arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۶۸۲۸
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۸ - ۱۱ تير ۱۴۰۳

بیوگرافی و زندگینامه ناتالی پورتمن/ از این بازیگر چه می‌دانیم؟

ناتالی پورتمن یکی از بازیگران زن توانمند سینمای هالیوود می‌باشد که از همان کودکی با ایفای نقش در فیلم لئون همه را حیرت‌زده نمود. نتالی هرشلاگ در تاریخ ۹ ژوئن ۱۹۸۱ (۱۹ خرداد ۱۳۶۰) در اورشلیم و خانواده‌ای یهودی چشم به جهان گشود. نام نتالی برگرفته از واژه سنتی و عبری می‌باشد که البته بعدها به ناتالی پورتمن تغییر نام داد و در حال حاضر با این اسم شناخته می‌شود. بازیگر و تهیه‌کننده‌ای که تنها فرزند مشترک شلی و آونر می‌باشد...
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نام : نِتالی هِرشلاگ

متولد : 9 ژوئن 1981- اورشلیم

شهروندی : اسرائیل- ایالت متحده آمریکا

تحصیلات : دانش آموخته دانشگاه هاروارد در رشتهٔ روانشناسی و کارشناسی ارشد همان رشته از دانشگاه عبری اورشلیم

پیشه : بازیگر ، فیلم ساز

سال های فعالیت : 1993 تاکنون

همسر : بنژامان میلپیه (2024-2012)

تعداد فرزند : 2

امضاء

 

 

 

بیوگرافی

ناتالی پورتمن یکی از بازیگران زن توانمند سینمای هالیوود می‌باشد که از همان کودکی با ایفای نقش در فیلم لئون همه را حیرت‌زده نمود.
نتالی هرشلاگ در تاریخ ۹ ژوئن ۱۹۸۱ (۱۹ خرداد ۱۳۶۰) در اورشلیم و خانواده‌ای یهودی چشم به جهان گشود. نام نتالی برگرفته از واژه سنتی و عبری می‌باشد که البته بعدها به ناتالی پورتمن تغییر نام داد و در حال حاضر با این اسم شناخته می‌شود. بازیگر و تهیه‌کننده‌ای که تنها فرزند مشترک شلی و آونر می‌باشد.

 

خانواده‌ پدری وی تاریخچه‌ای عجیب در جنگ جهانی دوم داشته‌اند. از مادربزرگ و پدربزرگ خود گرفته که والدینشان را در جریان نسل‌کشی اردوگاه آشویتس از دست دادند تا یکی از اقوام پدری ناتالی که علی‌رغم ملیت رومانیایی اما به عنوان یک جاسوس یهودی برای سرویس اطلاعاتی کشور بریتانیا در جریان جنگ جهانی دوم خدمت می‌کرد.

 

او که به عنوان تنها فرزند مشترک والدینش شناخته می‌شود و مادرش به عنوان نماینده در کنار وی به کار مشغول است، زمانی که تازه به دنیا آمده بود، ابتدا به واشینگتن آمریکا مهاجرت کرده و سپس در کنتیکت که یکی از ایالت‌های نیو-انگلند آمریکا در شمال شرقی این کشور محسوب می‌شوند، تا سال ۱۹۹۰ ماندگار شده و در نهایت به جزیره لانگ آیلند نقل مکان کردند.

بیوگرافی ناتالی پورتمن | از لئون تا دنیای سینمایی مارول - گیمفا

ناتالی از همان سنین کودکی و علی‌رغم آن که در کشور آمریکا زندگی می‌کرد اما بنا به تصمیم والدینش در مدرسه‌ای یهودی حضور پیدا کرد و در کنار تحصیل، رقص باله و هنرهای نمایشی در تئاتر را نیز جسته و گریخته دنبال نمود و بنا به صحبت‌های خود وی، از همان سنین کودکی برخلاف باقی هم سن و سال‌های خود می‌دانسته که به چیزی علاقه دارد و چه رشته‌هایی را باید دنبال نماید.

 

در سن ۱۰ سالگی و زمانی که ناتالی و خانواده‌اش در یک رستوران مشغول صرف پیتزا بودند، توسط مامور آژانس مدل به کار در حرفه مدلینگ کودکان دعوت شد. در حالی که او این پیشنهاد را رد کرد اما به مرور در کلاس‌های تئاتر حضور پیدا کرد تا در نهایت برای نخستین نمایش خود در آف برادوی تست بازیگری بدهد. تستی که او و بریتنی اسپیرز را به عنوان بازیگر ذخیره لورا بل باندی قرار داد.

