arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۸۰۲۵
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۲۲ - ۱۵ تير ۱۴۰۳

یورو ۲۰۲۴؛ اسپانیا با شکست میزبان به نیمه نهایی جام ملت‌های اروپا رسید

در حالیکه به نظر می رسد میزبان رقابت ها باید با جام وداع نسبتا زودهنگامی داشته باشد آلمان ها بالاخره مزد پشتکار خود را گرفتند و چند دقیقه مانده تا پایان، بازی را به تساوی کشاند اما در نهایت در دقایق پایانی وقت اضافه شکست را پذیرفتند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یورونیوز: در حالیکه به نظر می رسد میزبان رقابت ها باید با جام وداع نسبتا زودهنگامی داشته باشد آلمان ها بالاخره مزد پشتکار خود را گرفتند و چند دقیقه مانده تا پایان، بازی را به تساوی کشاند اما در نهایت در دقایق پایانی وقت اضافه شکست را پذیرفتند.
 
در نخستین دیدار مرحله یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴ دو تیم اسپانیا و آلمان در ورزشگاه شهر اشتوتگارت به مصاف یکدیگر رفتند. ۴۵ دقیقه نخست بدون اینکه گلی در پی داشته باشد به پایان رسید. البته هر دو تیم موقعیت‌های خوبی برای باز کردن دروازه حریف داشتند اما در نهایت دو تیم با نتیجه صفر صفر به رختکن رفتند.
 
در نیمه دوم اسپانیایی‌ها روی حرکت خوب بازیکن جوان خود یامال توانستند در دقیقه ۵۱ به گل برسند. پاس یامال را دنی اولمو وارد دروازه مانوئل نویر کرد تا ماتادورها با یک گل پیش بیفتند.
 
حملات آلمانی‌ها در ادامه افزایش یافت و ژرمن‌ها چندین بار هم توانستند تیر دروازه را به لرزه در بیاروند. اما آنها تا دقیقه ۸۹ برای به ثمر رساندن گل تساوی منتظر ماندند؛ در این دقیقه ویتلس موفق شد اولین گل آلمان را وارد دروازه اونای سیمون کند.
 
با سوت داور این مسابقه در ۹۰ دقیقه با همان نتیجه ۱-۱ به پایان رسید و دو تیم به وقت اضافه رفتند. در وقت اضافه آلمان‌ها حملات بیشتری را روی دروازه حریف خود ترتیب دادند و به ویژه در ۱۵ دقیقه نخست می‌توانستند دروازه حریف را باز کنند اما باز هم بازی بدون اینکه گل بیشتری داشته باشد در نیمه نخست به پایان رسید. در نیمه دوم هم آلمان‌ها حملات زیادی را روی دروازه حریف ترتیب دادند و در حالی که به نظر می‌رسید دو تیم آماده رفتن به ضربات پنالتی می‌شدند این اسپانیا بود که در ثانیه‌های پایانی گل دوم را به ثمر رساند. ضربه سر مرینو در دقیقه ۱۱۹ اسپانیا را به گل دوم رساند.
 
در دقایق پایانی آلمان‌ها موقعیت‌های دیگری را هم روی دروازه اسپانیا ترتیب دادند اما در نهایت نتوانستند گل تساوی را وارد دروازه حریف کنند. در دقیقه ۱۲۵ کارواخال به دلیل خطا روی مهاجم آلمان کارت قرمز گرفت.
 
با این نتیجه اسپانیا باید در مرحله نیمه نهایی به مصاف برنده دیدار دو تیم فرانسه و پرتغال برود.
نظرات بینندگان