arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۹۰۴۹
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۲۰ - ۱۸ تير ۱۴۰۳

زیان سکه‌بازان سنگین‌تر شد / قیمت دلار قفل شد؟

بازار سومین روز هفته را در حالی سپری کرد که قیمت ها جانی برای صعود نداشتند. به گفته معامله گران روند معاملات به واسطه سیگنال های مثبت سیاسی تقریبا قفل شده و کمتر کسی رغبت به خرید دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دنیای اقتصاد: بازار سومین روز هفته را در حالی سپری کرد که قیمت ها جانی برای صعود نداشتند.
 
به گفته معامله گران روند معاملات به واسطه سیگنال های مثبت سیاسی تقریبا قفل شده و کمتر کسی رغبت به خرید دارد.
 
در کنار اثر گذاری مولفه‌های سیاسی، معامله‌گران می گفتند که آغاز ماه محرم نیز در رکود نسبی بازار بی‌تاثیر نیست. 
 
آن‌ها با اشاره به این موضوع که در سنوات گذشته بازار در محرم بخاطر نبود تقاضا رِنج می‌شود می‌گفتند از الان بازار حال و هوای محرم گرفته است. به عقیده این دسته قیمت دلار آرام آرام تا محرم کاهشی می‌شود و در محرم می‌تواند کف قیمتی ثبت کند. 
 
در این بین یک خبر امروز توجه فعالان‌بازار را به خود جلب کرد. صبح امروز رسانه ها اعلام کردند که دور جدید عرضه خودروهای وارداتی آغاز شد.
 
معامله‌گران می‌گفتند این اتفاق احتمالا بازار ارز را تحت تاثیر قرار دهد زیرا هم خوش‌بینی به میزان منابع ارزی دولت بالا می رود و از طرف دیگر دولت می تواند با عرضه خودروها نقدینگی در بازار ارز را جذب کند و کاهش دهد.
 
بنابراین در صورتی که بخشی از نقدینگی در بازار خودرو جذب شود قدرت نقدینگی برای ورود به بازار های موازی کاهش می یابد و کار برای معامله گران افزایشی در بازار ارز سخت خواهد شد.
 
در همین رابطه و بر اساس آنچه که معامله گران ادعا کرده‌اند قیمت دلار امروز هم در باتلاق ۵۸ و ۵۹ هزار تومان در نوسان بود و قیمت درهم نیز تا حدودی نزولی شد.
 
از بازار دلار که بگذریم، قیمت اونس طلا در جریان فعالیت کاری امروز از سقف مقاومتی ۲۴۰۰ دلار سقوط کرد و تا ۲۳۶۸ دلار پایین آمد اما عصر امروز با ۲۳۷۴ دلار فروخته شد.
 
همچنین به دنبال قرمز شدن بازار ارز و از سوی دیگر عقبگرد قیمت اونس طلای جهانی، زیان سکه‌بازان هم تا حدودی سنگین‌تر شد. 
 
قیمت سکه امامی که دیروز با ۴۱ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان بسته شده بود امروز تا محدوده ۴۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان عقب نشینی کرد.
 
لازم به یادآوری است که این فلز زرد زنگ داخلی قبل از اعلام نتایج نهایی انتخابات در نیمه اول کانال ۴۲ میلیون تومان در نوسان بود.
نظرات بینندگان