 

۶ ماه پس از اجرای این نمایش و حضور ناتالی پورتمن به عنوان بازیگر ذخیره، او برای ساخته اکشن و درام لوک بسون یعنی Léon: The Professional (لئون: حرفه‌ای) تست بازیگری داد و برای ایفای نقش دختری به نام ماتیلدا برگزیده شد. نقشی که زندگی وی را برای همیشه تغییر می‌داد و او تصمیم گرفت تا برای حفاظت از حریم خصوصی خود و جلوگیری از سر و صدای رسانه‌ای، از نام “پورتمن” برای خود بهره ببرد که از آن سال به بعد تحت عنوان ناتالی پورتمن به شهرت رسیده است.

بیوگرافی ناتالی پورتمن | از لئون تا دنیای سینمایی مارول - گیمفا

والدین ناتالی در ابتدا به دلیل صحنه‌های بزرگسالانه و خشونت‌آمیزی که دخترشان می‌بایست اجرا نماید، از حضور وی در فیلم Léon: The Professional امتناع کردند که لوک بسون آن صحنه‌ها را از نسخه نهایی حذف کرد و بنا به گفته‌های خود ناتالی، دیگر دلیلی برای مخالفت وجود نداشت و او در این ساخته با ژان رنو به همکاری پرداخت. اثری که واکنش‌های متفاوتی را نسبت به هنرنمایی این بازیگر ۱۴ ساله در پی داشت که البته با واکنش‌های مثبتی از سوی مخاطب عام مواجه شد و سریعاً به شهرت رسید.

 

 

موفقیت

پس از موفقیت فیلم Léon: The Professional و در حالی که ناتالی مشغول تحصیل در مدرسه‌ بود، با پیشنهادات کاری گوناگونی مواجه شد و تا سال ۱۹۹۸ به هنرنمایی در فیلم‌های Developing (پرورش)، Everyone Says I Love You (همه می‌گویند دوستت دارم) و Mars Attacks (مریخ حمله می‌کند) پرداخت. او همچنین در فرصتی طلایی موفق شد تا نقشی کوتاه در ساخته خاطره‌انگیز Heat (مخصمه) پیدا کرده و با نام‌های بزرگی همچون رابرت دنیرو، آل پاچینو و وال کیلمر به همکاری بپردازد.

بیوگرافی ناتالی پورتمن | از لئون تا دنیای سینمایی مارول - گیمفا

از سال ۲۰۰۴ شاهد حضور همه‌جانبه ناتالی پورتمن در سینما بودیم که با فیلم‌های درام، کمدی و عاشقانه Garden State (ایالانت گلستان) و Closer (نزدیک‌تر) آغاز شدند. آثاری که هر یک تحسین منتقدین را در پی داشته و با واکنش عمومی مثبتی نیز در گیشه سینما روبرو شدند تا ادامه‌دهنده سیر موفقیت ناتالی ۲۳ ساله باشند. او برای حضور در Closer توانست تا جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مکمل زن را از آن خود کرده و برای نخستین‌بار در جشنواره اسکار نیز نامزدی در همان بخش را تجربه نماید.

 

 

زندگی شخصی

 پورتمن با رقصنده و طراح رقص فرانسوی بنجامین میلپید ازدواج کرد و از این ازدواج دو فرزند به نام‌های آلف (زادهٔ ۲۰۱۱)و امیلیا (زادهٔ ۲۰۱۷) دارد.  این زوج پس از ملاقات یکدیگر در بخش‌هایی از قوی سیاه، در سال ۲۰۰۹ با یکدیگر رابطه برقرار کردند. در ۴ اوت ۲۰۱۲، آن‌ها در یک مراسم یهودی که در بیگ سور، کالیفرنیا برگزار می‌شد، ازدواج کردند. این خانواده مدتی در پاریس زندگی می‌کرد، پس از آنکه میلپید مقام کارگردانی رقص با باله اپرای پاریس را پذیرفت و پورتمن ابراز تمایل کرد که شهروند فرانسه شود. آن‌ها در سال ۲۰۱۳ در لس آنجلس زندگی می‌کردند. در مارس ۲۰۲۴ گزارش شد که این زوج رسماً طلاق گرفته‌اند.

 

آشنایی با ناتالی پورتمن,بیوگرافی هنرمندان

عکس ناتالی پورتمن و همسرش

 

تصاویر ناتالی پورتمن,عکس های ناتالی پورتمن

تصاویر ناتالی پورتمن و فرزندش

 

سخن نهایی

ناتالی پورتمن طی سه دهه حضور در سینمای هالیوود نشان داده که به راحتی می‌تواند از پس هر نقش و شخصیتی برآمده و جزو معدود بازیگران زن این عرصه می‌باشد که با قدرت بازیگری‌ مثال‌زدنی در کنار هر بازیگر و ستاره‌ای، با قدرت می‌تواند تمامی توجهات را به سمت خود جلب نماید. یک هنرمند و مادر  43 ساله که آثاری خاطره‌انگیز و فراموش نشدنی را برای سینماگران به ارمغان آورده و امید می‌رود که در سال‌های پیش‌رو نیز بتوانیم این روند مثبت را از وی همچنان شاهد باشیم.

نظرات بینندگان