبال تلاش کرده است. اما این فدراسیون در میانه بهار امسال به دلیل جنگ غزه، درخواست خود را تکرار کرد.
 
جبرئیل رجوب، رئیس فدراسیون فوتبال فلسطین، در نشست فیفا در بهار امسال در بانکوک گفت تیم‌های اسرائیلی مقررات فیفا را «نقض کرده‌اند».
 
 رجوب افزوده بود در جنگ غزه بیش از ۲۵۰ ورزشکار فلسطینی شهید شده و شماری از استادیوم‌ها در بمباران‌های اسرائیلی آسیب دیده‌اند.
 
فدراسیون فوتبال فلسطین گفته است فیفا باید تصمیم تعلیق شرکت در رقابت‌های جهانی برای روسیه را که به دلیل حمله نظامی ارتش روسیه به اوکراین گرفته شد، در مورد اسرائیل نیز اعمال کند.
 
شینو مُشه زُوآرتص، رئیس اتحادیه فوتبال اسرائیل، در نشست بانکوک گفته بود تشکیلات فلسطینی اهداف بدبینانه سیاسی و خصمانه در قبال اسرائیل را دنبال می‌کنند تا این رژیم را از حضور در صحنه‌های جهانی محروم کنند.
 
زوآرتص افزوده بود شماری از ورزشکاران اسرائیلی در میان گروگان‌های ربوده شده در غزه هستند.
 
اسرائیل در مسابقات فوتبال المپیک با ژاپن، مالی و پاراگوئه هم‌خانه شده است. نخستین مسابقه تیم فوتبال اسرائیل سوم مرداد انجام خواهد شد.
 
المپیک از دوم مرداد کار خود را آغاز می‌کند، و اسرائیل تنها در بخش مسابقات فوتبال مردان در المپیک این دوره شرکت خواهد کرد.
 
در این میان، به گزارش رسانه‌های اسرائیل آیین ویژه یادبود ورزشکاران کشته شده اسرائیلی در المپیک مونیخ سال ۱۹۷۲ که در هر دوره المپیک برگزار شده است، در این دوره به مکانی سربسته و محدود در پاریس منتقل شده است.
 
مکان برگزاری این آیین رسانه‌ای نخواهد شد. به نوشته اسرائیل‌هیوم، این تغییر با نگرانی‌های ناشی از حمایت‌ در فرانسه از فلسطینیان در جنگ غزه ارتباط دارد. کمیته المپیک اسرائیل این امر را ناشی از «تغییرات لجیستیک» نامید.
 
تجمع‌های اعتراضی و راه‌پیمایی‌های متعددی در ماه‌های اولیه جنگ غزه در حمایت از فلسطینیان در غزه در پاریس و سایر شهرهای فرانسه برگزار شده بود.
 
سازمان امنیت داخلی اسرائیل برای تأمین امنیت ورزشکاران اسرائیلی در المیپک پاریس از مدتی قبل با مقامات فرانسوی در ارتباط بوده و رئیس این سازمان برای بررسی تدابیر امنیتی ورزشکاران اسرائیلی به فرانسه سفر کرد.
نظرات بینندگان