arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۵۵۶۱
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۰۷ تير ۱۴۰۳

صبحانه خبری، ۷ تیر ۱۴۰۳؛ از اعلام حمایت روحانی از پزشکیان تا انتخاب کاظم صدیقی به عنوان خطیب جمعه تهران در روز انتخابات و انصراف قاضی زاده

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

پیام ویدیویی ظریف: روز جمعه با ۲۱ نفر پای صندوق رای بروید و به «شماره ۲۲» رأی دهید
دکتر محمد جواد ظریف، وزیر پیشین امور خارجه با انتشار یک ویدئو نوشت: به تصمیم آنهایی که رای نمی‌دهند، احترام می‌گذارم؛ آزردگی آنها را با تمام وجود درک می‌کنم.اما به نظرم، این کنش بیش از آنکه در جهت تحقق آرمان‌های اکثریت باشد، به موفقیت اقلیت خواهد انجامید. حق اثرگذاری را از خود نگیریم. روز جمعه ایران منتظر شماست. طرفداران آقای دکتر پزشکیان اکثریت این جامعه هستند که هیچ رقیبی ندارند به جز خودشان؛ اگر رأی ندهند؛ پس روز جمعه با ۲۱ نفر پای صندوق رای بروید و به «شماره ۲۲» رأی دهید.

مشاور جلیلی: باید طوری فیلتر کرد که هیچکس دیگر نتواند وارد شود
امیرحسین ثابتی، مشاور سعید جلیلی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری در توییتی که در تاریخ ۲۴ آذر ۱۴۰۲ منتشر شده، نوشت: فیلترینگ به شیوه کنونی مصداق کار نمایشی، کاریکاتوری و با نتیجه معکوس است. اگر قرار است پلتفرمی فیلتر شود، پس چرا مسئولان از توییتر و اینستاگرام استفاده می کنند؟ و چرا فیلترشکن به راحتی در دسترس عموم است؟ 

به محض شکست، جنتی را مقصر اصلی جلوه خواهند داد
احمد زیدآبادی در تحلیلی پیرامون وضعیت انتخابات در کانال تلگرامی خود نوشت: تا اینجای کار تمام و حساب و کتاب‌های "جبههٔ نیروهای انقلاب" در مورد روند انتخابات اشتباه از کار درآمده است. به محض شکست، به نظرم ابتدا شیخ احمد جنتی را مقصر اصلی جلوه خواهند داد. به واقع نیز شورای نگهبان آنها را در این وضعیت بغرنج قرار داده است!

کنایه آذری جهرمی به وعده های اصولگرایان
محمدجواد آذری جهرمی در کانال تلگرامی خود نوشت: هر قدر با ۱ میلیون شغل ایجاد کردند، ۴ میلیون خانه ساختند، مرغ ۹ هزار تومن شد، دلار رو ارزون کردند، ماشین دست دوم وارد کردند، پینگ رو درست کردند و فساد رو جمع کردند؛ همونقدر هم وعده های الانشون اعتبار داره! سری قبل بعد انتخابشون، وعده هاشون رو حواله به موعد عمل اومدن بادمجون دادند، اینبار به …

۸ صبح امروز، پایان مهلت تبلیغات انتخابات
فرصت تبلیغاتی نامزد‌ها ساعت ۸ صبح امروز پنجشنبه یعنی ۲۴ ساعت قبل از آغاز رای‌گیری به پایان می‌رسد.

اعلام حمایت روحانی از پزشکیان
حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، در پیامی ویدئویی درباره چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، حمایت خود را از مسعود پزشکیان اعلام کرد و از مردم خواست روز جمعه هشتم تیر به این کاندیدا که دارای صفاتی چون صداقت، شجاعت و وفاداری به منافع ملی است، رأی دهند. او افزود: من از مردمی که خواهان تعامل سازنده با جهان و خواهان اعتدال در داخل کشور هستند، می‌خواهم که روز جمعه به دکتر مسعود پزشکیان رأی بدهند.

