arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۰۱۸۴۸
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۸ - ۲۹ تير ۱۴۰۳

حضور زلنسکی در جلسه کابینه بریتانیا؛ او خواهان حمله به روسیه با موشک‌های دوربرد شد

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، روز جمعه ۲۹ تیر در جلسه کابینه بریتانیا شرکت کرد و خوستار ادامه حمایت‌های متحدان غربی اوکراین برای مقابله با تهاجم نظامی روسیه شد. سخنرانی زلنسکی برای وزرای دولت، حضور کم‌سابقه یک رهبر خارجی در جلسه کابینه بریتانیا محسوب می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، روز جمعه ۲۹ تیر در جلسه کابینه بریتانیا شرکت کرد و خوستار ادامه حمایت‌های متحدان غربی اوکراین برای مقابله با تهاجم نظامی روسیه شد.
 
سخنرانی زلنسکی برای وزرای دولت، حضور کم‌سابقه یک رهبر خارجی در جلسه کابینه بریتانیا محسوب می‌شود.
 
کی‌یر استارمر، نخست‌وزیر جدید بریتانیا، امیدوار است از این طریق بر حمایت لندن از کی‌یف تأکید کند. او یک روز پس از میزبانی مجمع رهبران اروپایی در کاخ «بلنهایم»، با دعوت از زلنسکی برای سخنرانی در جلسه وزرای ارشد کابینه، به تلاش خود برای افزایش نقش بریتانیا در امور بین‌المللی ادامه می‌دهد.
 
به گفته دفتر نخست‌وزیر بریتانیا، آخرین رهبر خارجی که در جلسه کابینه بریتانیا حضور داشت، بیل کلینتون، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا، بود.
 
ولودیمیر زلنسکی در این جلسه مورد استقبال گرم وزرای بریتانیایی قرار گرفت و بار دیگر از متحدان غربی اوکراین خواست تا اجازه دهند کی‌یف با موشک‌های دوربرد به اهداف مورد نظر خود در روسیه حمله کند. او از بریتانیا خواست تا برای متقاعد کردن شرکای غربی اوکراین تلاش کند تا محدودیت‌های کنونی لغو شد.
 
اعضای ناتو رویکردهای متفاوتی در مورد چگونگی استفاده اوکراین از جنگ‌افزارهای اهدایی به این کشور دارند.
 
برخی می‌گویند که کی‌یف می‌تواند با موشک به اهداف مورد نظر خود در روسیه حمله کند. این در حالی است که آمریکا رویکرد محدودتری در پیش گرفته است و می‌گوید اوکراین فقط می‌تواند به اهدافی در خاک روسیه حمله کند که در عملیات نظامی علیه این کشور نقش دارند.
 
کی‌یراستارمر پیش از جلسه کابینه بریتانیا با زلنسکی ملاقات کرد و به او وعده داد که لندن روند ارسال کمک‌های خود به اوکراین را تسریع خواهد کرد.
 
نخست‌وزیر جدید بریتانیا با اشاره به اهمیت حمایت از اوکراین، گفت که کمک‌هایی که توسط دولت پیشین محافظه‌کار وعده داده شده است، به سرعت انجام می‌شود. بریتانیا از هنگام تهاجم نظامی روسیه به اوکراین از حامیان سرسخت این کشور بوده است.
 
کی‌یر استارمر پس از پیروزی قاطع در انتخابات اخیر بریتانیا، بر ادامه حمایت از کی‌یف تأکید کرد و در اجلاس سران ناتو به زلنسکی گفت که به رغم تغییر دولت، تغییری در سیاست لندن درباره اوکراین رخ نداده است.
 
او روز پنجشنبه گفت که بریتانیا طرح جدیدی را برای مختل کردن تلاش‌های روسیه برای دور زدن تحریم‌های کشتیرانی دنبال خواهد کرد.
 
نخست‌وزیر بریتانیا همچنین از معاهده حمایت از صادرات دفاعی که قرار است توسط وزرای دفاع دو کشور امضا شود، رونمایی کرد. این طرح به اوکراین امکان می‌دهد که حدود ۴.۵ میلیارد دلار از منابع مالی صادراتی را برای تقویت پایگاه‌های صنعتی دفاعی هر دو کشور و افزایش تولید استفاده کند.
نظرات بینندگان