arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۸۲۵۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۶ - ۱۶ تير ۱۴۰۳

معرفی فیلم جعبه پرنده - Bird box

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نام فیلم : جعبه پرنده 

تاریخ انتشار : 2018

ژانر: دلهره آور و پسارستاخیزی

کارگردان : سوزان بیر

نویسنده : اریک هیزرر

تهیه کنندگان: کریس مورگان- اسکات استیوبر- کلایتون تاونسند

بر پایه : جعبه پرنده اثر جاش مالرمن

امتیاز (imdb) : 6.6

 

 

بازیگران : 

ساندرا بولاک
تراوانته رودز
جان مالکوویچ
دانیل مک دونالد
جکی ویور
رزا سلزار
مشین گان کلی
بی‌دی ونگ
تام هولندر
سارا پلسون
ایمی گومنیک
لیل رل هاوری

 

 

خلاصه فیلم

این فیلم داستان آخر زمانی را تعریف می‌کند که موجود یا موجوداتی ماورائی در کرهٔ زمین نفوذ کرده‌اند و هر کس به بیرون از محل زندگی خود نگاه کند بلافاصله شروع به خودکشی می‌کند. در این میان عده‌ای بازمانده برای زنده ماندن تلاش می‌کنند...

Bird Box

 

 

درباره فیلم

جعبه پرنده فیلمی آخرالزمانی و ترسناک اثر سوزان بیر است که بر اساس رمانی به همین نام از جاش میلرمن نوشته شده است. فیلم ماجرای مالوری (ساندرا بولاک) را به همراه بچه هایش "بوی" و "گرل" دنبال می کند که باید در حالی که چشم هایشان را بسته اند از جنگل و رودخانه عبور کنند تا به جای امنی برسند. آنها چشم هایشان را بسته اند چرا که اگر هیولا را ببینند خودکشی خواهند کرد. 
گروه بازیگران فیلم به شکلی عالی انتخاب شده اند. در فیلم های ترسناک همیشه دیالوگ باید باعث درگیر شدن بیشتر مخاطب در ماجرای فیلم شود و روابط بین شخصیت هایی که در موقعیت ترسناک گیر کرده اند را عمیق تر کند. با بازیگرانی مثل جان مالکوویچ، بی دی وونگ و جکی ویور هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد و این شخصیت ها خود به اندازه ساندرا بولاک روی فیلم تاثیر می گذارند. کلام این بازیگران به خوبی با فضای وحشت آور حاکم بر فیلم هماهنگ است و آنها جمله هایشان را با ترس، خشم و میل به زنده ماندن ادا می کنند. میلی که تمام اعمال شخصیت ها را توجیه می کند.

Bird Box
اما داستان تنها درمورد زنده ماندن نیست بلکه بخش بزرگی از مضامین فیلم حول مادر بودن شکل می گیرند. کودکان فیلم دیالوگ های زیادی ندارند اما در سکوت و با زبان بدن به خوبی نقش شخصیت هایی را بازی می کنند که در دو قدمی مرگ گام برمی دارند. ارتباط مالوری و فرزندانش یک ارتباط مادر و فرزندی معمولی نیست بلکه برپایه نیاز به زنده ماندن تعریف شده است و باعث می شود مالوری سر آنها داد بکشد به جای اینکه به آنان آرامش بدهد. بسیاری از بینندگان نوشته اند که دیدن این بخش های فیلم برایشان آزاردهنده بوده است اما در واقع این صحنه ها به خوبی از منطق موقعیت فیلم پیروی می کنند و هرچه فیلم جلوتر می رود بیننده بیشتر متوجه می شود که عشق عمیقی بین مالوری و فرزندانش وجود دارد. 
شخصیت های اصلی فیلم هر لحظه در خطرند و همین عامل باعث می شود نگاه بیننده به پرده دوخته شود.

برای بسیاری از مخاطبان، «جعبه پرنده» این‌قدر تجربه‌ی جذابی هست که با اختصاص دادن دو ساعت به آن، احساس پشیمانی نکنید.
 
 
 

دیالوگ برگزیده
تام: زنده موندن زندگی کردن نیست. زندگی خیلی بیشتر از چیزیه که الان هست و میتونه خیلی بهتر بشه، تو میتونی بهترش کنی

Bird Box

حواشی فیلم

- ساندرا بولاک خود از سارا پالسن خواسته است که نقش خواهر او را بازی کند.
- ساندرا بولاک در طول فیلمبرداری به خاطر پوشیدن چشم بند چندین مرتبه با دوربین برخورد کرده است.
- ساندرا بولاک گفته است که حدود نیمی از دوره فیلمبرداری را با چشمان بسته گذرانده است.
- نت فلیکس برای بازاریابی فیلم در شبکه های اجتماعی چالش «بردباکس» را راه انداخت که در آن افراد در حالیکه از خود فیلم می گرفتند سعی می کردند با چشم های بسته کارهای روزمره شان را انجام دهند.

نظرات بینندگان