arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۴۰۵۰
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۰۸ - ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

خداحافظی تهرانی‌ها با پل حافظ و کالج فعلاً به تعویق افتاد

آقامیری رییس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: پل حافظ و پل کالج فعلاً باقی خواهد ماند تا به تصمیم گیری نهایی جهت احداث زیرگذری به ازای آن برسیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مهر: رییس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: پل حافظ و پل کالج فعلاً باقی خواهد ماند تا به تصمیم گیری نهایی جهت احداث زیرگذری به ازای آن برسیم.

حجت الاسلام آقامیری، رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران، بحث مقاوم‌سازی و بهسازی لرزه‌ای پل‌ها را یکی از مأموریت‌های شهرداری تهران در برنامه چهارم عنوان کرد و گفت: ۶۶ پل جهت بهسازی شناسایی شد که در دستور کار قرار گرفت. در سال اول و دوم شورا حدود ۱۳ پل را مقاوم‌سازی کرده و امسال نیز ۹ پل را در دست اجرا داریم.

وی در مورد سرانجام پل حافظ، گفت: چندین پل اعم از پل حافظ، پل کالج برای بازی‌های المپیک در سال ۱۳۵۳ به صورت موقت در تهران ایجاد شدند که باید جمع و یا مقاوم‌سازی شود.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد: در مقطعی پلیس اعلام کرد که جمع آوری پل حافظ، مشکل ترافیکی ایجاد نمی‌کند اما به دلیل هزینه زیاد مقاوم‌سازی این پل قرار شد بررسی کارشناسی و دقیقی صورت گیرد.

وی اضافه کرد: این مساله توسط پلیس راهور، پلیس ترافیک و معاون فنی بررسی شد و در نهایت قرار شد ما به ازای آن زیرگذری با طول ۸۰۰ متری قبل از خیابان طالقانی تا خیابان جهوری احداث شود.

آقا میری تاکید کرد: در وضعیت فعلی در ابتدا باید این پل جمع‌آوری شود و پس از آن زیر گذر طالقانی احداث شود که با بررسی صورت گرفته اعلام شد که این موضوع سبب مشکل ترافیکی می‌شود و فعلاً جمع‌آوری پل حافظ منوط به تحقیقات بیشتر مسکوت باقی مانده است.

وی با اعلام اینکه عمر مفید پل کالج به پایان رسیده، افزود: در حال حاضر مشکلی در خصوص جمع‌آوری پل کالج وجود ندارد اما قرار شد در این مورد نیز بررسی کارشناسی صورت گیرد.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: بنابراین پل حافظ و پل کالج فعلاً باقی خواهد ماند تا به تصمیم گیری نهایی جهت احداث زیرگذری به ازای آن برسیم.

نظرات بینندگان