شریعتمداری: ائتلاف نامزد‌های اصولگرا یک ضرورت است
حسین شریعتمداری نوشت: ائتلاف نامزدهای جبهه انقلاب یک ضرورت اسلامی و انقلابی است و نادیده گرفتن آن از سوی هرکه باشد، بی‌توجهی آشکار به این مبانی و اصول تلقی می‌شود. از این روی چنانچه برخی از نامزدها در جریان مناظره‌ها از باقی ماندن خود در عرصه خبر داده‌اند، نباید - خدای نخواسته- کناره‌گیری به نفع دیگری را بی‌توجهی به قول پیشین خود تلقی کنند چرا که انسان‌های متعهد تغییر نظر برای تامین نتیجه شایسته را اقدامی خداپسندانه و بایسته می‌دانند.  

بابک زنجانی، توییت‌های جلیلی، قالیباف و زاکانی را بازنشر کرد
بابک زنجانی، یکی از متهمان بزرگ اختلاس در زمینه نفت که چندی پیش از زندان آزاد شد، توئیت‌های جلیلی، قالیباف و زاکانی را از جمله در مورد پرونده «کرسنت»، در شبکه اجتماعی «ایکس» بازنشر می‌کند. 

حمله تلویحی عضو جبهه پایداری به قالیباف
نبویان، نماینده مجلس و عضو جبهه پایداری نوشت:  مردم عزیز ایران! طبق اطلاعات واصله قرار است عملیات بزرگ رسانه‌ای با هدف خارج کردن جناب دکتر جلیلی از عرصه‌ی رقابت‌ها آغاز گردد. ضمن تکذیب هر خبر و شایعه‌ای مبنی بر انصراف ایشان و با تاکید بر هوشیاری تمام حامیان، ان‌شاءالله به زودی جشن پیروزی جبهه‌ی انقلاب را برگزار خواهیم کرد. 

عبدالملکی: به جلیلی رای بدهید
حجت عبدالملکی وزیر راه سابق دولت رئیسی و صاحب ایده «تولید شغل با ۱ میلیون تومان» با انتشار یک توئیت ضمن حمایت از سعید جلیلی نوشت: «‏با ‎دکتر جلیلی از سال ۹۲ آشنایی نزدیک دارم. از سال ۹۵ هم در خدمت آیت الله رئیسی (رضوان الله علیه) بوده‌ام.با علم کامل عرض میکنم: سعيد جلیلی ادامه ‎شهید رئیسی است.» 

انتخاب کاظم صدیقی به عنوان خطیب جمعه تهران در روز انتخابات
نماز جمعه این هفته تهران هشتم تیرماه ۱۴۰۳ به امامت کاظم صدیقی و در مصلی امام خمینی(ره) تهران برگزار می‌شود. در این روز انتخابات ریاست جمهوری هم برگزار می شود.

حمایت مرتضی جوادی آملی از پزشکیان
حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی در پیامی ضمن برشمردن اوضاع کنونی کشور و جهان، حمایت خود را از مسعود پزشکیان اعلام و بیان داشت: اینجانب مرتضى جوادى آملى در راستاى اهداف یاد شده و تعهدات پذیرفته شده، کنار خیل ملت بزرگ آگاه و خردمند این کشور رأى خود را در حمایت از مسعود پزشکیان به صندوق انداخته و عزت و سربلندى همه ملت را از درگاه ایزدى مسئلت دارم. 

انصراف قاضی زاده از انتخابات 

 قاضی زاده هاشمی طی توئیتی از ادامه رقابت ریاست جمهوری انصراف داد و نوشت: به منظور حفظ انسجام نیروهای انقلاب و در پاسخ به درخواست مکتوب شورای عالی اجماع نیروهای انقلاب و برخی از علما و دلسوزان از ادامه مسیر انصراف داده، امیدوارم سه برادر دیگرم نیز در فرصت باقیمانده اجماع نموده تا جبهه انقلاب تقویت گردد.

حمله رئیس ستاد جلیلی به ظریف و پزشکیان: این ها دور ریزها و پسماندهای جبهه کفر هستند
محسن منصوری، رئیس ستاد انتخابات سعید جلیلی تصریح کرد: رقیب ما در انتخابات آقای ناظریف و آن برادری که رگ گردن برای مردم کلفت می‌کند نیست. این‌ها عددی نیستند که بخواهیم این تریبون‌ها را صرف آن‌ها کنیم. رقیب ما جبهه کفر و جبهه استعمار و استکبار است. وی ادامه داد: برخی از این افراد در داخل کشور ما دورریز‌ها و پسماند‌ها و امتداد کمرنگ آن جبهه هستند که سعی می‌کنند ادا در بیاورند. 

نظرات بینندگان