arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۹۲۸۷
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۸ - ۱۹ تير ۱۴۰۳

بیوگرافی و زندگینامه علی شادمان/ از این بازیگر چه می‌دانیم؟

علی شادمان بازیگر سینما و تلویزیون متولد 4 آذر 1375 در ایلام است. او فارغ‌التحصیل لیسانس رشته کارگردانی می باشد.این بازیگر جوان در خانواده ای تحصیل کرده در ایلام به دنیا آمد، پدر او مسعود شادمان دکترای تاریخ و استاد دانشگاه بوده و مادرش بتول رشنوادی معلم علوم است. محمد علی شادمان فرزند اول خانواده می باشد و تنها یک خواهر کوچکتر از خود بنام «آرینا» دارد...
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نام اصلی : محمد شادمان 

زمینه فعالیت : بازیگر

تولد :  ۴ آذر  ۱۳۷۵

ایلام : ایران

والدین : دكتر مسعود شادمان،بتول رشنوادی

ملیت :  ایرانی

سال‌های فعالیت : ۱۳۸۵ تا اکنون

وضعیت تاهل :مجرد

تحصیلات :لیسانس رشته کارگردانی

 

 

 

بیوگرافی

علی شادمان بازیگر سینما و تلویزیون متولد 4 آذر 1375 در ایلام است. او فارغ‌التحصیل لیسانس رشته کارگردانی می باشد.

کودکی علی شادمان

علی شادمان در دوران کودکی

این بازیگر جوان در خانواده ای تحصیل کرده در ایلام به دنیا آمد، پدر او مسعود شادمان دکترای تاریخ و استاد دانشگاه بوده و مادرش بتول رشنوادی معلم علوم است.

محمد علی شادمان فرزند اول خانواده می باشد و تنها یک خواهر کوچکتر از خود بنام «آرینا» دارد.

خانواده علی شادمان

علی شادمان در کنار پدر و مادر و خواهرش

علی کار بازیگری را از سال ۱۳۸۵ با بازی در فیلم میم مثل مادر آغاز و همچنین در فیلمهای سینمایی صد سال به این سال‌ها، زمانی برای دوست داشتن و کلانتری غیرانتفاعی و سریال سرزمین کهن به ایفای نقش پرداخته است. او در سال ۹۲ در فیلم ساکن طبقه وسط به کارگردانی شهاب حسینی و در سال ۹۰ در فیلم رویای سینما به کارگردانی علی شاه‌حاتمی ایفای نقش کرده است. وی در جشنواره‌های متعدد داخلی و خارجی شرکت داشته است و در سال ۲۰۱۱ نیز برنده جایزه بهترین بازیگر نوجوان جهان شد.

علی شادمان

علی شادمان در سکانسی از فیلم میم مثل مادر

 

 

قسمتی از مصاحبه با علی شادمان

وقتی به مسیری که در بازیگری طی کرده اید ، نگاه می کنید. از اتفاقات و انتخاب هایی که به نوعی گزیده بوده راضی هستید؟

در عرصه بازیگری و جمع سینمایی که من حضور دارم شاید به جایگاه و موقعیت خوبی رسیده باشم ، اما اینکه گزیده کاری کردم بر می گردد به اولین کسی که به من آموخت در هر اثری حضور نداشته باشم ، در واقع عمو رسول ملاقلی پور بنیان گذار سینما در وجود من بود و از همان زمان اصرار داشت که سر هر فیلمی نروم و با هر کارگردانی کار نکنم و تا زمانی که ایشان در قید حیات بودند من را راهنمایی می کردند. از آن به بعد هم پدر و مادرم و سپس دوستانی که در سینما هستند مانند محمود سماک‌باشی .

 

اشاره کردید به سریال «سرزمین کهن» که با کمال تبریزی همکاری کردید، اما به دلیل مشکلاتی که برای پخش آن بوجود آمد این فرصت از شما گرفته شد. در این خصوص چه نظری دارید؟

من یک بار راجع به این مجموعه صحبت کردم و حرفها زده شده است و مواضعی هم گرفته شد ، اما باز هم می گویم «سرزمین کهن» یک سریال فاخر و از افتخارآمیزترین آثار کارنامه من به حساب می‌آید و از رویایی‌ترین نقش های بود که هر بازیگری در سن من آن را دوست دارد. با تمام این تفاسیر پخش این سریال برای من که سودی نخواهد داشت ، چون ۵ سال از تولید آن می گذرد و چهره من تغییر کرده است و عملا اتفاقی برای من نخواهد افتاد ، اما امیدوارم بخاطر تمام تلاش هایی که گروه برای تولید انجام داده است ، این مجموعه روی آنتن برود . 

 

 

علاقمندی های علی شادمان

علی شادمان که از کودکی بازیگری را تجربه نمود، از سال ها پیش مستقل بوده و زیاد اهل بیرون رفتن از خانه نیست، او بیشتر زمانش را صرف مطالعه ، ورزش در باشگاه و دیدن فیلم می کند، به عکاسی علاقمند بوده و به شکل حرفه ای اینکار را انجام می دهد.

علی شادمان

علی شادمان در فرانسه / عکس از محمدحسن هندی

 

نظرات بینندگان