arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۹۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۲۳ - ۲۰ تير ۱۴۰۳

روسیه سایت خبری «مسکوتایمز» را «سازمان نامطلوب» خواند

دادستان کل روسیه روز چهارشنبه رسانه مستقل «مسکو تایمز» را «سازمان نامطلوب» خواند و در عمل فعالیت آن را در این کشور ممنوع کرد. در بیانیه‌ای که در سایت دادستانی کل روسیه منتشر شد، دفتر دادستانی گفت: «هدف کار این نشریه بی اعتبار کردن تصمیمات رهبری فدراسیون روسیه در سیاست خارجی و داخلی است.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دادستان کل روسیه روز چهارشنبه رسانه مستقل «مسکو تایمز» را «سازمان نامطلوب» خواند و در عمل فعالیت آن را در این کشور ممنوع کرد.
 
به گزارش رویترز در بیانیه‌ای که در سایت دادستانی کل روسیه منتشر شد، دفتر دادستانی گفت: «هدف کار این نشریه بی اعتبار کردن تصمیمات رهبری فدراسیون روسیه در سیاست خارجی و داخلی است.»
 
مسکو تایمز در بیانیه‌ای گفت این برچسب «غافلگیر کننده نیست» و قول داد به کارش ادامه دهد.
 
در این بیانیه آمده است: «کار ما سخت‌تر می‌شود. هر کسی در روسیه به هر طریقی با ما در تعامل باشد، اکنون در معرض پیگرد کیفری قرار خواهد گرفت. اما ما ساکت نخواهیم شد.»
 
این روزنامه انگلیسی زبان که در سال ۱۹۹۲ و پس از آنکه درهای روسیه پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی به روی جهان خارج باز شد، تاسیس شد، این روزنامه در سال‌های اولیه تاسیسش بیشتر مخاطبان خود را مهاجران غربی قرار داده بود.
 
این نشریه یکی از تنها نشریات انگلیسی مستقر در روسیه بود که استقلال ویراستاری خود را حفظ کرد و سپس یک بخش روسی زبان افتتاح کرد.
 
در میان کارکنان سابق آن، بسیاری از روزنامه نگاران برجسته از جمله ایوان گرشکویچ، گزارشگر وال استریت ژورنال دیده می‌شوند. گرشکویچ در حال حاضر در روسیه به اتهام جاسوسی محاکمه می‌شود، اتهامی که او و روزنامه‌اش به شدت آن را رد می‌کنند.
 
پس از آن که روسیه قوانین سانسور گسترده‌ای را مدت کوتاهی پس از آغاز تهاجم تمام عیار خود به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ وضع کرد، مسکو تایمز به هلند نقل مکان کرد.
 
مقامات روسیه پیشتر این رسانه را «عامل خارجی» خوانده بودند و همچنین سایت آن را در روسیه مسدود کرده بودند.
نظرات بینندگان