arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۸۵۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۹ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

رئیس سازمان سنجش: نوبت اول آزمون سراسری در گروه‌های ریاضی و علوم انسانی صبح امروز در سلامت کامل برگزار شد

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح امروز در سلامت کامل برگزار شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح امروز در سلامت کامل برگزار شد.

عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور و معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به تغییرات آزمون سراسری سال ۱۴۰۳، گفت: مطابق مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص «سیاست‌ها و ضوابط کیفیت‌بخشی دانشگاه فرهنگیان» و «نظام‌نامه سنجش و پذیرش دانشجوی متعهد خدمت به وزارت آموزش و پرورش»، آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم با دفترچه اختصاصی سؤالات جداگانه برگزار می‌شود، یعنی داوطلبان علاقه‌مند به پذیرش در این دوره‌ها پس از پاسخگویی به سؤالات آزمون اختصاصی در گروه آزمایشی انتخابی خود، بلافاصله باید به دفترچه سؤالات ویژه دانشگاه فرهنگیان که شامل سؤالات مواد آزمونی: هوش و استعداد معلمی با «ضریب ۳» و تعلیم و تربیت اسلامی با «ضریب ۲» است نیز پاسخ دهند.

 وی افزود: انتخاب رشته داوطلبان آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو - معلم در اردیبهشت ماه و به صورت مجزا انجام خواهد شد و فرایند معرفی داوطلبان برای مرحله ارزیابی شایستگی معلمی و انجام این مرحله به نحوی انجام می‌شود که نتیجه نهایی پذیرش آن‌ها تا نیمه اول مرداد ماه اعلام شود.

 پورعباس خاطرنشان کرد: نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح امروز در سلامت کامل برگزار شد. عوامل اجرایی و حفاظتی برای آرامش و امنیت داوطلبان آزمون سراسری و حفظ صیانت این آزمون ملی تمام تلاششان را کردند و به عنوان آخرین اقدام، برای اینکه خیال داوطلبان از بروز هرگونه تقلب و شبهه راحت باشد علاوه بر نسل اول و دوم دستگاه‌های آشکار ساز نسل سوم این دستگاه‌ها در آزمون سال جاری در ۴۱۲ شهرستان و ۱۹۹۳ حوزه بکار گرفته شده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از جایگاه ویژه خانواده‌های محترم داوطلبان بازدید کرده و با آنان به گفتگو نشستند در این گفتگو والدین داوطلبان ضمن طرح نظرات و دیدگاه‌های خود از اقدام دانشگاه الزهرا (س) برای ایجاد جایگاهی برای استراحت والدین داوطلبان در زمان برگزاری آزمون تقدیر و تشکر کردند.

نظرات بینندگان