arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۸۶۷۷
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۵ - ۱۷ تير ۱۴۰۳

رسمی: سرمربی جدید کره جنوبی معرفی شد

هونگ میونگ بو 5 ماه بعد از جدایی یورگن کلینزمن به عنوان سرمربی جدید کره‌جنوبی انتخاب شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 فدراسیون فوتبال کره سرانجام پس از جست‌وجوی ناامیدکننده‌ای که نزدیک به پنج ماه به طول انجامید، سرمربی جدید تیم فوتبال مردان را انتخاب کرد.

هونگ میونگ بو که تیم اولسان را به دو عنوان قهرمانی در لیگ کره جنوبی رساند، امروز به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال کره معرفی شد.

فدراسیون فوتبال کره (KFA) اعلام کرد، مدیر فنی لی لیم سانگ، روز دوشنبه یک کنفرانس مطبوعاتی، برگزار خواهد کرد تا در مورد انتخاب هونگ صحبت کند.

2051405

هونگ، 55 ساله، قبلا از سال 2013 تا 2014 سرمربی کره بود، دوره‌ای که با حذف از مرحله گروهی در جام جهانی فوتبال 2014 برزیل به پایان رسید.

قرارداد او تا جام ملت‌های آسیا 2027 کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) که از 15 ژانویه تا 8 فوریه همان سال در عربستان سعودی برگزار می‌شود، اعتبار دارد. فدراسیون فوتبال البته پس از جام جهانی فوتبال 2026 که به میزبانی مشترک ایالات متحده، کانادا و مکزیک برگزار می‌شود، عملکرد هونگ را بررسی خواهد کرد.

هونگ اولین ملی پوش کره‌ای بعد از شین تائه یونگ در جام جهانی فوتبال 2018 روسیه است که مربیگری کره را برعهده می‌گیرد.

هدایت کره‌جنوبی در جام ملت‌های آسیا به عهده یورگن کلینزمن بود اما تنها یک سال پس از شروع کار و بعد از شکست ناامیدکننده مقابل اردن در مرحله نیمه‌نهایی از سمتش برکنار شد. در این مدت نام گزینه‌های خارجی مختلفی از جمله شنول گونش، جسی مارچ (سرمربی جدید کانادا) و خسوس کاساس (سرمربی عراق) برای هدایت تیم ملی کره‌جنوبی مطرح شد و هیچ کدام به نتیجه نرسید تا فدراسیون فوتبال این کشور در نهایت سراغ یک گزینه داخلی برود.

نظرات بینندگان