arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۱۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۴ - ۲۳ خرداد ۱۴۰۳

معرفی سریال کمدی اداره - The Office

اداره (به انگلیسی: The Office) مجموعهٔ تلویزیونی آمریکایی در ژانر مستندنما و کمدی موقعیت است که زندگی روزمرهٔ گروهی از کارمندان در شرکت خیالی داندر میفلین شعبهٔ اسکرانتون، پنسیلوانیا را به تصویر می‌کشد.این مجموعه بر پایهٔ مجموعهٔ بریتانیایی با همین نام ساخته شده‌است...
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نام سریال : اداره - The Office

ژانر : کمدی موقعیت، مستند نما

بر پایه : اداره (اثر ریکی جرویز، استیون مرچنت)

توسعه دهنده: گرگ دنیلز

کشور سازنده : ایالت متحده آمریکا

تعداد فصل ها : 9 

تعداد قسمت ها : 201

سال انتشار : 2013-2005

امتیاز (imdb) : 9

 

بازیگران : استیو کرل، رین ویلسون، جان کرازینسکی، جینا فیشر، بی جی نواک، ملورا هاردین، دیوید دنمان، لسلی دیوید بیکر، برایان بومگارتنر، کیت فلانری

 

 

درباره سریال 

اداره (به انگلیسی: The Office) مجموعهٔ تلویزیونی آمریکایی در ژانر مستندنما و کمدی موقعیت است که زندگی روزمرهٔ گروهی از کارمندان در شرکت خیالی داندر میفلین شعبهٔ اسکرانتون، پنسیلوانیا را به تصویر می‌کشد.این مجموعه بر پایهٔ مجموعهٔ بریتانیایی با همین نام ساخته شده‌است.

«اداره (The Office)» یک مجموعه تلویزیونی کمدی مستندنما است که اتفاقات روزمره گروهی از کارکنان اداری شعبه ای از شرکت کاغذ داندر میفلین در شهر اسکرانتون، ایالت پنسیلوانیا را دستمایه قرار داده است. سریال آفیس از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۳ از شبکه تلویزیونی ان بی سی پخش می شد.

سریال اداره بر پایه مجموعه کمدی بریتانیایی به همین نام که بین سال های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۳ از بی بی سی پخش می شد ساخته شده است. نسخه بریتانیایی سریال آفیس ساخته ریکی جرویز و استیون مرچنت بود. این زوج هنری در نسخه آمریکایی این مجموعه نیز به عنوان مدیر اجرایی تولید و همینطور نویسنده قسمت های اول و قسمت «متهم» در فصل سوم نیز حضور داشتند.

 

سازنده مجموعه تلویزیونی اداره، گِرِگ دنیلز، از نویسندگان مشهور تلویزیون آمریکا است که نویسندگی برنامه های تلویزیونی پربیننده ای همچون «پخش زنده شنبه شب» و همینطور سریال هایی مانند «پادشاه تپه» و «سیمپسون‌ ها» را نیز در کارنامه دارد.

سریال اداره همانند نسخه بریتانیایی به صورت تک دوربین و بدون حضور تماشاگران سر صحنه یا خنده پس‌ زمینه فیلم برداری شده تا ظاهری مستندوار داشته باشد. بازیگران اصلی این مجموعه کمدی نیز در ابتدا استیو کرل، رین ویلسون، جان کرازینسکی، جنا فیشر و بی جی نواک بودند، با این حال، ترکیب بازیگران سریال اداره بارها دستخوش تغییر و تحول شد.

اتفاقات مجموعه تلویزیونی the office در اسکرنتون، شهر کوچک سردی در ایالت پنسیلوانیا  رخ می دهد. در این شهر در قلب آمریکا اتفاقات زیادی نمی افتد، به همین دلیل شاید اداره داندر میفلین جذاب ترین قسمت شهر اسکرنتون باشد. داندر میفلین، شعبه اداری از یک شرکت بزرگ کاغذسازی است که شعبه اصلی و مرکزی آن در شهر نیویورک قرار دارد.

شخصیت های عجیب و غریب نیز با توجه به ماهیت کمدی سریال اداره در این مجموعه کم نیستند. مایکل اسکات (استیو کرل) آدم خوش قلب اما نسبتا خل وضعی است که ریاست شعبه داندر میفلین را برعهده دارد. او در کار خود بهترین است و درآمد زیادی را نیز نصیب شرکت کرده است.

مایکل همیشه ایده های ناب، عجیب و غیرمنتظره ای برای آوردن هیجان به زندگی روزمره کارمندان دارد. مایکل که از نوجوانی دوست داشته یک فیلم سینمایی بسازد، حتی با همکاری کارمندان شرکت به این رؤیای خود  جامه عمل می پوشاند. پِم بیزلی (جینا فیشر) منشی سرحال و پرانرژی مایکل است که به همراه جیم هلپرت (جان کرازینسکی) حکم قلب تپنده اداره داندر میفلین را دارند.

دوایت شروت (رین ویلسون)، معاون مایکل، رقیب اصلی جیم است. رایان هاوارد (بی جی نواک)، آنجلا مارتین (آنجلا کینزی)، کوین مالون (برایان بومگارتنر) و استنلی هادسون (لسلی دیوید بیکر) از دیگر شخصیت های اصلی مجموعه تلویزیونی اداره هستند که به وجود آوردن حال و هوا و محیط پرشور و جذاب داندر میفلین نقش دارند.

 

چرا باید سریال اداره را تماشا کنیم؟

روابط بامزه و خنده دار 

شخصیت های منحصر به فرد

کمدی بسیار عالی برای وقت گذرانی

با ترکیب همه نکات مثبت از فیلم‌برداری نادر تا شخصیت‌پردازی، سریال The Office اگر یکی از بهترین سریال کمدی تاریخ تلویزیون نباشد می‌تواند لقب متفاوت‌ترین آن‌ها را تصاحب کند. عنوانی شایسته و دوست‌داشتنی که اگرچه در طول ۹ فصل و ۲۰۱ اپیزودش فراز و فرودهای بسیاری دارد اما سبک و هویت همیشگی‌اش را حفظ می‌کند. آن‌هایی که این سریال را تا انتها تماشا کرده‌اند، اعتقاد دارند تجربه و لذتی که در زندگی با مایکل اسکات و کارمندانش وجود دارد هرگز در سایر سریال‌های مشابه دیده نمی‌شود. بنابراین اگر به تماشای یک کمدی متفاوت و فراموش‌نشدنی نیاز دارید، سریال The Office را از همین حالا در لیست تماشا قرار دهید.

 

 

نظرات بینندگان