arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۹۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۲۱ - ۱۸ تير ۱۴۰۳

بنیاد محافظه‌کار «هریتج»: ترامپ در صورت پیروزی احتمالا «انقلابی در آمریکا» ایجاد خواهد کرد

بنیاد محافظه‌کار «هریتج» درباره طرحی تحت عنوان «۲۰۲۵» گزارش داد که به احتمال پیروزی و روی کار آمدن دونالد ترامپ و انجام تغییراتی ریشه‌ای در ساختار‌های اداری دولت آمریکا توسط او اشاره دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
العربیه: بنیاد محافظه‌کار «هریتج» درباره طرحی تحت عنوان «2025» گزارش داد که به احتمال پیروزی و روی کار آمدن دونالد ترامپ و انجام تغییراتی ریشه‌ای در ساختارهای اداری دولت آمریکا توسط او اشاره دارد.
 
طرح «2025» چیست؟
 
طرح دو هزار و بیست و پنج، شامل نهصد و بیست و دو صفحه است که مهمترین هدف آن ایجاد تغییرات اساسی در سیستم حکومتی فدرال در ایالات متحده و خواهان جایگزینی کارمندان دولتی در سازمان‌های دولتی و وزارتخانه‌های حاکمیتی بمانند وزارت دفاع، امور خارجه و دادگستری با کارمندان سیاسی وفادار به دونالد ترامپ در صورت پیروزی او در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا است.
 
بنیاد راست‌گرای هریتج که جزئیات این طرح «2025» را منتشر کرده خواستار حکمرانی محافظه‌کارانه‌ای شده است که در چارچوب آن طبق این طرح سازمان‌های فدرال‌ آمریکا و از جمله ارتش از افراد با رویکرد لیبرال و تراجنسیتی‌ها‌ پاک‌سازی شود.
 
در چارچوب این طرح که کوین روبتز، رئیس بنیاد هریتج، آن را «انقلاب دوم آمریکا» توصیف می‌کند اشاره به تنوع و برابری حذف، افراد غیرقانونی از کشور اخراج، حمایت‌ها از کارگران پایان داده شده، پیگرد قانونی علیه رهبران راست‌افراطی کنار گذاشته شده و تغییرات اقلیمی به عنوان یک فریبکاری تلقی می‌شود.
 
نگرانی از پیروزی ترامپ
 
از سویی مفاد پیشنهادی در طرح 2025 به سوژه‌ای برای جو بایدن، رئیس جمهوری فعلی آمریکا تبدیل شده است تا بتواند آن را در جنجال‌های انتخاباتی برای ترساندن رأی‌دهندگان مستقل از خطر ترامپ بکار گیرد.
 
بایدن با ادعای این‌که ترامپ چنین سیاست‌هایی را در پیش خواهد گرفت، گفت رقیب جمهوری‌خواه او استعداد آن را دارد که افراطی‌ترین شیوه‌ها را به گونه‌ای اجرا کند که چهره آمریکا برای همیشه را تغییر دهد.
 
از دیگر سو، دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا چنین اتهاماتی و طرح موسوم به 2025 را رد کرد و گفت که به‌رغم اشاعه این‌گونه تبلیغات در کمپین‌های انتخاباتی و انتشار برخی موارد مانند «آمریکا را دوباره بزرگ می‌کنیم» در سایت‌هایی که از او حمایت می‌کنند، او از این موضوع اطلاع ندارد و برخی از مفاد پیشنهادی این طرح را مضحک دانست.
نظرات بینندگان